kedd, február 25, 2014

Meggyes-zabkásás pohárkrém

Aktuális kedvenc pohárkrémem, nagyon szeretem - és szerencsére nemcsak én. :) A receptet édesanyámtól kaptam, ő egyébként diabetikusan eltett meggybefőttel és édesítővel készíti, így diétázók, cukorbetegek is nyugodtan fogyaszthatják. Könnyen és gyorsan elkészíthető, talán langyosan a legfinomabb, de lehűtve is nagyon eteti magát. És tejszínhab nélkül is tökéletesen működik. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 5 pohárhoz:

  • 1 üveg magozott meggybefőtt (720 ml)
  • 10 dkg finomszemű zabpehely
  • 1 púpozott evőkanál kristálycukor
  • 2 dkg keserű kakaópor
  • 5 dl tej
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 evőkanál rum

a díszítéshez:

  • tejszínhab, kakaópor




  • A befőttet leszűrtem, hagytam jól lecsepegni.
  • A zabpelyhet lábasba szórtam, elkevertem benne a cukrot és a kakaóport.
  • Hozzáadtam a tejet, melegíteni kezdtem, majd pár percnyi főzéssel sűrűre főztem.
  • A tűzről levéve elkevertem benne a rumot és a vaníliás cukrot, lefedve hagytam még kicsit duzzadni.
  • Végül a meggyet és a csokis zabkását poharakba rétegeztem, tetejét tejszínhabbal és kakaóporral díszítettem.


23 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták így együtt! Finom, könnyű desszert lehet, szívesen elkanalaznék egyet :-)

    VálaszTörlés
  2. Szívesen megkóstolnám, biztos vagyok benne hogy nagyon finom :)

    VálaszTörlés
  3. Szépséges! Ráadásul még diétás is, nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  4. Én is egyre gyakrabban készítek főtt zabpelyhet reggelire, egy kis joghurttal, friss gyümölccsel a tetején. De hogy ez a kakaós változat micsoda ötlet! Teszek egy próbát vele.

    VálaszTörlés
  5. Én zabpelyhes kekszet meg müzlit csináltam csak eddig.De ez szerintem is remek ötlet,úgyhogy nálunk is sorra kerül hamarosan.

    VálaszTörlés
  6. Én rum nélkül és meggydzsemmel, de mnásként ugyanígy készítettem, s tényleg langyosan a legjobb:) Nagyon mutatós:)

    VálaszTörlés
  7. De jó!!! Én még soha nem készítettem zabpelyhes pohárkrémet.
    Kenyerekhez húsok bundájának szoktam használni a zabpelyhet, na meg kekszek sütéséhez, de ez a recept nagyon tetszik el is mentem.

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek lettek:) Régebben sokszor készítettem hasonlót, de persze ez is elfelejtődött:) Azért tejszínhab nékül nem mutatna ilyen jól:)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon mutatós és finom :) Szeretem az ilyen egyszerűen elkészíthető finomságokat :)

    VálaszTörlés
  10. Küldheted! Ígérem, vigyázok a pohárra... :o))

    VálaszTörlés
  11. Anyukád tud valamit! :)) Pohárkrém rajongó vagyok, ez meg még diétás is, ráadásul gyönyörűen tálaltad! :)

    VálaszTörlés
  12. Klassz receptet tanultál Édesanyádtól, nagyon tetszik, és milyen szívesen megkóstolnám Nálad... :)

    VálaszTörlés
  13. Mindent szeretek amibe zabpehely van, ez a pohárkrém is igen a kedvemre való lenne. Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  14. Hankka, imádom a különleges meggyes zabkásás kakaós desszertedet...méghozzá egészséges is a zabpehellyel, és kakaóval, a meggy nagyon jó ötlet...és a rum, hát mennyei finom. Perfekt adag, ugy hogy egy pohárral pont elég! Gyönyörü prezentáció is, és a csipkeritőd is nagyon szép!

    Köszönöm kedves vigasztaló szavaidat a blogomon! Puszillak

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szép, még sosem készítettem hasonlót sem, éppen itt lenne az ideje :)

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm a kedves hozzászólásokat, csak ajánlani tudom! :)

    VálaszTörlés
  17. Kipróbáltuk. Isteni!!! Elfogyott langyosan mind !!!!! Csak is ajánlani tudom!!!!

    VálaszTörlés
  18. Én is kipróbáltam, épp most kanalazom, isteni finom!!! :) Még páromnak is nagyon ízlett, pedig ő a "reform" kajáktól óckodik, és miközben csináltam, csak fintorgott, meg megjegyezte, hogy miért nem a szokásos tejberizs készült. Aztán meg vigyorogva hozta be a konyhába az üres tálkát, mert piszkosul ízlett neki is! :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ditti, annyira örülök, hogy nektek is ízlett! :) Hidegen is nagyon fincsi, de nekünk langyosan ízlett a leginkább! :)

      Törlés