hétfő, február 03, 2014

Marcipános fügegolyók

Ha nem olvasnátok a bejegyzés címét, azt is gondolhatnátok, hogy "sima" kókuszgolyókat láttok. :) Pedig nagyon nem, a szárított fügével, a marcipánnal és nem utolsósorban a kakaóval nagyon finom és különleges ízvilágúak ezek a kis golyóbisok. Fügerajongóknak kötelező darab, de a fügéért való különösebb rajongás nélkül is bátran merem ajánlani, nagyon finom desszert. Egyszerűen és gyorsan elkészíthető, bár egy-két órát azért számoljunk az érési-hűlési időre. Akár Valentin-napi meglepetés is lehet, vendégül látva vele szeretteinket vagy szép csomagolásban ajándékként átadva. A receptet megtaláljátok a Kifőztük magazinban is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 30 darabhoz:

  • 25 dkg szárított füge
  • 2 evőkanál rum
  • 5 dkg vaj
  • 3 evőkanál keserű kakaópor
  • 10 dkg marcipán

a forgatáshoz:

  • kókuszreszelék


  • A fügék szárát levágtam, negyedelve aprítógépbe raktam őket, majd a rum hozzáadásával megdaráltam, nagyjából egyneművé aprítottam.
  • A vajat egy tálban kikevertem, hozzáadtam a kakaóport, a nagy lyukú reszelőn lereszelt marcipánt és a rumos fügemasszát, és kézzel egyneművé állítottam össze.
  • Vizes kézzel 30 golyót formáztam a masszából, amiket kókuszreszelékbe forgattam, végül jól lehűtve kínáltam.

16 megjegyzés:

  1. Akkor nekem kötelező, fügerajongó vagyok:) Csodaszépek:)

    VálaszTörlés
  2. Ujj, de szépek! Kérek! Mert hiába is van fügefám, azon nem terem annyi gyümölcs, hogy még erre is "fussa". :-D

    VálaszTörlés
  3. Én az idén lemaradtam a friss fügéről, pedig nagyon szeretem. Most legalább a golyóbisaid látványával vigasztalom magam. Olyan "kell még" kinézetük van. Guszták nagyon!

    VálaszTörlés
  4. Jajjj de jó :) imádom az ilyen sütés nélküli finomságokat :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszták és ez a tál! Imádom! :)

    VálaszTörlés
  6. Tényleg kókuszgolyó ránézésre! Jó kis meglepetés lenne ezzel a tudattal beleharapni:-) No de nem csalódás, irtó finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. Igazi, becsapós szépségeket készítettél, amik sokkal finomabbak, mint ránézésre gondolná az ember :)

    VálaszTörlés
  8. Csudafinom lehet :-) A fügét mi is szeretjük, úgyhogy ez nekünk is ízlene :-)

    VálaszTörlés
  9. Annyi szárított fügénk van itthon, hogy szerintem
    egy világégést is simán túlélnénk belőle,
    úgyhogy megyek darálni!!!
    Meg hát van még hamis marcipánom is
    -úgy hiszem, nem kérdés a napom további része! :)))
    És majd' el felejtettem (nem is! :),
    még egyszer gratulálok az újságban megjelent receptekhez
    -olyan "Hankkás" mindegyik, olyan szépek! :)))))
    Várom a blogodon is őket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Zsuzsa, aranyos vagy, nagyon jólesnek a szavaid! :) A fügegolyókat pedig már megcsodáltam nálad, örülök, hogy neked is ízlik! :)

      Törlés
  10. Annyira kis guszták.... :))) Akár az új SAD-ra is mehetnél vele mint "álarcos" finomság, beleharapva nem az aminek elsőre látszik...nagyon nem! ;-)

    VálaszTörlés
  11. Egyszerű és nagyszerű. Ki fogom próbálni, mert nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  12. Szeretjük a golyókat, bármiből is legyen készítve. Finom lehet ez a golyós is!:)
    Gratulálok az újságban megjelent receptekért! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hoppá, azt akartam írni, hogy "ez a fügés golyó is". :D

      Törlés