péntek, február 21, 2014

Bögrés palacsinta

A hagyományos palacsinta mellett időnként kipróbálok egy-két újabb, különlegesebb, valamiben másabb receptet is. Most Kriszti bögrés palacsintáját sütöttem meg, ezúton is nagyon köszönöm a receptet. :) A megszokottól vastagabb a tésztája, mégis habos, légiesen könnyed. Kriszti blogját ismerve és a képeket látva tudtam, hogy nem fogok csalódni, és valóban, nagyon finom lett. Három-négy fő részére nem érdemes a dupla adagnál kevesebbel kezdeni, garantáltan el fog fogyni. Nálunk most görög joghurtos túrókrém volt a töltelék, sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 17 darabhoz:
a palacsintákhoz:
  • 4 tojás
  • 4 evőkanál cukor
  • csipetnyi só
  • 2 bögre (2 x 2 dl) tej
  • 2 bögre (2 x 2 dl) liszt
  • kevés olaj
a töltelékhez:
  • 50 dkg tehéntúró
  • 1 csomag Bourbon vaníliás cukor
  • 1 evőkanál porcukor
  • 1 kis pohár (180 g) görög joghurt
  • 1 citrom
a tetejére:
  • porcukor


  • A tésztához kettéválasztottam a tojásokat, a fehérjéből kemény habot vertem.
  • A sárgáját krémesre, habosra kevertem a cukorral és a sóval.
  • Hozzákevertem a tejet, majd beleszitáltam és kézi habverővel csomómentesre dolgoztam benne a lisztet.
  • Végül beleforgattam a tojásfehérjehabot, óvatosan, hogy ne törjön össze.
  • Addig hagytam pihenni, amíg elkészült a töltelék: ehhez villával áttörtem a túrót, hozzáadtam a kétféle cukrot, a citrom reszelt héját és a joghurtot, és krémesre kevertem.
  • A tésztából a szokott módon, enyhén olajozott serpenyőben kisebb, kb. 17 centi átmérőjű palacsintákat sütöttem.
  • A joghurtos túróval megtöltöttem, feltekertem, tálalás előtt tetejét porcukorral megszórtam.

18 megjegyzés:

  1. Jól jönne most egy ebből :) Nagyon ínycsiklandóak:)

    VálaszTörlés
  2. Elég ránéznem a fotóidra, hogy palacsintát sütni támadjon kedvem:-) Pedig nagyon ritkán szánom rá magam!

    VálaszTörlés
  3. H túrósat csinálok én is vastagabbra sütöm,bár a megszokott tésztából.Imádom,és annyira etetik,kelletik magukat a képeken,hogy bepanaszollak zaklatásért:)))

    VálaszTörlés
  4. Ugye milyen finom! Na, nálad sem semmik a képek... Tényleg zaklatás! Megyek sütök... :o))

    VálaszTörlés
  5. Mindig meglepsz valami finomsággal. Igazán szépek lettek a bögrés palacsintáid :) a fotóid is annyira jók mindig hogy már a látványtól elcsábulok :)

    VálaszTörlés
  6. Én holnapra kukoricaliszt palacsintát tervezek csilisbab mellé, de szerintem lesz másmilyen is! :)

    VálaszTörlés
  7. Hú, a képeidet látva, máris palacsintát szeretnék sütni - vagyis inkább enni. :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól néz ki és biztos finom is. Mi nagyon szeretjük a tehéntúrós palacsintát!

    VálaszTörlés
  9. Ha egy napig igazgatnám se ikerülne ilyen tökéletesen felsorakoztatnom a palacsintáimat :) Mesésen néznek ki a fotóid :)

    VálaszTörlés
  10. Olyan kis gurulósak lett. Olyan ide gurulósak :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon guszták! Szépek lettek, és gondolom ugyanolyan finomak is :-) Ki kéne próbálni!
    Nálunk nemrég kelt almás palacsinta volt, a férjem sütötte :-) Ő, vagy a lányom szokta a palacsintát sütni, én még soha nem próbáltam :-) Szerintem nem is tudok, igaz nem is akarok :-)

    VálaszTörlés
  12. Imádjuk a palacsintát, és sűrűn is sütök. Ha gyorsan szeretnék sütihez jutni, bekeverem és fél óra múlva már sütöm is. Az unokáim igencsak szeretik, de főleg a sárgabarack lekvárost és utána jöhet csak a túrós. Nagyon guszták a palacsintáid, kár, hogy nincsen itthon túróm!! :-)

    VálaszTörlés
  13. Rég nem ettem palacsintát, most nagyon megkívántam. Nagyon guszták! :)

    VálaszTörlés
  14. Próbáljátok ezt a verziót is, nagyon fincsi! :)

    VálaszTörlés
  15. Excellent weblog right here! Also your site lots up very fast!
    What host are you the usage of? Can I am getting your associate hyperlink for your host?
    I desire my site loaded up as fast as yours lol

    Visit my web page: made Simpler

    VálaszTörlés