szerda, január 29, 2014

Túrós-vörösáfonyás pite

A gombhoz kerestem kabátot, ugyanis volt a hűtőben fél kiló hamarosan lejáró szavatosságú túró. Kakaós tésztájú pitét sütöttem vele, ráadásul a töltelékbe került finom aszalt vörösáfonya is. Nagyon finom lett, talán elég annyit mondanom, hogy vasárnap délelőtt sütöttem és estére már morzsája sem volt. :) Tetejét a leeső tésztadarabokból kiszúrt csillagokkal díszítettem, de Valentin-nap közeledtével el tudom képzelni szív alakú tésztadíszekkel is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy kb. 26 centi átmérőjű pitéhez:
a tésztához:

  • 20 dkg finomliszt
  • 7 dkg porcukor
  • 2 dkg keserű kakaópor
  • 14 dkg vaj
  • 2 tojássárgája

a töltelékhez:

  • 3 tojás
  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom
  • 50 dkg tehéntúró
  • 10 dkg aszalt vörösáfonya




  • A tésztához tálba szitáltam a lisztet, a porcukrot és a kakaóport, hozzádaraboltam a hideg vajat, összemorzsoltam.
  • Hozzáadtam a tojássárgákat, és gyors mozdulatokkal szép, egynemű tésztává gyúrtam.
  • A hűtőbe tettem, amíg elkészült a töltelék.
  • Ehhez tálba tettem a vajat, az átszitált porcukor felét, a tojások sárgáját, a vaníliás cukrot és a citrom lereszelt héját, és kézi mixerrel krémesre kevertem.
  • Burgonyanyomóval beletörtem a túrót, rövid ideig ezzel is kevertem.
  • A tojások fehérjéből az átszitált porcukor másik felével kemény habot vertem, ezzel lazítottam a túrós krémet.
  • Végül beleforgattam az aszalt vörösáfonya szemeket is.
  • A hűtőből kivett tésztát lisztezett felületen a piteformánál kicsit nagyobbra nyújtottam, kibéleltem vele a kivajazott, kilisztezett formát.
  • A formán túllógó tésztát levágtam, összegyúrtam, újra vékonyra nyújtottam és csillagokat szúrtam ki belőle.
  • A kakaós tésztára öntöttem a tölteléket, tetejét elsimítottam és kiraktam a kiszúrt tésztacsillagokkal.
  • Előmelegített, 170 fokos sütőben készre sütöttem.
  • Miután kihűlt, kevés porcukorral meghintve, tortaszerűen szeletelve kínáltam.


34 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Nem csodálom, hogy hamar elfogyott :)

    VálaszTörlés
  2. Hmmmmmmmmmmmmm, de jóóóóóóóóó!!! Gyönyörű :-)

    VálaszTörlés
  3. Az áfonya meg túró nagyon jó kombináció! Brávóóóóó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Friss (vagy fagyasztott) áfonyával még finomabb lehet, de aszalttal is nagyon jó volt! :)

      Törlés
  4. De guszta! Imádom a túrós édességeket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is nagyon szeretjük, jó párosítás az áfonyával! :)

      Törlés
  5. De szép! Azok a csillagok a tetején a látványt dobják fel, a túró, aszalt áfonya pedig csak jót ígérnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ízre tényleg finom, a télből kifelé haladva legközelebb kis szív vagy virág alakú kiszúrót fogok használni! :)

      Törlés
  6. Micsoda finom pitét készitettél, Hankka. Azok az aranyos csillagocska diszek nagyon jól mutatnak a tetején, és igazán mutatós is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Elisabeth, nagyon aranyos vagy! :)

      Törlés
  7. Igazán mutatós pite, és milyen finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  8. Azért ez most nem kellett volna!! :)) Csorog a nyálam! A vörösáfonyát én is szívesen használom mazsola helyett (is) .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hányszor járok én így nálad, Andi! :) A vörösáfonya a kicsit inkább savanykás ízével egyébként nagyon jól passzolt a töltelékbe! :)

      Törlés
  9. Hú de guszta és szép!!! Nagyon szeretem a linzeres pitéket, hát még a túrót! :)))

    VálaszTörlés
  10. Pite rajongó vagyok, úgyhogy jöhet minden ízben :)

    VálaszTörlés
  11. Mennyei lehet. És hogy áfonyás, még inkább... :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt, ettől talán már csak friss áfonyával készítve lehet jobb! :)

      Törlés
  12. Ajaj, ez már megint csodálatos. Nagyon megkóstolnám...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Lilla! :) Legközelebbi sütésnél szívesen látlak, ez a pite fél nap alatt elfogyott! :)

      Törlés
  13. Azt felénk mindenki tudja, hogy akkor ünneplem majd a Valentin napot,
    amikor az Amcsik a busójárást! :)))))
    Viccet félretéve (vagy inkább ne :), a vörös-áfonyát nagyon sokszor
    használom én is, mindamellett, hogy nagyon finom, egészséges is!
    A túrót meg pont az ilyen fajta süteményekben szeretem
    (a ház Ura és a Királylány meg bármilyen formában :),
    úgyhogy meg is fogom sütni a két "Bóbitámnak"! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem muszáj ám szívecskéket tenni rá, illetve Valentin-nap nélkül is kerülhetnek rá szívecskék. Vagy bármi... a lényeg, hogy finom sütemény! :)

      Törlés
  14. Nagy kedvencem az áfonya!! Nem olyan régóta, csupán 2-3 éve barátkoztam vele össze jól, azóta viszont imádom! (ültettünk a kertünkbe is 1-2 bokorral)
    Guszta nagyon a fotóidon... :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! :) Akkor saját termesztésű áfonyával készíthetsz mindenféle finomságot! :)

      Törlés