vasárnap, január 05, 2014

Narancsos-csilis vöröskáposzta saláta

A maradékhasznosítás jegyében készült. Újévre csülköt sütöttem, mellé párolt káposzta is készült. A legyalult káposzta soknak bizonyult, kb. fél kilónyi már nem fért a lábasba. Csilluval kitaláltuk, hogy teszünk a nyers káposzta mellé narancsgerezdeket, és pikánsra, csípősre ízesítjük csilipaprikával. Mivel semmilyen édesítő nincs benne, kifejezetten savanykás, csípős saláta lett a végeredmény, ami akár magában, akár valamilyen sült husi mellé jól illik. Ha valaki édesebben szeretné, kerülhet bele egy kis méz is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • kb. 50 dkg gyalult vörös káposzta
  • 4 közepes narancs
  • 3-4 evőkanál olívaolaj
  • 2 evőkanál balzsamecet
  • 2 evőkanál citromlé
  • csilipaprika ízlés szerint (nálunk Piri-Piri)


  • A káposztát a párolt káposztánál leírt módon tisztítottam, torzsáztam, majd vékonyra gyalultam, a narancsokat megtisztítottam, cikkekre szedtem és a káposztához kevertem.
  • Kis tálban elkevertem az olajat, az ecetet és a citromlevet, ízesítettem kevéske csilipaprikával.
  • Az öntetet az összeforgatott salátára öntöttem, átkevertem, és néhány órára a hűtőbe tettem, hogy összeérjenek az ízek.

16 megjegyzés:

  1. Hankka, gyönyörü a vörös káposztád a narancs izzel, és a finom narancs darabkákkal. Én már régen készitettem vörös káposztát, de csak alma darabokkal...ki is fogom próbálni ezt a receptet. A Mákos Almás Golyók is nagyon jól néznek ki, és a Lencse Saláta is. Nálunk is volt Lencse Új Év napján...de a lányom olaszosan készitette!

    Örömmel nézegetem a blogodat, és a téli táj is nagyon szép. Igazán bennt vagy a téli szezonban!

    VálaszTörlés
  2. Imádom az ilyen salátákat !!! Szép színes, tele vitaminnal és nagyon finom :) Remekül maradék-hasznosítottál :)

    VálaszTörlés
  3. Én is készítettem már hasonlót, nagyon finom:)

    VálaszTörlés
  4. Izgalmasan hangzik! Biztos finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó találmány! Szeretjük a csípőst.

    VálaszTörlés
  6. Valóságos vitaminbomba és izgalmas ízvilág. Tetszik. :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretjük a salátákat, igazán remek lett a káposzta salátád :)

    VálaszTörlés
  8. Az ünnepi,nagy eszem - iszom után, igazán jól esnek ezek a finom saláták.

    VálaszTörlés
  9. De nagyon guszta, jól kitaláltátok :-)

    VálaszTörlés
  10. Guszta, de nagyon! Nekem is maradt meg párolt káposztám, lefagyasztottam. Még lehet belőle saláta:)

    VálaszTörlés
  11. És milyen jól kitaláltátok, nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  12. Bár naranccsal még nem kevertem össze káposztát,
    de nem árulok el nagy titkot, hogy maga a káposztasaláta
    bármilyen formában jöhet! :)))
    Szerintem kipróbálom.

    VálaszTörlés
  13. Finom is mutatós is ! Remek párosítás! Brávóóóó!

    VálaszTörlés
  14. Már a látvány is indulatba hoz!!!! Hát még az ízesítés!! Szuper!!!!

    VálaszTörlés