péntek, január 03, 2014

Mákos-almás golyók

Ottisnál meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt. Végtelenül egyszerű desszert, nagyon gyorsan elkészíthető és nagyon finom. Reszelt alma darált háztartási keksszel és kakaóporral elkeverve, finoman fűszerezve-ízesítve, cukrozott darált mákba forgatva. Ottis, köszönöm a receptet, nagyon szerettük ezeket a fincsi kis golyókat. Kis módosítással készült nálam, nagyobb és kevesebb alma, illetve az almák lédússága miatt több darált keksz került bele. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 55 darabhoz:

  • 5 nagyobb, savanykás alma
  • 25 dkg darált háztartási keksz
  • 10 dkg porcukor
  • 2 evőkanál keserű kakaópor
  • 2 kávéskanál őrölt fahéj

a forgatáshoz:

  • kb. 7-8 dkg darált mák
  • kb. 3-4 dkg porcukor




  • Az almákat megmostam, meghámoztam és nagylyukú reszelőn tálba reszeltem.
  • Hozzáadtam a darált kekszet, fahéjat, átszitált porcukrot és kakaóport, és összekevertem.
  • Kis golyókat - kb. 2 dekásakat - formáztam a masszából, amiket a darált mák és porcukor keverékébe forgattam.
  • Jól lehűtve kínáltam.


29 megjegyzés:

  1. Felváltva csodálom a recept egyszerűségét, meg a tálat! Én is el fogom készíteni. Babakorunkban kaptunk reszelt almát keksszel keverve, s még akkor is szerettem, mikor a húgaim voltak kicsik. Ahhoz lehet hasonló.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hasonló, de sokat dob rajta a fahéj, kakaó, meg persze a mák íze. :) A tálat a gyerekektől kaptam karácsonyra, ugye, milyen helyeske?! :)))

      Törlés
  2. Nagyon jók ezek az egyszerű receptek! A fiam még most is kér néha reszelt almát keksszel, ide már csak a mák kell:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan ti is szeretnétek, nálunk is kapós volt! :)

      Törlés
  3. Csak nem a farsangra készülsz már? :)))
    Az újévi lencsétek megvolt, de úgy látom, biztosra mész,
    hogy mák is van! :D
    Nagyon mutatósak a golyók!
    (A reszelt almából pedig minimum tripla adag
    kellene nálunk, mert mindenki imádja! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, Zsuzsám, nehogy már ezen múljon, biztosra megyünk! :))) A szemüveg pedig szilveszterre került elő, de farsangig már el sem teszem! :)

      Törlés
  4. Nagyon jó, mákimádó vagyok én is hasonlót készítettem, csak paleo változatban, de nem sikerült fotózni:) Nagyon szép a téli fejléced is meg az íves tálalód is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tudom, hogy te nagyon szereted a mákot, biztosan ízlenének ezek a kis golyók! :)))

      Törlés
  5. Nagyon szeretem a gyors, egyszerű recepteket. A mák a kedvencem. Jöhetne pár darab :)

    VálaszTörlés
  6. Válaszok
    1. Zsuzsa, örülök, hogy benéztél és köszönöm! :)

      Törlés
  7. Csodálatos! Mák és alma, csak finom lehet!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól néznek ki. Ezt már én is kipróbáltam és nagyon ízlett! Látom új blogruhád van azt hittem hirtelen hogy nem jó helyen járok:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, milyen finom?! :) A blogot pedig téliesítettem kicsit! :)

      Törlés
  9. Egyszerű és nagyszerű finomság! A táladat meg egyenesen imádom!

    VálaszTörlés
  10. Gyors és egyszerű - és persze finooom:))

    VálaszTörlés
  11. Remek recept. Gyors és egyszerű, sőt még mutatós is. A tálad pedig gyönyörű :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Janka! :) Örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  12. Micsoda tálad van, nekem is kell!!! Az almás édességekkel óvatosan bánok, de mivel a mák a szívem csücske és ez a golyó nagyon biztatóan néz ki, szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
  13. Jöhet az alma is , a mák is ! Minden összetevőjét szeretem, tehát csak finom lehet. A tálat én is rögtön megcsodáltam és azt mondtam, hogy nekem is kell ilyen!!

    VálaszTörlés
  14. Jók ezek a mákos golyók, és szép a kínáló tálad is! Én csak azért nem mondom, hogy ilyen nekem is kell, mert már annyi apróbb-nagyobb tárgyunk van, hogy nem tudom hova tenni...:)

    VálaszTörlés
  15. Már én is szemeztem ezzel az édességgel.Lassan elkopnak az ünnepről maradt sütik és kipróbálom.
    Szép ajándékot kaptál,s meglátva ezt a tálat,beugrott,hogy nekem is van ilyen(csak egysávos).Szerettem,a töltött paradicsomoktól kezdve a bonbonokig sokfélét tálaltam benne,csak aztán elfelejtkeztem róla.
    Aranyosak a hóban csúszkáló macik,én is beülnék közéjük mert már hiányzik a hó.

    VálaszTörlés
  16. Nem vagyok nagy mákfogyasztó, de erre most (v)evő lennék. Nagyon guszták és milyen hamar elkészülnek.

    VálaszTörlés
  17. Ez ma már a második mákos édesség 10 perc leforgása alatt, ez már kínzás! Különösen, hogy nálunk csak én szeretem a mákot, ezért elég ritkán készíthetek. :( De lehet, hogy neki állok csak fél adagból, csak magamnak. :D

    VálaszTörlés
  18. Én alma helyett meggyet tettem volna. De lehet, hogy igy is finomnak találnám :)

    VálaszTörlés