szerda, január 01, 2014

Lencsesaláta

Az új év első bejegyzése mi más is lehetne, mint egy lencsés étel. A tavalyi majonézes lencsesaláta után idén egy ecetes, tarjával, baconnel és pirított kenyérkockával dúsított változat készült. Nagyon finom, és természetesen a lilahagyma sem maradhat ki belőle. A leírt mennyiségből nagy adag salátánk lesz, ha kevesebben vagyunk, a fele is bőven elég. Sok sikert hozzá! :)


Hozzávalók:

  • 50 dkg lencse
  • só, babérlevél, őrölt bors
  • kb. 50 dkg főtt, füstölt tarja
  • 2 fej lilahagyma
  • 2,5-3 dl víz
  • 6 evőkanál fehérborecet
  • 4 csapott evőkanál cukor
  • 20 dkg bacon
  • 3 szelet kenyér




  • A lencsét váltott vízben többször átmostam, majd egy éjszakára vízbe áztattam.
  • Másnap sóval és néhány babérlevéllel ízesített vízben puhára főztem, majd leszűrtem és hagytam lecsepegni.
  • A lilahagymákat megtisztítottam, apró kockákra vágtam - de még mutatósabb a salátában, ha karikákra szeljük.
  • A főtt, füstölt tarját kb. centis kockákra daraboltam.
  • Egy nagy tálban összekevertem a lencsét, a hagymát és a tarjadarabokat.
  • A vízben elkevertem, feloldottam a cukrot és a borecetet, ízesítettem kevéske sóval is.
  • Az ecetes-cukros levet a lencsére öntöttem, néhány órára hűtőbe tettem, hagytam összeérni az ízeket.
  • Közben felkockáztam a bacont, és kisütöttem a zsírját.
  • A szalonnapörcöket kiszedtem, és a visszamaradt zsírban megpirítottam a kis kockákra vágott kenyeret.
  • A pirított bacont és kenyérkockákat összekeverve, külön tálkában kínáltam a salátához; a salátára tálalás előtt még frissen őröltem egy kis borsot.


36 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos a lencsesalátád! Én most hús nélkül készítettem.
    egészségben, boldogságban eltöltött sikeres 2014-es esztendőt kívánok nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, köszönöm. :) Hasonló jókat kívánok Nektek is! :)

      Törlés
  2. Gyönyörű az új háttered, (na és a tányérjaid !!!)
    de a salátád (nálam) megint viszi a pálmát!
    Ha most reggel lenne, nekiállnék elkészíteni! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádom ezeket a tányérokat, ezer évesek már, édesanyámtól "örököltem" meg. A salit pedig csak ajánlani tudom, finomabb, mint amilyennek a képeken látszik! :)))

      Törlés
  3. Pazar ez a lencsesaláta! Nagyon boldog új évek kívánok Hankka!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Nektek is boldog új esztendőt! :)

      Törlés
  4. Szerintem imádnám ezt a salit :) Nagyon boldogságos új évet nektek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :) BÚÉK Nektek is, Janka! :)

      Törlés
  5. Gondjaid kerüljenek,
    asztalaid terüljenek,
    tárcáid ne ürüljenek,
    fürtjeid ne őszüljenek,
    barátaid szeressenek,
    jótündérek kövessenek!

    VálaszTörlés
  6. Bevallom én csak főzeléket készítettem eddig a lencséből, de azt szigorúan mindig 1-én. :) Ezt a csodás tálalású lencsét szívesen megenném most a főzelék helyett. Irtó guszta látvány! Boldog új évet kívánok Neked és Családodnak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Boldog új évet Nektek is, Barbi! :) Mi szeretjük salátaként is a lencsét, így vagy akár majonézesen. Próbáld ki! :)

      Törlés
  7. De guszta tálalás! A tányérod is nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  8. Jó lett az új fejléced is :-) Nagyon hangulatos.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Téli hangulatos, legalább itt legyen hó! :) A tányérokat én is nagyon szeretem! :)

      Törlés
  9. Nagyon jó ez a saláta! Csak levest meg főzeléket készítettem eddig, de salátának is kipróbálós:-)

    VálaszTörlés
  10. De szép lett a blogod, itt legalább téli hangulat van!
    A lencse nálunk megint elmaradt, de utólag készítek, így is biztosan hatásos lesz:-)))
    Boldog új évet kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, jöhetne már egy kis hó, Csenge is nagyon várja! :) Nagyon boldog új esztendőt kívánok én is Nektek! :)

      Törlés
  11. Nagyon boldog új évet kívánok neked és családodnak! :)



    A salátád csodás! Én hús nélkül szoktam készíteni, de ettől a tarjás-szalonnás-pirított kenyeres változattól most rendesen összefutott a nyál a számban. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik és hogy ilyen étvágygerjesztő hatása van a képeknek! :) Nagyon boldog új évet Nektek is, kedves Csipet! :)

      Törlés
  12. Igazán mutatós a salátád és biztos vagyok benne, hogy finom is :) Boldog Új Évet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom, bizony! :) Boldog új évet Nektek is! :)

      Törlés
  13. Boldog Új Évet kívánok! Nagyon étvágygerjesztő ez a saláta! Mindenképpen elkészítem egyszer. Ide érzem az ízét... Guszta nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :) Boldog új évet Nektek is, Kriszti! :)

      Törlés
  14. Hű a midenit! Szuper a salátád, szuper :-)

    VálaszTörlés
  15. Anyósom szokott lencsesalátát készíteni, de másképpen. Biztos finom lehet ez is, kipróbálos, hiszen nem csak új év napján lehet lencsét enni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk hagyományosan újévkor mindenképpen készül lencsés étel, de persze év közben is szoktam főzeléket, salátát, levest főzni lencsével. Úgyhogy teljesen igazad van, bármikor elkészíthető, mindig finom! :)

      Törlés
  16. Nagyon finomságos ez a lencsesaláta. Önálló ételként megállja a helyét, annyira tartalmas. Én idén a majonézes változatot készítettem, de ezt is feltétlen ki fogom próbálni. Nagyon boldog, szerencsés új évet kívánok!

    VálaszTörlés