péntek, december 20, 2013

Linzerkifli

Nemrég Juditkánál és Gabriellánál is láttam hasonló kifliket, Hajniéknál pedig kókuszos tésztából készültek. Anyukámnál is előkerültek a kifliformák, tőle kaptunk egy adagot a kész aprósütikből, aminek nagyon örültem, mivel a munka mellett nem sok időm lesz sütni. :( A recept egyébként régi családi kedvencünk, anno nagymamámmal és édesanyámmal együtt sütöttük. Volt, hogy mindenféle díszítés nélkül ettük, volt, hogy a két végét mártottuk csokiba, de leggyakrabban így készült, csokival kicsit megcirkálva. Finom és jól elálló aprósütemény, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 28 dkg finomliszt
  • 20 dkg margarin
  • 8 dkg porcukor
  • 2 tojássárgája
  • 1 csomag vaníliás cukor

a tetejére:

  • 12 dkg ét tortabevonó
  • bő 1 evőkanál étolaj




  • A lisztet gyúródeszkára szitálta, beledarabolta a margarint és elmorzsolta vele.
  • Hozzászitálta a porcukrot, hozzáadta a tojássárgákat és a vaníliás cukrot is, és szép, egynemű tésztává gyúrta.
  • A kis fém formákat kibélelte a tésztával úgy, hogy nem rakta teljesen tele a formákat, mivel a tészta sütés közben nő.
  • Előmelegített, közepesen forró sütőben szép aranysárgára sütötte a kifliket, majd a sütőből kivéve pár perc elteltével kiborította a kifliket a formákból.
  • Miután teljesen kihűltek, csokimázzal cirkálta meg a tetejüket.


9 megjegyzés:

  1. Én is ilyet akartam sütni, de a felújítás óta egyszerűen nem kerültek elő a kifliformák:(
    Nagyon guszta a tiéd:)

    VálaszTörlés
  2. De szépek lettek! Valahol nekem is van ilyen formám, de még nem használtam :-)

    VálaszTörlés
  3. Én az év végi ovis "buliba" sütöttem többféle sütit, de a legnagyobb sikere a linzerkiflinek volt, pillanatok alatt elfogyott :) A Te kiflijeid is imádni valóak. :)

    VálaszTörlés
  4. Én is néhány hete készítettem (mint ahogy említetted is). Egyszerűen imádom!! Aranyoskák nálad is. Milyen jól néznek így ki lecsorgatva csokival. Én a két végét csokiba mártós verziót ismerem. :)

    VálaszTörlés
  5. Irtó guszta! Sosem sütöttem még ilyet. Formám sincs hozzá.. De tényleg nagyon guszta! Áldott, Békés Karácsonyt!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűek! És mellé milyen egyszerű elkészíteni, ezt szeretem! ;-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon mutatós és gyorsan elkészíthető. Nagyon jó ötlet :)

    VálaszTörlés
  8. Mutatós, finom kiflik! Eszembe sem jutott, hogy ezt is süthetnék karácsonyra, de már késő:-)

    VálaszTörlés