vasárnap, december 29, 2013

Habsipkás citromkrém

A sok-sok karácsonyi sütemény után egy könnyed, sütés nélküli desszert, receptjét a Tina magazin idei karácsonyi különszámában találtam. Mivel sem főzni, sem sütni nem kell, csak friss tojásból készítsük, és ajánlatos a jól lehűlt pohárkrémet minél hamarabb el is fogyasztani. Az egész desszert csupa hab, az üde, citromos alapot nagyon jól kiegészíti a cukros tojásfehérje-korona, és bár első kóstolásra nem tűnik nagyon édesnek, mégis garantáltan elég belőle egy pohárkával. Ennél a desszertnél avattam fel a még novemberben kapott karamellizáló pisztolyomat, de ha nincs ilyen eszközünk, nyugodtan hagyhatjuk simán a kis cukros habsipkákat. Ebben az esetben citromszeletkékkel, citromfűlevelekkel is díszíthetjük. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 6 pohárhoz:

  • 6 tojás
  • 25 dkg kristálycukor
  • 2 kezeletlen héjú citrom
  • 5 lap zselatin
  • 2 dl tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor




  • A tojásokat kettéválasztottam úgy, hogy a fehérjéket két tálba tettem, az egyikbe kettőt, a másikba a maradék négyet. (A négy tojásfehérje rögtön ment is a hűtőbe, erre később lesz szükség.)
  • A hat sárgáját 7,5 dkg cukorral nagyon krémesre, habosra kevertem kézi mixerrel, a végefelé hozzáadtam a citromok lereszelt héját és kifacsart levét is.
  • A zselatinlapokat vízbe áztattam.
  • Kis lábasban kb. 3-4 evőkanálnyi vizet forraltam, a lángot elzárva alatta egyesével feloldottam benne a megpuhult zselatinlapokat.
  • A citromos krémből kb. 3 evőkanálnyit a zselatinhoz kevertem, jól eldolgoztam, majd ezt az elegyet hozzáöntöttem a citromos krémhez, óvatosan, finoman elkevertem és a krémet a hűtőbe tettem.
  • A 2 tojásfehérjéből csipet sóval kemény habot vertem, ugyanígy jártam el a tejszínnel is, amihez a végefelé hozzáadtam a vaníliás cukrot.
  • A két habot finoman a hűtőből kivett, dermedő citromos krémbe vegyítettem.
  • A krémet 6 pohárba osztottam, és néhány órára a hűtőbe tettem.
  • Végül az elején félretett 4 tojásfehérjéből kemény habot vertem, amikor már majdnem készen volt, akkor adtam hozzá a maradék kristálycukrot.
  • Sima csövű habzsákból kis csúcsos sipkákat nyomtam a poharakban hűlő citromkrémre, majd karamellizáló pisztollyal kissé megpörköltem a cukros habot.
  • Jól lehűtve kínáltam.


18 megjegyzés:

  1. De szépen sorakoznak! Még nem is hallottam ilyen pisztolyról, de hasznos egy találmány lehet :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nincs ilyen pisztolyom, akkor mivel lehet?

      Törlés
    2. Sajnos a sütőben ezeket a habsipkákat nem lehet karamellizálni. Ha nincs ilyen pisztolyod, szerintem hagyd simán, szépen lehet díszíteni citromszeletkékkel, citromfűlevelekkel! :)

      Törlés
    3. Azt nem lehetne, hogy megcsinálom a karamellát, és a habzsákkal rányomom?

      Törlés
    4. Üdv, Izabella! :) Így is lehet, külön megcsinálni a karamellt és meglocsolni vele a habsipkákat. Szerintem nem is kell habzsákból nyomni, elég, ha kanállal rácsorgatod a tetejére! :)

      Törlés
  2. Én tavaly karácsonyra kaptam ilyet az Anyukámtól,
    de idő hiányában ki sem bontottam még. :(
    A habsipkásaid viszont rendkívül jól néznek ki! :)

    VálaszTörlés
  3. Ezek olyan könnyednek látszanak, hogy szinte várom, hogy felrepüljenek, mint egy repülő csészealj...! :)

    VálaszTörlés
  4. Jól néznek ki nagyon finomak lehetnek! Valami hasonlót fogok én is kitalálni szilveszterre mert sütni kettőnknek nem fogok abban biztos vagyok!

    VálaszTörlés
  5. Hm, de guszta! Nagyon szépek a kelyhek is, tetszik. Szóval szuper!!

    VálaszTörlés
  6. Finomságos lehet! Nagyon nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néznek ki! Szívesen megkóstolnám, pedig nem nagyon rajongok a pohárdesszertekért. :)

    VálaszTörlés
  8. Ó, hogy ez milyen csodásan néz ki...

    Boldog új évet kívánok Neked és családodnak!

    VálaszTörlés
  9. Ez annyira, de annyira finom!! A munkahelyemen már mindenki ezt csinálja, nagy sikere van, köszönjük :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rebeka, nagyon-nagyon örülök, hogy ennyire ízlik nektek! :)

      Törlés
  10. Nagyon jól néz ki :)
    Szerinted tortakrémnek is megállná a helyét? köszönöm előre is a választ :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Tímea! :) Klasszikus tortakrémként szerintem nem igazán funkcionál, ahhoz túl könnyed és habos a krém, hogy lapokat tölts vele. :) Legfeljebb valamilyen nagyon könnyű tésztájú tortára tudnám elképzelni, ott is inkább csak a tésztára, a torta tetejére halmozva. :) Remélem, tudtam segíteni. :)

      Törlés