szombat, november 09, 2013

Tökmagos-sütőtökös muffin

Szeretjük a tökmagot. Szeretjük a sütőtököt. Szeretjük a marcipánt. És szeretjük mindezt együtt ebben a muffinban, fűszerezve fahéjjal, szegfűszeggel, szerecsendióval. A receptre itt bukkantam, icike-picike változtatással készítettem el és nagyon finom lett. Miközben sült, csuda illat lett a konyhában - amolyan karácsonyi - és megkóstolva sem csalódtunk, alig tudtam megmenteni egy pár muffint a fotózáshoz. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 12 darabhoz:

  • 2 tojás
  • 15 dkg kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 12 dkg margarin
  • 20 dkg sült sütőtök
  • 20 dkg finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csapott mokkáskanál fahéj
  • 1 csapott mokkáskanál őrölt szegfűszeg
  • 1 csapott mokkáskanál őrölt szerecsendió
  • 5 dkg tökmag
  • 8 dkg marcipán

a tetejére:

  • egész tökmag
  • porcukor




  • A tojásokat kézi mixerrel krémesre, habosra kevertem a kétféle cukorral.
  • Kis darabokra vágva hozzáadtam a margarint, elkevertem vele, majd - még mindig a kézi mixert használva - beledolgoztam a sült sütőtököt is.
  • A tökmagot késes aprítóval egészen apróra daráltam.
  • A lisztet elkevertem a sütőporral, átszitáltam, hozzákevertem a ledarált tökmagot és a fűszereket.
  • A fűszeres lisztkeveréket fakanállal a tojásos-sütőtökös masszába dolgoztam, a nagylyukú reszelőn belereszeltem a marcipánt és óvatosan ezt is beledolgoztam.
  • A muffintepsi mélyedéseit kibéleltem papírkapszlikkal, egyenletesen elosztottam bennük a tésztát.
  • Tetejére egész tökmagot szórtam, majd előmelegített, 160 fokos sütőben kb. 35 perc alatt készre sütöttem.
  • Kihűlve leheletnyi porcukorral szórtam meg.


15 megjegyzés:

  1. Kedvenc:) Én is sütöttem nemrég sütőtök - csoki párossal:)

    VálaszTörlés
  2. Micsoda íz és illatkavalkád !! Szuper sütit készítettél :)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is N.1.a sütőtökös muffin ilyentájt.Pedig még marcipánt sosem tettem bele.Azzal még többször kellene sütni:)))
    De azért legközelebb kipróbálom,ugyan tökmag nélkül.Mert a mi kis "tökmagunk"nem eszi meg süteményekben a nagyobb darabokban hagyott dió-és magféléket.

    Én már nem sütöm meg a tököt,hanem lereszelem.Nekem így is bevált,ráadásul idő-és energiatakarékosabb.

    VálaszTörlés
  4. Jaj,és a fotóid....azok valami hihetetlenül hangulatosak,szépek!

    VálaszTörlés
  5. Finom lehetett, a képek pedig nagyon szépek.

    VálaszTörlés
  6. Milyen finom illatok lehettek a konyhádban mikor sültek... Isteni lehet!

    VálaszTörlés
  7. De finom lehetett! Nagyon hangulatos képeket készítettél róluk :-)

    VálaszTörlés
  8. Mennyi finomság van benne! Én is tervezet valami sütőtököset sütni... még nem döntöttem:-)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szépek a képek! Imádom a sütőtököt, már most az idén nagyon sokat sütöttem, de csak én eszem. Viszont sütiben érdekes megeszik a gyerekeim is. :) Nagyon finom lehet ez a muffin. Mentettem...

    VálaszTörlés
  10. Zseniális vagy! Biztos nagyon finom és nem csak mutatós :)

    VálaszTörlés
  11. Finom muffinokat sütöttél! Nálam még hátravan a sütőtökös süti, remélem utolérem magam:-)

    VálaszTörlés