kedd, november 26, 2013

Tejfölös gombaleves galuskával - Blogkóstoló 13. forduló

Tudom, hogy Janka, a Blogkóstoló 13. fordulójának háziasszonya azt kérte, hogy lehetőség szerint ünnepi fogást válasszunk, mi viszont nagyon szeretjük a leveseket, ezért első körben Dinkától egy finom, tartalmas levest választottam és készítettem el. Egyáltalán nem bántam meg, finoman fűszeres, a tejföltől savanykás, a galuskával tartalmas levesünk lett, az egész családnak nagyon ízlett. Igyekszem még valamilyen ünnepi finomságot is készíteni Dinkától, van is már pár kiszemelt receptem, remélem, sort tudok keríteni valamelyikre. Dinka, köszönöm a receptet, Janka, köszönöm a játékot! :) A leveshez sok sikert!


Hozzávalók:

  • kevés olaj
  • 2 fej vöröshagyma
  • pirospaprika, őrölt bors, őrölt kömény, rozmaring, só
  • 1-2 szál sárgarépa
  • 1-2 szál petrezselyemgyökér
  • 50 dkg gomba
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2-3 dl tejföl
  • kevés liszt

a galuskához:

  • 1 tojás
  • liszt
  • tej




  • A megtisztított, apróra vágott vöröshagymát kevés olajon megpirítottam.
  • A tűzről lehúzva meghintettem pirospaprikával, majd hozzáadtam a megtisztított, karikákra vágott sárgarépát és petrezselyemgyökeret.
  • Kevéske vizet hozzáadva visszatettem a tűzre, a só kivételével fűszereztem és pár percig pirítottam.
  • Ekkor került bele a megtisztított, szeletekre vágott gomba és a zúzott fokhagyma, ízesítettem sóval is és tovább pirítottam.
  • Pár perc elteltével felöntöttem szűk másfél liter vízzel és fedő alatt, kis lángon a zöldségfélék puhulásáig főztem.
  • Közben elkészítettem a galuska tésztáját: a tojást enyhén felvertem, sóztam, majd annyi lisztet és kevéske tejet adtam hozzá, hogy sűrűbb galuskatésztát kapjak.
  • A kész levesbe beleszaggattam a galuskát, pár percig még főztem.
  • A tejfölben elkevertem a lisztet, hőkiegyenlítéses módszerrel behabartam a levest, pár percnyi főzést és utánaízesítést követően tálaltam.


16 megjegyzés:

  1. Ünnepi leves lehet ez is egy megterített asztalnál,ahol a szeretteink ülnek:))
    Nem mindig az az ünnep,amit piros betűvel ír a naptár.

    Mi nagyon szeretjük,bár az elmúlt három évben ritkán készült,mert családunk legkissebbike még nem ehette a gombát.De most,hogy ovis én is főztem már.
    Tavalyról még mindig van szárított vargányánk,úgyhogy én azzal bolondítom meg,amúgy teljesen így főzöm én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam most csak csiperkével készült, a vargányával még finomabb lehet! :) Egyébként szerintem is megállná a helyét akár az ünnepi asztalon is, hiszen nagyon finom leves! :)

      Törlés
  2. Miért is ne lehetne helye az ünnepi asztalon? Tartalmas, finom levest választottál! Hasonlóan főzöm én is:-)

    VálaszTörlés
  3. Isteni leves! Miért ne szerepelhetne az ünnepi menüben, ha mindenki szereti? :)

    VálaszTörlés
  4. Micsoda szép képeket készítettél! Ebben a hidegben mindenkinek jól esik egy forró leves, teljesen jó választás. Ezer éve nem ettem gombalevest :)

    VálaszTörlés
  5. Pompásan néz ki a levesed (így készítem én is)-mondja ezt ezt egy leves"fan"!!!
    Apósom is és én is elég sokszor készítünk gombaleveseket ünnepi alkalmakra;
    én simán, így, ahogy Te is, Ő inkább tárkonnyal és senki nem szokott panaszkodni,
    hogy olykor nem húsleves kerül az ünnepi asztalra. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat a duplán-írás miatt!!! :)

      Törlés
    2. Zsuzsám, ha nem mondod, észre sem veszem! :)))

      Törlés
  6. Imádom, galuska helyett egy maréknyi rizst főzök a gombalevesbe. Otthon melegét sugallóak a fotóid :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta! Szeretem nagyon a gombát de levesnek eddig még nem készítettem , ezek után itt van az ideje!:-)

    VálaszTörlés
  8. Imádom a gombalevest :) Nagyon guszta lett :)

    VálaszTörlés
  9. De jól néz ki!
    Azt hittem már írtam hozzá, de úgy látom hogy nem, ezek szerint csak akartam :-)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszta! El is mentem, hamarosan sort kerítek rá. :) Finomat választottál.

    VálaszTörlés
  11. Nagy kedvencünk nekünk is a leves, a gombalevest én is szinte teljesen így készítem, a galuska elmaradhatatlan:)

    VálaszTörlés
  12. Szupeer, örülök, hogy ízlett az egész családnak! :) Szuperek ezek a képek róla! :)

    VálaszTörlés