kedd, november 19, 2013

Sült csirkecomb velesült fahéjas, rozmaringos almával

Nem szépek a fotók, és tányéron tálalt képet sem tudtam készíteni, de ettől függetlenül ez egy nagyon finom, könnyen és gyorsan elkészíthető étel. A sült csirkecombot nagyon feldobja a velesült, fahéjjal és rozmaringgal ízesített alma, és amíg ők a sütőben csücsülnek, addig el is tudjuk készíteni köretnek a habkönnyű burgonyapürét. Egy pohár finom borral tökéletes vacsora. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • kevés vaj
  • 20 db alsó csirkecomb
  • 2 citrom
  • szárnyas fűszerkeverék, fahéj, rozmaring
  • 5-6 nagyobb, savanykás alma


sütés előtt...

  • A csirkecombokat megtisztítottam, eltávolítottam az oda nem illő részeket.
  • A citromokat kettévágtam, a tálcára rakosgatott combokra locsoltam a levüket, kicsit meg is forgattam a húsdarabokat, hogy mindenhol érje a citromlé.
  • A citromos combokat beszórtam a fűszerkeverékkel.
  • Egy nagy tepsit vajjal kikentem, a közepére sorakoztattam a combokat.
  • Az almákat megmostam, negyedeltem és magházukat eltávolítottam.
  • Az almadarabokat a tepsibe, a hús mellé rakosgattam, megszórtam őket fahéjjal és rozmaringlevelekkel.
  • Előmelegített, kb. 190 fokos sütőben megsütöttem, közben időnként megfordítottam a combokat és az almagerezdeket is.
  • Amikor szép pirosra, készre sültek, azon melegében, burgonyapüré kíséretében tálaltam.


18 megjegyzés:

  1. A lányom leenné a monitorról, ha tehetné, mert imádja :) Nagyon guszta lett és a fotók is teljesen jók :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek a fotók, ne szerénykedj :-)

    VálaszTörlés
  3. Szépek Hankka! Szeretem a fahéjat a húsokon is:-)

    VálaszTörlés
  4. Óóóó, pedig nagyon szépek a fotók, az ember legszívesebben kikapna egy combocskát a tepsiből. A gyümölcs-hús párosítást, amúgy is nagyon szeretem, így nagyon ízletes, könnyed az egész.

    VálaszTörlés
  5. Nem szépek a fotók? Nekem nagyon átjön a képek láttán az íze hmmm de beleharapnék :)

    VálaszTörlés
  6. Nekünk spec. ez a kedvencünk;
    plusz kis koromban az Anyukám sokszor sütött almával húsokat
    -kiváló páros!
    A szépségről pedig: nekem ez jelenti azt a szépet,
    amit Neked a szépen díszített torta-gyönyörű!
    :D :D :D :D :D

    VálaszTörlés
  7. Szinte érzem az illatát, nagyon finom lehet! Mondhatnám igencsak megjött az étvágyam, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta! :) A rozmaringot elhagynám róla, de többi úgy ahogy van jöhet. :)

    VálaszTörlés
  9. Ez valami csodás, hmmm, holnap ebédre...:)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszta... Itt csorog a nyálam utána. Kaphatok vacsira?

    VálaszTörlés
  11. Hát ez szerelem első látásra nekem:) ki is fogom próbálni:) Köszi:)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szépen tálalod és rendezed az ételeket, már a sütés előtt is törekszel a tökéletes külsőre. Szívesen elfogadtam volna ebédre, pedig nem volt rossz az enyém sem! :)))

    VálaszTörlés
  13. Nyami... Ez teljesen, de teljesen a szájízem szerint való :-)))))

    VálaszTörlés
  14. Hankka, egyet értek veled, nem könnyü tetszésünk szerint olyan szép fotót késziteni csirke combbol, mivel sütés alatt...vagyi után, saját féle képpen át formálódnak saját formájukban, ami természetes, és annál is finomabb!
    Az izek fantasztikus kombinációk...a fahéj...szinte görög iz husokban, a rozmaring persze olaszos, medeterráni. A sült krumpli gyönyörü finom, és ropogós...közben a sütés idő alatt az illatok jobbak mint egy párizsi parfum!

    Nagyn guszta és finom...már is viszem a receptet. A sült hal szeletek is isteni finomak az előző posztodban! Puszillak

    VálaszTörlés
  15. Mennyei lehetett és a fotók is étvágygerjesztőek :)

    VálaszTörlés