péntek, november 29, 2013

Pirított rizs kínai módra

Egyik nagy kedvencünk ez a rizses étel, az ihletet a Főzzünk könnyedén! kártyasorozatból merítettem. Könnyen elkészíthető, a friss zöldségfélékkel és a pácolt csirkemellel nagyon finom az íze. A sherry és a szójaszósz különleges zamatot ad a gyorsan elkészíthető, mégis rendhagyó fogásnak. Ajánlom kipróbálásra, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 25 dkg (hosszúszemű) rizs
  • só, őrölt bors, frissen őrölt gyömbér
  • 35-40 dkg csirkemellfilé
  • 6 evőkanál szójamártás
  • 25 dkg csiperkegomba
  • 2 zöld színű paprika
  • 1 csomó újhagyma
  • 4 evőkanál étolaj
  • 4 evőkanál száraz sherry




  • A rizst folyó víz alatt alaposan megmostam, és a szokott módon, sós vízben készre főztem (párolhatjuk is).
  • A csirkemellet vékony csíkokra vágtam, majd ferdén szeletelve tovább aprítottam, végül a szójamártásba forgattam és hagytam pácolódni.
  • A zöldségféléket megtisztítottam, a gombát szeletekre, a zöld paprikákat apró kockákra, az újhagymaszárakat karikákra vágtam.
  • A csirkemellcsíkokat kiemeltem a pácléből, a levet felfogtam.
  • Wokban megforrósítottam az olaj felét, beleraktam a húst és kb. 5 percig pirítottam.
  • Miután a hús megpirult, kiszedtem a wokból, melegen tartottam.
  • A maradék olajon a wokban pár perc alatt, nagy lángon megpirítottam a zöldségféléket.
  • Ízesítettem frissen őrölt gyömbérrel, hozzáadtam a sherryt és a felfogott páclevet, így pirítottam tovább.
  • Végül az esetlegesen rajta maradó levet leöntöttem róla, hozzáadtam a húst és a rizset.
  • Együtt készre pirítottam, utánaízesítettem sóval és őrölt borssal.


22 megjegyzés:

  1. Kedves Hankka, hátha ajánlod én kipróbálom. :) Mi is az ázsiai konyha szerelmesei vagyunk, a zöldséges tésztát gyakran készítem jó sok zöldséggel. Ez a rizses egytál is nagyon finom lehet, minden benne van, ami azzá teszi. Most el is fogadnám vacsorára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Nea, jó szívvel ajánlom, tényleg nagyon finom. Ha egyébként is szeretitek az ázsiai konyhát, akkor mindenképp érdemes kipróbálni! :)

      Törlés
  2. Hmm, imádom az ilyen különleges ízeket :)

    VálaszTörlés
  3. Isteni finomat főztél :) Nagyon szeretjük az ilyen típusú ételeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is, épp ezért gyakran is készül nálunk! :)

      Törlés
  4. Nagyon finom lehet, a szójaszószt én is előszeretettel használom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sherryvel és a friss gyömbérrel, meg persze a friss zöldségekkel finom! :)

      Törlés
  5. Mi is nagyon kedveljük a kínai ételeket... És megy a pálcikával evés? Nekem nem... :o))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta, nem vagy egyedül, én már nem is próbálkozom. :) Marad a villa! :)

      Törlés
  6. Ez nagyon kipróbálós Hankka! Szeretjük a kínait:-)

    VálaszTörlés
  7. Minden hozzávalót nagyon szeretek,így biztosan ízlene!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márti, egy próbát megér, főleg, ha már a hozzávalók is a kedvenceid! :)

      Törlés
  8. Imádom az ilyen ételeket készíteni és enni is... Nálunk az ilyesmik nagyon nyerők. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Készíteni is öröm, gyorsan elkészül és már közben is isteni az illata! :)

      Törlés
  9. Szeretem a kínai konyhát! :) Ezt is imádnám, mert nagyon guszta, szinte érzem az ízét :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi nagyon szeretjük, ha szereted a kínai konyhát, szerintem nektek is ízlene! :)

      Törlés
  10. Ez az étel is kipróbálós lesz nálam :) a lányom biztos hogy értékelni fogja :)

    VálaszTörlés