vasárnap, november 24, 2013

Meggyes piskótatallér torta

Ezt a finomságot - pontosabban a narancsos változatát - Juditkánál láttam nemrég, ezen a hétvégén gyorsan elkészíthető desszertként sort is kerítettem rá. Nagyon megtetszett, hogy hamar elkészül, nem kell sütni, és kíváncsi voltam a piskótatalléros-csokis ízre is. Az már csak hab a tortán, hogy az időközben meghirdetett játékra is jelentkezem vele, ismét nagyon szép ajándékokat lehet nyerni Juditka jóvoltából. :) A torta pedig pikk-pakk elkészíthető, igaz, pár órán - vagy egy éjszakán át - dermednie kell a krémnek. A végeredmény pedig egy igen finom, igazi kalóriabomba piskótás-gyümölcsös-csokis édesség, amit nagyon jól kiegészít a tejszínhab a tetején. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy 18 cm-es kapcsos tortaformához:
  • 6 csomag (6 x 135 g) meggyes piskótatallér
  • 1 dl tej
  • 15 dkg margarin
  • 1 evőkanál keserű kakaópor
  • 2 dl habtejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag habfixáló
  • színes szórócukor


  • A piskótatallérból 60 dekányit elnegyedeltem, a többiből raktam egy sort a tortaforma aljába.
  • A tejet melegíteni kezdtem, hozzáadtam a margarint és a kakaóport is, egyneművé főztem.
  • Miután levettem a tűzről, hozzáadtam és elkevertem benne a negyedelt tallérokat.
  • A massza felét a tortaformába öntöttem-egyengettem, ráraktam még egy sor egészben hagyott piskótatallért, majd erre öntöttem a massza másik felét, tetejét szépen elegyengetve, elsimítva.
  • Amikor kihűlt, letakarva egy éjszakára a hűtőbe tettem.
  • Másnap egy éles késsel körben meglazítottam a formát, majd lepattintottam róla.
  • A tejszínből a vaníliás cukorral és a habfixálóval kemény habot vertem, ezzel díszítettem a torta tetejét, végül - a meggy okán - piros szórócukorral díszítettem.

23 megjegyzés:

  1. De jól hangzik és milyen szép:))
    Nagyon ügyes vagy gyönyörű ez a torta :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép és finom tortát készítettél! Szeretem az ilyen sütés nélküli édességeket! Egyszer sort kerítek rá és kipróbálom.

    VálaszTörlés
  3. Ilyenről még nem is hallottam! Hihetetlen, hogy milyen csodásan tudsz díszíteni :) Gyönyörű lett :)

    VálaszTörlés
  4. Nálad is megcsodálom, itt is csábító! Már elmentettem magamnak, hamarosan el is készítem. :)

    VálaszTörlés
  5. Ötletes finomság és remekül néz ki. :)))

    VálaszTörlés
  6. Meggyes piskótatallér? ó jaj!! isteni lehet!! Gyönyörű szép!!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretem az ilyen pikk-pakk elkészülő tortákat, főleg, hogy még ilyen mutatós is. Szolid, elegáns és imádnivaló!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon nagyon guszta! Imádom! Már a képek alapján is biztos vagyok benne hogy nem csak szép, de finom is :)

    VálaszTörlés
  9. Jaj de nagyon ötletes! Csodaszép lett, nagyon ügyes vagy :-) Piskótatallért én is szoktam venni, de még soha nem jutott eszembe, hogy fel lehetne használni egyéb süteményekhez. Gratulálok a művedhez :-)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép lett, és milyen jó, hogy még sütni sem kell. :)

    VálaszTörlés
  11. Ez igen! Gyönyörű tortát készítettél!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon guszta torta! Igazi ünnepi desszert! Még akár Karácsonyra is... :o)

    VálaszTörlés
  13. Húh, de jól néz ki! Nagyon tetszik! Szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
  14. ...hogy ez milyen jól néz ki! Olyan szép Nálad minden Hankka. Jaj, de megkóstoltam volna, amikor elkészítetted. :)

    VálaszTörlés
  15. Meggyes piskóta lapot hol lehet venni vagy meg sütni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet kapni pl a Lidlibe is de szerintem minden üzletbe különböző ízesítéső piskótát.Van narancsos is, szerintem barack lekváros is, meg meggyes is.A csomagolásán rajta van,hogy milyen a töltelék.

      Törlés
    2. A nagyobb boltokban biztosan tudsz venni, többféle márka, többféle ízesítésben kapható. Egy kis piskótatallér, rajta gyümölcsíz, az egész csokival bevonva. :)

      Törlés
  16. Megszeretném csinálni, de olvasva a receptet 1 dl tej nem kevés hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Marika! :) Nem kevés hozzá az 1 dl tej, nyugodtan készítsd ennyivel. Persze nem önthető masszát fogsz kapni, hanem kifejezetten tömört, amit úgy kell majd beleegyengetni a formába, de így lesz jó, másnap szépen szeletelhető! :) Sok sikert! :)

      Törlés