szerda, november 13, 2013

Füstölt sajtos pogácsa

Olyan sok édességet sütöttem mostanában, vágytunk már nagyon valamilyen sós nasira. Kapóra jött Vanca karácsonyi játéka, nála néztem szét sós süti ügyben. A tekert sajtos muffinját már korábban megsütöttem, családi kedvencünk lett, nagyon szeretjük. Most pedig a füstölt sajtos pogácsát szemeltem ki, aminek a leírását ezúton is köszönöm. Egyszerűen elkészíthető, nagyon finom, puha pogácsánk lett, forró tea kíséretében rekord gyorsasággal fogyott. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 1,5 dl tej
  • 1 dkg élesztő
  • 1/2 dl olaj
  • 30 dkg finomliszt
  • 1 teáskanál só
  • leheletnyi őrölt bors
  • 15 dkg füstölt sajt
  • 1 tojás

a tetejére:

  • 1 tojás




  • A tejet langyosra melegítettem (ici-pici cukrot adtam hozzá), kb. felét a tálas mixer táljába öntöttem, a maradékba belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni.
  • A tálban lévő tejhez hozzáadtam az olajat.
  • A lisztet átszitáltam, elkevertem benne a sót, a borsot és a lereszelt sajtot.
  • A sajtos lisztet a tálba öntöttem, ráöntöttem az időközben felfutott élesztőt és a kissé felvert tojást is.
  • A dagasztóspirállal szép, egynemű tésztává dagasztottam, majd letakarva meleg helyen hagytam duplájára kelni.
  • Lisztezett deszkára borítottam a tálból a megkelt tésztát, finoman átgyúrtam, kicsit hagytam pihenni.
  • Végül kb. 2 centi vastagra nyújtottam, tetejét berácsoztam, 5 centis szaggatóval pogácsákat szaggattam.
  • Sütőpapírral bélelt tepsibe rakva hagytam még kicsit kelni, majd a tetejüket lekentem tojással, és előmelegített, 200 fokos sütőben kb. 20 perc alatt szép pirosra sütöttem.


16 megjegyzés:

  1. Olyan szépek, hogy nyúlnék is utána! :-) Finom aromás lehet a füstölt sajttal, tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Én az utolsóba bele is haraptam:))Vagy nem is én voltam????Mindegy,a számban érzem az ízét:))

    VálaszTörlés
  3. Hú, de nagyokat nyeltem! Annyira guszta! :-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki! Megkóstolnám! Jó kis receptnek tűnik :)

    VálaszTörlés
  5. Szívesen megkóstolnám. Hmmm ez csakis finom lehet!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű a pogácsád!
    Jó ideje már füstölt sajttal a tetején készül nálam is
    majd' minden sós "történet",
    sokkal finomabb ezzel a végeredmény! :D

    VálaszTörlés
  7. De gyönyörűek lettek! Nekem mostanában mindig dülöngélnek a pogácsáim, nem tudom miért, régen valahogy jobban megálltak :-)

    VálaszTörlés
  8. Jesszus, ez valami fantasztikus, gyönyörűséges, "nekünkvaló" finomság, nagyon úgy látom :-)))

    VálaszTörlés
  9. Hankka, nem is merem tovább bámulni, mert képes volnék neki állni megsütni...fél napot a konyhában tartozni, és ugy is tudom nem fog ugy sikerülni mint a tiéd! Valami gyönyörüséges finom, különleges pogácsa!

    VálaszTörlés
  10. Mennyeinek néznek ki:) Csodaszép a fotó is:)

    VálaszTörlés
  11. A füstölt sajt csodákra képes. Csodaszépek a pogácsák, és ezekből sosem elég, nálunk mindig a sós rágcsák fogynak el először ünnepeken:)

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörűségesek :) Látszik rajtuk, hogy isteni finomak. Már nyúlok is értük :)

    VálaszTörlés
  13. El is hiszem, hogy rekord gyorsasággal fogytak... Nekem is van egy füstölt sajtos pogi receptem, az a kedvencünk!

    VálaszTörlés
  14. A füstölt sajtot én is előszeretettel használom, nagyon szeretjük:)

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm, lányok! :) Finom pogácsa, próbáljátok ki, nem fogtok csalódni! :)

    VálaszTörlés