hétfő, november 11, 2013

Diós-csokis holdak

November 11-e nálunk nem annyira a ludakról, mint inkább arról szól, hogy megint egy évvel öregebb lettem (és bölcsebb is talán?). :))) Bár gyorsan hozzáteszem, hogy ahogy telnek az évek, egyre inkább Márton és lúdjai kerülnek előtérbe nálam is. :))) Idén tortasütés helyett egy kb. húsz éve őrizgetett süteményreceptet próbáltam ki, diós-csokis holdakat sütöttem. Nagyon érdekes recept, már ami a tésztáját illeti. Nincs benne liszt, cukor viszont annál inkább. A végeredmény pedig egy habkönnyű, szinte üreges, ropogós, édes diós tészta, megkoronázva csokikrémmel és ízlés szerint csokimázzal (utólag a fehércsokit már nem tenném rá, anélkül is nagyon finom és talán még mutatósabb is). Csenge a vasárnapi ebéd után két holdat tüntetett el a tányérról, miközben többször megjegyezte: "Anya, isteni finomat főztél!" :))) És ha már diós, akkor ajánlom a SAD Szofika által vezényelt 19. fordulójára. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:

  • 30 dkg porcukor
  • 30 dkg darált dió
  • 1 tojás
  • 1 citrom
  • 1 csomag vaníliás cukor

a krémhez:

  • 20 dkg porcukor
  • 4 tojás
  • 24 dkg margarin
  • 3 dkg keserű kakaópor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 20 dkg csokoládé

a tetejére:

  • 10 dkg fehércsokoládé
  • 1 evőkanál étolaj




  • A tésztához gyúródeszkára szitáltam a porcukrot, hozzákevertem a vaníliás cukrot, ráreszeltem az alaposan megmosott citrom héját, hozzáadtam a finomra darált diót és az enyhén felvert tojást, és egynemű tésztává gyúrtam.
  • Mivel a tészta a sok cukortól ragad, erősen lisztezett deszkán 2-3 mm vékonyra nyújtottam, majd egy nagy pogácsaszaggató (vagy pohár) segítségével holdakat szaggattam belőle.
  • Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam és előmelegített, 180 fokos sütőben halvány színűre sütöttem.
  • Amíg a holdak hűltek, elkészítettem a krémet.
  • A tojásokat és a porcukor felét lábasba tettem, és kézi mixerrel habosra, krémesre kevertem.
  • Forró vízfürdőre helyezve - tovább keverve - sűrűre főztem, majd hagytam kihűlni.
  • A porcukor másik felét, a kakaóport és a vaníliás cukrot krémesre kevertem a margarinnal, majd hozzáadtam a kihűlt cukros tojást és a megolvasztott, de nem forró csokoládét is.
  • A krémet rövid időre hűtőbe tettem, majd kivéve újra átkevertem, és csillagcsöves habzsákból a holdak tetejére nyomtam.
  • Végül vízgőz fölött az olajjal megolvasztottam a felaprított fehér csokoládét, és megcirógattam vele a csokikrémes holdak tetejét.


15 megjegyzés:

  1. Kedves Hankka Isten éltessen sokáig! Egyetértek Csengével:'Anya, isteni finomat főztél!"

    VálaszTörlés
  2. Boldog születésnapot! A sütikéd meg.... hmmm! Habkönnyű, diós óóó ez csakis mennyei lehet! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon boldog születésnapot kedves Hankka! Isten éltessen sokáig! :)
    Igen kívántatják magukat ezek a holdacskák, bárcsak letudnék emelni pár darabot a tányérról. :)

    VálaszTörlés
  4. Istenke éltessen nagyon sokáig drága Hankka :) A holdacskáid gyönyörűek és nagyon jól mutat rajtuk a fehér csokoládé :)

    VálaszTörlés
  5. Boldogságos szülinapot Neked! Kedvenc unokahúgom is ma lett egy évvel öregebb... és bölcsebb! :)))

    VálaszTörlés
  6. "Olyan nincs, hogy életkor. Az öregedéshez a naptárnak nem sok köze van."
    "A bölcs emberek soha nem kívánták, hogy fiatalok legyenek!"
    (Jonathan Swift)
    Isten éltessen nagyon-nagyon sokáig!
    :D :D :D

    VálaszTörlés
  7. Először is nagyon boldog születésnapot kívánok! Másodszor, csodaszépek ezek a sütik! Nem csodálom, hogy ennyire szereted! Nekem is bejönnek az ilyen fajta édességek! :)

    VálaszTörlés
  8. Sok boldog születés és hétköznapokat kívánok Hankka!


    Isten éltessen nagyon nagyon jó egészségben, még nagyon sokáig!


    Tartsanak meg az égiek szeretetben, bölcsességben, egészségben!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon boldog szülinapot kívánok Hankka! Isten éltessen!
    Csodás finomságot készítettél!

    VálaszTörlés
  10. Isten éltessen sokáig Hankka!!!!
    A holdacskáid gyönyörűek, nekem külön tetszik a fehér csokoládés díszítés! Nem kételkedem benne, hogy finom is!! :)

    VálaszTörlés
  11. Utólag is boldogságos születésnapot kívánok Neked! Nagyon csábító holdacskákat sütöttél, én sem hagytam volna le róla a fehér csokoládét, így olyan ünnepi hangulatúak lettek.

    VálaszTörlés
  12. Csodásak a kiflik, pont illő a neves dátumhoz!

    VálaszTörlés
  13. Isten éltessen Hankka! Boldog szülinapot így utólag is!
    Akkor téged nem a gólya, hanem a ludak hoztak :-)
    A sütit gyönyörű lett!!!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon mutatós, gusztusos, és biztos finom sütiket sütöttél a szülinapodra! mivel a jókívánság mindig érvényes, így utólag kívánok neked sok boldog születésnapot!

    VálaszTörlés
  15. Nagyon kedvesek vagytok, köszönöm mindenkinek! :)

    VálaszTörlés