szombat, október 05, 2013

Tarka savanyúkáposzta-saláta

Színben, illatban, ízben, vitaminokban gazdag, fincsi saláta. Hogy ne csak szimplán együk ezt az egyébként önmagában is nagyon finom ételt, dúsíthatjuk egyéb zöldségfélékkel, magokkal és a fiúk kedvéért kevéske pirított szalonnakockával. :) Mi nagyon szeretjük, pirítóssal vagy friss kenyérrel és vajjal egyaránt finom. A recept a Főzzünk könnyedén! kártyasorozatból való. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 50 dkg savanyú káposzta
  • 1 nagyobb, savanykás alma
  • 5 evőkanál citromlé
  • 3 szál újhagyma
  • 1 nagy piros paprika
  • 3 evőkanál olaj
  • só, őrölt bors
  • (húsos szalonna, napraforgómag)



  • A káposztát kicsit kinyomkodtam a levéből és - hogy Csenge könnyebben tudja enni - néhány vágással kicsit aprítottam rajta, de ez a művelet el is hagyható.
  • Megmostam, meghámoztam az almát, és vékony szeletkékre vágtam, amiket azonnal meglocsoltam 2 evőkanálnyi citromlével, hogy ne barnuljon meg.
  • A káposztába forgattam.
  • A paprikát és hagymát is megtisztítottam, a paprikát kb. centis kockákra, a hagymát - a zöldjéből is felhasználva keveset - karikákra vágtam, mindkettőt a káposztához kevertem.
  • A maradék citromléhez hozzáadtam az olajat, ízesítettem kevéske sóval és őrölt borssal, és habverővel krémesre, habosra kevertem, majd ráöntöttem a salátára.
  • Ezzel készen is van, opcionálisan adhatunk még hozzá zsiradék nélkül pirított napraforgómagot és/vagy pirított szalonnakockát.


39 megjegyzés:

  1. A savanyú káposzta jöhet mindig, minden körülmények között!
    Nagyon szép a tálban-a nyálelválasztásom be is indult! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez a saláta pont ilyen: meglátod, megérzed az illatát, megkóstolod és nem tudod abbahagyni! :)

      Törlés
  2. Igazi vitaminbomba, gyönyörűség a szemnek és gyomornak egyaránt! :)

    VálaszTörlés
  3. De nagyon guszta! A káposztát mi is nagyon szeretjük, finom és tele van vitaminnal. Ilyenkor pedig nem árt egy kis vitamin :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A káposzta már önmagában is igazi vitaminbomba, hát még így, felturbózva! :)

      Törlés
  4. De jól néz ki! Kár, hogy kedves párom nem eszi meg a savanyút semmilyen formában sem :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, mit hagy ki a párod, ha tudná! :) Csinálj egy kisebb adaggal magadnak, hátha ő is belekóstol! :)

      Törlés
  5. Szeretjük mi is a savanyú káposztát. Ez egy érdekes változat rá. :-))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta, mi füstölt sajttal és reszelt fekete retekkel szoktuk készíteni, de így elkészítve is nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Füstölt sajttal sem lehet rossz, a fekete retket pedig hagymával szoktuk kombinálni, úgy is nagyon finom! :)

      Törlés
  7. Mi is rengeteg savanyú káposztát eszünk télidőben.Magában vagy tökmagolajjal meglocsolva.De így annyira guszta,színes,hogy feltétlen kipróbálom.

    VálaszTörlés
  8. De jó ötlet:) Csodaszép színe van:)

    VálaszTörlés
  9. Csábító! Imádom a savanyú káposztát :)

    VálaszTörlés
  10. Igazán vitamindús salátát készítettél:)

    VálaszTörlés
  11. Nem semmi, ez jöhetne nekem ebédre, úgy ahogy van!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ugyan pirítóssal ettem, de önmagában is nagyon jó tud lenni! :)

      Törlés
  12. De, nagyon csábító :) Nálunk is rengeteg káposzta fogy, de csak szűz olívával és borssal megspékelve. Ki fogom próbálni így is.

    VálaszTörlés
  13. Vitaminbomba és még jól is néz ki: Nagyon szeretem a savanyú káposztát, nekem is jöhetne ez csak így magában:)

    VálaszTörlés
  14. Én is ki fogom próbálni. Főleg, hogy az idén magam savanyítottam a káposztát:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is házi savanyú káposztával készült, anyósomék konyhájából, de a jövő héten már a szüleim káposztája is készen lesz! :)

      Törlés
  15. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  16. De jó ötlet! Eddig csak önmagában csemegéztem a savanyú káposztát. Nagyon szeretem! Így is szeretni fogom!

    VálaszTörlés
  17. Majdnem így készítem én is, de inkább csak télen..., igazán finom és egészséges.

    VálaszTörlés
  18. Így még nem ettem savanyú káposztát, de mivel nagyon szeretjük, mindenképpen kipróbálandó! :)

    VálaszTörlés
  19. Guszta vitamin tál! Almával én sem próbáltam, de megkóstolom:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először furcsálltam a hozzávalók között az almát, de készen megkóstolva abszolút illik bele, finom vele! :)))

      Törlés
  20. Válaszok
    1. Ez igaz, Angéla! :) Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a szüleim savanyítanak, így mindig friss és nekünk nagyon ízlő káposztánk van. :)

      Törlés