kedd, október 08, 2013

Sült grízes kocka

A narancsos-csokis falatok után egy újabb egyszerűen és gyorsan elkészíthető finomság, amit itt találtam. Nagytakarítás közben - pihenésképpen - gyorsan összedobtam, és egy nagyon szaftos, nagyon vaníliás, édes, gyerekkoromból a tejbepapi (cukros tejbe áztatott kifli) ízét, állagát idéző desszert lett a végeredmény. :) Érdekessége, hogy a tésztájában nincs liszt, csak tojáshab, cukor és búdara, majd sütés után, még forrón meg kell locsolni édesített tejjel, amit magába szív. A képeken is látszik, hogy nekem szinte tocsogott a tejben, ettől függetlenül szépen szeletelhető és szervírozható is. Ha valaki nem szereti ilyen szaftosan, a tej - és ezzel a cukor - mennyisége csökkenthető, és szerintem jól passzol hozzá valamilyen savanykás gyümölcsből készült mártás vagy lekvár. Nálunk ez most elmaradt, de ezek az isteni vaníliás illatú és ízű sütiszeletek így is szinte észrevétlenül tűntek el sorra a tányérokról. :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy kb. 25 x 33 centis tepsihez:
a tésztához:

  • 8 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 20 dkg búzadara

az öntethez:

  • 1,2 l tej
  • 12 dkg cukor
  • 3 csomag vaníliás cukor




  • A sütőt előmelegítettem 180 fokra, a tepsit alaposan kikentem margarinnal és megszórtam liszttel.
  • A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem.
  • A végefelé beledolgoztam a cukrot is, majd egyesével a tojássárgák is belekerültek.
  • Mindvégig gépi habverőt használtam, a búzadarát is ezzel kevertem a habba - vékony sugárban csorgatva, folyamatosan keverve.
  • A kész masszát a tepsibe öntöttem, finoman elegyengettem, majd az előmelegedett sütőben kb. 25 perc alatt készre sütöttem.
  • Amíg sült a tészta, felforraltam a tejet, elkevertem benne a cukrot és a vaníliás cukrot.
  • A sütőből kivett süteményre kis merőkanállal rászedtem a forró cukros tejet úgy, hogy viszonylag egyenletesen mindenhova jusson belőle.
  • Végül az egészet hagytam kihűlni, majd hűtőbe tettem.
  • Nagy kockákra szeletelve, tetejét porcukorral meghintve tálaltam.


34 megjegyzés:

  1. De szépek, ízlene nekem is:) Jók az ilyen egyszerű mégis szép és finom desszertek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont az egyszerűsége miatt tetszett meg, emellett persze nagyon fincsi is! :)

      Törlés
  2. Biztos szeretném. Olyan lehet, mint a tejes pite, csak ebbe a sütés után kerül a tej. Imádom az ilyen pihe puha vaníliás sütiket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban pihe-puha, ízben pedig hasonlít a tejes pitére, állagban azonban másabb, légiesen könnyed és nagyon szaftos! :)

      Törlés
  3. Nagyon finom lehet. Épp a napokban láttam ennek a receptjét csak már nem tudom melyik régi újságban. Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem ismertem eddig, a linkelt oldalon találkoztam vele. Érdemes megsütni, finom! :)

      Törlés
  4. Grízes, tejes, vaníliás- a gyerekek kedvence lenne szerintem. Látszik mennyire puhák!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon puhák, a tepsi alján állt is kicsit a tej, ahogy szeleteltem. Ezért is gondolom, hogy kicsit kevesebb tej is elég rá! :)

      Törlés
  5. Én is imádtam gyerekként a tejbegrízt és néha készítek is grízes édeséget, mindig nyerő. Ez nagyon szuper recept, egyszerű és mégis különleges, nagyon finom lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezen a desszerten annyira nem érezni a jellegzetes grízes állagot, inkább sütiszerű, finom! :)

      Törlés
  6. Most aztán különösen kíváncsivá tettél! De jó ez a süti!!! Rögtön nekiállnék, csak már késő van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ti is szeretnétek, nálunk - kivételesen - mindenkinek ízlett! :)

      Törlés
  7. Így az éjszaka közepén megláttam a sütis képeidet és csorog a nyálam hmmmmm isteni finom lehet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szaftos és nagyon vaníliás, tényleg finom! :)

      Törlés
  8. Nagyon szépek lettek a szeleteid, főleg a teteje tetszik!

    VálaszTörlés
  9. Egyszerű, de nagyszerű! Szeretem az ilyen édességeket! :)

    VálaszTörlés
  10. A tejbegríz új formája a grízbetej. Kipróbáljuk, így szerintem még a férjemnek is ízleni fog "A gríz". ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Jó ez a grízbetej, de tényleg így készül. :) Nem igazán érezni rajta szerintem a grízes állagot, lehet, hogy észre sem veszi a férjed, hogy mi is rejlik benne! :)))

      Törlés
  11. Csuda klassz finomság... és azok a kis virágok a szeletek közepén... tetszik, nagyon. :)

    VálaszTörlés
  12. De jó, ezt mindenképpen ki fogom próbálni. Szerintem kedvelnék itthon. Nagyszerű desszert!

    VálaszTörlés
  13. Egyszerűen szép! a kis virágok rajta....

    VálaszTörlés
  14. Én személy szerint sokkal jobban szeretem az egyszerű sütiket, mint a túl bonyolított társukat. Kifogom próbálni, tetszik nagyon. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :) Az egyszerű sütik is nagyon finomak tudnak lenni, nem beszélve arról, hogy kevés munkával és gyorsan elkészíthetőek, ami időhiánnyal küzdő háziasszonyoknak nem mellékes szempont! :)

      Törlés
  15. Ez is nagyon kedvemre való, biztos el fogom készíteni! Köszönöm szépen a receptet! :) A képed, mint mindig, most is gyönyörűek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk már többször is készült, szeretjük! :)

      Törlés
  16. Kedves Hankka!
    Azt szeretném megkérdezni hogyha sütési idő lejártával nagyon felpuffad és puha ,akkor még hagyjam s ülni vagy pedig majd lelapul és jó lesz????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen! :) 180 fokon nekem elég volt 25 perc sütési idő, ennyi idő alatt szépen átsült. Lehet, hogy már késő a válasz, de én nem sütném sokkal tovább, maximum néhány perccel. Remélem, jól sikerül vagy sikerült. :)

      Törlés