szerda, október 23, 2013

Banános kókuszgolyó

Ha kókuszgolyó, akkor általában a sütés nélküli, darált keksz alapú golyó jut először eszünkbe. A banános kókuszgolyó ezzel ellentétben sütött desszert, kókuszreszelék a tésztájában nincs, csak meg van forgatva benne a tésztagolyó. Ha pedig teljes kiőrlésű lisztet veszünk hozzá, még egészségesebb nasit kapunk. A recept a "Főzzünk könnyedén!" kártyasorozatban jelent meg, ezzel a finom desszerttel kívánok nektek szép napot, rövid blogszünet után hamarosan jövök! :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 35 darabhoz:

  • 20 dkg finomliszt
  • 10 dkg zabpehely
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 1/2 kávéskanál őrölt gyömbér
  • pici só
  • 1 banán
  • 1 evőkanál citromlé
  • 7,5 dkg margarin
  • 7,5 dkg barnacukor (nálam nádcukor)
  • 6 dkg tejszínes krémsajt (nálam tejföl)
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál rum
  • 10 dkg kókuszreszelék




  • A száraz hozzávalókat, vagyis a sütőporral elkevert, átszitált lisztet, a sót, a zabpelyhet és az őrölt gyömbért egy tálban összekevertem.
  • A közepes nagyságú, érett banánt villával összetörtem, rögtön hozzáadtam a citromlevet és elkevertem vele (így inkább megőrzi világos színét és zamatos lesz a sütemény).
  • A margarint és a nádcukrot gépi habverővel krémesre, habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojást és együtt is tovább habosítottam a tésztát.
  • Belekerült a rum és a tejföl, majd a pürésített banán, végül pedig a lisztes keverék is - ekkor már csak a legkisebb fokozaton kevertem, amíg egynemű nem lett.
  • A tésztából - vizezett kézzel - diónyi nagyságú golyókat formáztam, megforgattam őket kókuszreszelékben és sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam.
  • Előmelegített, 180-190 fokos sütőben kb. 20 perc alatt sültek készre.


24 megjegyzés:

  1. Ezt eddig nem ismertem, pedig kár lett volna kihagyni! Nagyon finom lehet és guszta!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon, de nagyon csábító :) A fotók pedig elképesztő, hogy milyen gyönyörűek !

    VálaszTörlés
  3. Hankka! Már rég jártam nálad is, szuper recepteket hoztál, egy - kettőt el is mentettem.
    Ez a keksz pedig fantasztikus.

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek lettek! Aztán siess vissza :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak pár napra utazunk el, aztán már jövök is! :)

      Törlés
  5. Hmmm.... de finom lehet:) A képek csodálatosak:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom, kicsit inkább szaftos, mint keksz-szerű! :)

      Törlés
  6. Meggyőző fotók, nagyon is! Remélem pihenés miatt szünetelsz, nem mindig csak a munka! ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Munka is lenne bőven, de a szállás már le van foglalva, úgyhogy utazunk! :)

      Törlés
  7. Most 'vacsoráltam' tele a pocakom, de annyira jól néz ki, hogy fénypostával jöhetne egy pár darabka! :D :D :D
    Remélem, nyaralni mész! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Küldöm, Zsuzsa, nyisd az ablakot! :) És igen, pihenünk egy kicsit arra felétek! :)

      Törlés
  8. Szeretem az ilyen gyümölcsös-zabpelyhes párosítást, finom lehet ez a verzió is. Szuperek a fotók is!
    Aztán gyere hamar vissza, várunk:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom bizony, a banántól inkább puha, szaftos sütemény! :) Jövök nemsokára! :)

      Törlés
  9. Hmmmm ez a desszerted is mennyei lehet! :) Imádom a fotóidat mert nagyon átjön a képek alapján, hogy finomságos! :)

    VálaszTörlés
  10. Én a banánt nem szeretem, de ezt a sütikét szívesen megkóstolnám. :)
    Jó pihenést, rád fér! :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép golyók! Amiben banán van, az rossz nem lehet! :)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon jól néz ki és milyen sok finomság van benne:) Jó pihenést Nektek:)

    VálaszTörlés
  13. Kicsit elidőztem, már rég jártam Nálad. Rengeteg finomság készült, a szokás szerinti gyönyörű képekkel. Jó pihenést Nektek! Szerintem ezt nagyon szeretnék a gyerekeim... :)

    VálaszTörlés
  14. De szépek! A hozzávalókat olvasva meg: de finom lehet! De tényleg, nagyon tetszik a recept!

    VálaszTörlés
  15. Hankka, nagyon guszta kis golyók. Imádom a kókuszt és a banánnal pározva. A fotók mindig gyönyörüek nálad. Kivánok jó pihenést és blog szünetet...de nem maradj el sokáig. Én is szüneteltem a blogomrol négy napot, és soknak tartozok kommentálással!

    VálaszTörlés