hétfő, szeptember 23, 2013

Vörösboros-csokoládés szilvakrémleves

Amikor megláttam Chef Vikinél ezt a finomságot, rögtön késztetést éreztem, hogy elkészítsem - egyedül az tartott vissza, hogy épp nem volt itthon szilva. :))) Ami késik, nem múlik, lett szilva és lett leves. Viki, köszönöm a receptet, minden szavaddal egyetértek, ezt a levest tényleg nem szabad kihagyni. Finom, krémes, fűszeres-boros-csokis íz, nagyon szerettem! :) Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a fiúknak nem ez lett/lesz a kedvenc levese, szerintem viszont tényleg nagyon-nagyon finom, ha szeretitek ezt az ízvilágot és a kicsit különlegesebb ízű leveseket, akkor mindenképpen érdemes elkészíteni ezt a szinte már desszertszámba menő krémlevest. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 50 dkg szilva (tisztán mérve)
  • 5 dkg nádcukor
  • só, fahéj, vaníliás cukor
  • 2 dl vörösbor
  • 5 dkg étcsokoládé (55 %-os)

a tálaláshoz:

  • 2 dl tejszín
  • fahéjas cukor




  • A szilvát megmostam, felezve eltávolítottam a magot, majd tovább negyedeltem.
  • Lábasba tettem, ráöntöttem a vörösbort és 1/2 l vizet, hozzáadtam a cukrot, ízesítettem pici sóval, fahéjjal és vaníliás cukorral, majd főzni kezdtem.
  • Amikor felforrt, fedő alatt, kis lángon főztem tovább, a szilva teljes puhulásáig.
  • A készre főzött levest levettem a tűzről, kicsit hűlni hagytam, botmixerrel pürésítettem.
  • A tűzre visszatéve kis lángon újra főzni kezdtem, közben hozzáadtam a csokoládépasztillát is.
  • Addig főztem, míg a csoki teljesen felolvadt a levesben.
  • Újra pürésítettem, majd hideg vízfürdőre téve lehűtöttem.
  • Langyosan, tejszínhabbal és fahéjas cukorral díszítve tálaltam.


14 megjegyzés:

  1. Isteni lehetett ez a leveske! Én meggyből készítettem hasonlót, az is nagyon finom volt, úgyhogy el tudom képzelni :)

    VálaszTörlés
  2. Olyan szépen tálaltad:) Megkóstólnám:)

    VálaszTörlés
  3. Még olyan levest nem ettem amibe csoki kéne, de mivel nagyon szeretem (nem csak a csokit, hanem mindent ami benne van), biztos vagyok hogy nagyon finom ez a leves is. :)

    VálaszTörlés
  4. Hűha, asszem' újból elcsábultam egy szilvás finomságra.... :)

    VálaszTörlés
  5. Kóstoltam már szőlős - csokis lekvárt és nagyon finom, hát még szilvával:)

    VálaszTörlés
  6. Juj de nagyon szép lett... Nagyon örülök, hogy ízlett - a lányoknak :-))))

    VálaszTörlés
  7. Ejha, ez ám a finomság. Ki fogom próbálmi :)

    VálaszTörlés
  8. Izgalmas recept! Mindegyik hozzávaló külön-külön jó, de együtt, biztos tökéletes! :)

    VálaszTörlés
  9. Finomságot készítettél! A tálalásod megint szuper :)

    VálaszTörlés
  10. Én pont így jártam a srácaimmal a vörösboros szilvalevessel :)) Csokival is izgalmas lehet!

    VálaszTörlés
  11. Kétségtelenül nagyon jól néz ki. Megkóstolnám, az biztos!:)

    VálaszTörlés