szombat, szeptember 21, 2013

Virslis vendégváró

Tulajdonképpen nem is igazán recept, csak egy ötlet. Kis keresztfiam ma ünnepli a névnapját, hozzájuk voltunk hivatalosak vendégségbe. Már jó előre megbeszéltük, hogy egy sós sütit is viszünk. Aztán úgy alakult, hogy a múlt hétvége óta folyamatosan túlóráznom kell, még ma délelőtt is dolgoztam, úgyhogy csak valami nagyon gyorsan elkészíthető nasiban tudtam gondolkodni. Vettem élesztős leveles tésztát, mini pulykavirslit, pizza- és sajtkrémet, és munka után - buli előtt gyorsan összedobtam ezeket a kis falatkákat. Ízlett mindenkinek, Ádám már meg is rendelte itthonra a következő adagot. :) Máté, nagyon boldog névnapot kívánunk innen is! :) A kis kiflikhez/batyukhoz sok sikert!


Hozzávalók kb. 30 darabhoz:

  • 1 csomag (40 dkg) élesztős leveles tészta (Tante Fanny)
  • 30 db mini pulykavirsli
  • pizzakrém, sajtkrém
  • 1 tojás
  • szezámmag




  • A tésztát kicsomagoltam, széthajtottam, kb. 25 x 37 centis, téglalap alakú tésztalapot kaptam.
  • A rövidebbik oldala mentén kettévágtam (így lett két darab 12,5 x 37 centis lapom).
  • Az így kapott két tésztacsíkból 5 cm széles alapú háromszögeket vágtam, 15-15 darabot, így lett összesen 30 háromszögem.
  • A tészta-háromszögekre nyomtam pöttyintésnyi pizza- és sajtkrémet, a szélesebbik végükre helyeztem egy-egy kis virslit és feltekertem (a tészta két kis kiálló végét behajtottam).
  • A kis kifliket/batyukat sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, tetejüket megkentem enyhén felvert tojással, megszórtam szezámmaggal és előmelegített, 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt készre sütöttem.


14 megjegyzés:

  1. Nagyon szép kis batyuk lettek :) Nálunk is gyakran előfordul, mert nagyon szeretjük :)

    VálaszTörlés
  2. Olyan szép egyforma kis harapásnyi falatkák. Én mustárral szoktam a tésztát megkenni, de legközelebb a pizza-sajtkrém változatot is kipróbálom majd. Mi is nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  3. Guszták lettek! Jól is jönne reggelire egy tállal:-)

    VálaszTörlés
  4. Boldog névnapot a keresztfiadnak! :) Finomságos falatkákat készítettél :)

    VálaszTörlés
  5. Na, pont nekem való recept/ötlet;
    mentem és elkészítem én is!
    (Csomagolt kész tésztának ugyanis lenni KELL
    egy "málenkij robotos" ember hűtőjében! :)))
    Nagyon szépek! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon ötletes és biztos finom is! Boldog névnapot kívánok a keresztfiadnak! :)

    VálaszTörlés
  7. Finom kis nasi, a gyorsan elkészíthetősége pedig plusz pont. :)
    Boldog névnapot kívánok a kis keresztfiadnak! :)

    VálaszTörlés
  8. Egyszerű és nagyszerű! Gyönyörű szépek :-)

    VálaszTörlés
  9. Csodásak lettek, nálunk is nagyon népszerűek az ilyen kis apró sós harapnivalók. Ki fogom próbálni ezt a pizza-sajtkrém verziót, a család biztosan szeretni fogja:)

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm mindenkinek, Máté nevében is! :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szeretjük,de a sajtkrém nagyon szuper ötlet! Én kechup-mustár keverékkel kenem,de így is kipróbálom!

    VálaszTörlés