szombat, szeptember 28, 2013

Mimóza szelet

Mostanában kicsit alábbhagyott a lendületem a blogírás, -olvasás terén, ne haragudjatok, hogy nem nézelődöm annyit és nem hagyok kommenteket. A szokásos menetrend (sok munka - kevés idő) mellett egy kedves ismerősöm - valamikori barátnőm - elvesztésével is meg kell birkóznom, és ez jobban megvisel, mint gondoltam... :(((
Sütni-főzni persze szoktam, sőt a családban születés- és névnapokat is ünneplünk a napokban. Ebből az alkalomból készült ez a régi családi kedvencünk is, a mimóza szelet. Finom, üdítő citromos krém és házi sárgabaracklekvár került a lapok közé, de készülhet lekvár nélkül is, csak a krémmel töltve. Rendszerint csak porcukorral szoktam megszórni a tetejét, most viszont néhány kocka tetejére a szülinapi torta díszítésből megmaradt tejszínhab került. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy kb. 27 x 38 centis tepsihez:
a tésztához:

  • 60 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 15 dkg porcukor
  • 25 dkg margarin
  • 4 tojássárgája
  • 5-6 evőkanál tejföl

a krémhez:

  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 1 púpos evőkanál liszt
  • 1 tojás
  • 4 dl tej
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
  • 2 citrom

a töltéshez:


a tetejére:

  • porcukor
  • (tejszínhab)




  • A tésztához gyúródeszkára szitáltam a sütőporral elkevert lisztet, beledaraboltam a margarint, elmorzsoltam.
  • Hozzászitáltam a porcukrot, hozzáadtam a tojássárgáját és a tejfölt is, és szép, egynemű tésztává gyúrtam.
  • Zsírozott, lisztezett tepsi hátán négy egyforma lapot sütöttem belőle - előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 12-13 perc alatt egy-egy lapot.
  • Amíg a lapok hűltek, elkészítettem a krémet.
  • A tojást közepes lábasba ütöttem, kicsit elhabartam, hozzáadtam a pudingport és a lisztet, valamint a tejből egy keveset, és simára, csomómentesre kevertem.
  • Hozzáöntöttem a maradék tejet és állandóan kevergetve sűrűre főztem, hagytam kihűlni.
  • A margarint habosra kevertem a porcukorral, majd hozzádolgoztam a kihűlt pudingos krémet, valamint a citromok lereszelt héját és kifacsart levét is.
  • A tepsibe helyeztem az egyik lapot, megkentem a krém felével, rá a második lap, erre házi sárgabaracklekvár, majd a harmadik lap, a krém másik fele, végül a negyedik lap.
  • Finoman kicsit le is nyomkodtam, majd egy éjszakán át érni, puhulni hagytam.
  • Másnap kockákra vágva, tetejét porcukorral meghintve (vagy tejszínhabbal díszítve) tálaltam.


40 megjegyzés:

  1. Már a kép alapján is imádom! Biztos nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  2. Részvétem a barátnőd miatt. Sajnos körülöttem is korán halnak az emberek, nehéz feldolgozni.
    A sütid viszont nagyon kívánatos :) Egyszer elmennék hozzád egy szeletelő tanfolyamra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, köszönöm! :) Leleplezem magam, végtelenül egyszerű a dolog: egy szélesebb vonalzó mentén vágom a sütiket. :) Szabad szemmel és kézzel képtelen lennék ilyen szeletelésre, úgyhogy ehhez a kis cselhez szoktam folyamodni! :)

      Törlés
  3. Csodás sütemény! Még sosem hallottam róla! Fantasztikus a képeken, úgy hogy el is kértem a receptjét.. :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti, köszönöm, vidd nyugodtan tovább a receptet! :)

      Törlés
  4. Remélem hamarosan túl jutsz a nehéz időszakon. Az időhiányban meg osztozom Veled. Amúgy ez a süti nagyon mutatós és finom is lehet. Remélem csak azért mimóza, mert szégyenében eltűnik az ember szájában. ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Idő kell feldolgozni a veszteséget. A sütiről nem tudom, hogy mitől mimóza, mindenesetre finom! :)

      Törlés
  5. Nagyon guszta sütemény és a fotó szépséges mint mindig.

    VálaszTörlés
  6. Sajnálom, hogy ilyen nehéz időszakon mész át! ! A sütid gyönyörű mint mindig, a blogolás meg megvár! :)

    VálaszTörlés
  7. Finom sütit készítettél, nagyon guszta! Mimózát sütöttem, de a Váncza-félét, ott az omlós lapokat különböző színű lekvárokkal kellett megkenni. Nagyon szerettük:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, másfajta süti is létezik ezen a néven, nálunk régi családi recept a citromkrémes, lapokból készült süti! :)

      Törlés
  8. Őszinte részvétem Neked. ezek a képek viszont eszméletlenül jól néznek ki, gondolom fincsi süti lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Most nézem, hogy mennyire jó az új profil fotód, nagyon helyesek vagytok rajta! :)

      Törlés
  9. Ez a sütid is gyönyörű. Csak rá kell nézni a képekre és már harapnám is!

    VálaszTörlés
  10. Csodaszép és azok a szabályos szeletek, fantasztikus látvány:) Talán egy ünnepre elkészítem majd, akkor lesz türelmem lapokat sütni:) Sajnálom a barátnődet, őszinte részvétem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ünnepi sütiként is megállja a helyét, köszönöm! :)

      Törlés
  11. Részvétem a veszteség miatt, ami ért!
    A süteményed viszont gyönyörű! :)

    VálaszTörlés
  12. Mióta tervezem megsütni! Hasonló, ősrégi receptem van nekem is, ugyanezzel a névvel. Csábítóak a szeletkéid a tejszínhabbal a tetejükön!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából csak porcukorral szoktuk megszórni, így, tejszínhabbal viszont sokkal mutatósabb! :)

      Törlés
  13. A legegyszerűbb receptet elkészítve is olyan ünnepien tudod tálalni, hogy szinte rögtön kedve támad az embernek a konyhába rohanni és megkísérelni az alkotásod megismétlését :) Nagyon csábítóak!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, drága vagy, köszönöm! :) Örülök, ha ilyesmit váltok ki a látogatókból! :)

      Törlés
  14. A süti szeletek nagyon guszták, csakúgy mint mindig! :)
    Sajnálom barátnőd elvesztését! :(

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szép süti, persze nem egyszerű az elkészítése sem..., nagyon tudsz! Grat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, de azért nem olyan bonyolult süti, érdemes elkészíteni! :)

      Törlés
  16. Sajnálom, hogy lelkileg ilyen nehéz időszakon mész keresztül. Az idő talán tudja enyhíteni a fájdalmadat. A sütemény most is olyan szép és profi módon van elkészítve, tálalva, ahogy mindig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ahogy mondani is szokták, az idő lassan begyógyítja a sebeket. Köszönöm a kedves szavaidat! :)

      Törlés
  17. Ha közelemben lenne én biztos nem lennék mimóza, 1-2 szeletkét biztos kérnék mert annyira guszta! Nagyon finom lehet.Sajnállak hogy bánatod van!

    VálaszTörlés
  18. Hankka, végtelen sajnálom a barátnőd elvesztését. Néha jobban megvisel bennünket bánat, és szomoruság, mint gonduljuk. Rá pillantva erre a gyönyörü mimóza süteményre, amit névröl nem ismerem, szinte boldoggá tenné téged...legalább is engem. Imádom a citrom krém és a házilag készitett barack lekvár nagyon finommá tette!

    VálaszTörlés
  19. Régóta nézegetem én is ezt a süteményt... és persze mondanom sem kell, hogy ismét gyönyörű szeletekkel találkoztam nálad. Olvastam fentebb a trükködet a szeleteléssel kapcsolatban (én még így sem tudnék ilyen precízen szeletelni szerintem).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Dehogynem, így azért nagyjából egyforma szeleteket lehet vágni, bár nem mindenfajta sütit lehet ezzel a módszerrel szeletelni! :)

      Törlés