kedd, szeptember 10, 2013

Citromtorta tojáshabbal - Blogkóstoló 11. forduló

Blogkóstoló 11. forduló. :) Nagyon szeretem ezt a játékot, mindig izgatottan várom, ki jön hozzám blogkóstolni, mit fog vajon választani, illetve hogy nekem melyik blog jutott. Dina jóvoltából Szofikához látogattam ebben a fordulóban. Nem volt teljesen ismeretlen számomra Szofika blogja, jártam már nála többször is, bár nem voltam rendszeres olvasója - eddig. Most ugyanis rengeteg finomságot fedeztem fel, és most is igaz, hogy nagyon nehéz volt választani. Kedvenceim: az epres túrófagyi, az epres túrós pite, a gesztenyés csúsztatott palacsinta, a gyönyörű Rákóczi-túrós, a mézeskalácsos kekszgolyó, a chocolate mousse cake, a sárgabarackos cheesecake falatkák és még sorolhatnám... mégis legjobban a tojáshabos citromtorta fogott meg. Mivel a férjem imádja a citromos desszerteket, így az ő kedvében is járva készítettem el ezt a nagyon finom pitét. Nem csalódtam, isteni finom lett és pillanatok alatt el is fogyott. Szofika, köszönöm a receptet, szerintem fogok még nálad a játékon kívül is blogkóstolni, Dina, köszönöm a játékot. A pite elkészítéséhez sok sikert mindenkinek!


Hozzávalók egy 22 centis piteformához:
a tésztához:

  • 11,5 dkg finomliszt
  • 5 dkg jéghideg vaj
  • 2,5 dkg porcukor
  • 1 tojássárgája
  • 1 evőkanál hideg víz
  • 1 teáskanál vanília esszencia

a krémhez:

  • 5 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1,5 dl tejszín
  • 2 citrom

a habhoz:

  • 2 tojásfehérje
  • 10 dkg kristálycukor
  • 1 teáskanál étkezési keményítő




  • A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrtam, folpackba csomagolva fél óráig a hűtőben pihent.
  • A piteformát alaposan kikentem vajjal, a sütőt előmelegítettem 200 fokra.
  • A fél óra elteltével a tésztát lisztezett deszkán kb. 25 centisre nyújtottam, kibéleltem vele a kivajazott formát úgy, hogy az oldalán is legyen tészta (a kissé túllógó tésztát levágtam).
  • Villával megszurkáltam, sütőpapírt és babot tettem rá és vakon sütöttem 10 percig.
  • Ekkor lekerült róla a bab és a sütőpapír, így sült tovább 5 percig.
  • Közben a krémhez a tojásokat a cukorral nagyon habosra, krémesre kevertem, majd hozzáadtam a citromok reszelt héját és levét és a tejszínt is.
  • A tölteléket az elősütött tésztára öntöttem, teljesen tele lett a forma (kicsi nekem is kimaradt).
  • 150 fokon, az alsó rácson sütöttem tovább a pitét kb. 30 percig (valóban sütőfüggő, nekem még ekkor is elég lágynak tűnt, így feltettem a középső rácsra és ott sütöttem tovább kb. 5 percig 170 fokon).
  • A tojásfehérjét kemény habbá vertem, a végefelé beledolgoztam a cukrot és az étkezési keményítőt is.
  • A sütőből kivett pitére kanalaztam a habot, szépen elegyengettem, majd a kanál hátoldalával felhúzkodva a habot kis "sipkákat" gyártottam.
  • Így került újra a sütőbe, mindaddig, amíg a habnak szép színe lett.
  • A sütőből kivéve hagytam szobahőmérsékletűre hűlni, majd hűtőbe került.
  • Másnap szeletelve tálaltam.


26 megjegyzés:

  1. Ismét remekművet alkottál, gyönyörű!
    Én meg még vacsora előtt állok!!! :D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon nagyon tetszik annyira guszta!

    VálaszTörlés
  3. Látványa étvágyat gerjeszt, sőt, korbácsol! 2 tojásfehérjéből csodás habkoszorú kerekedett :) Napsütést idéző, finom süti!

    VálaszTörlés
  4. Amindenit, de gyönyörűséges lett ez a pite!!!!!Örülök, hogy őt választottad, látszik rajta, hogy nagyon finom lett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a receptet, nagyon-nagyon finom volt! :)

      Törlés
  5. Istenem, hogy én ezt mennyire szeretem!! Nagyon jót választottál és gyönyörű is lett :)))

    VálaszTörlés
  6. Igazán jó választás volt! Guszta lett nagyon!

    VálaszTörlés
  7. Eszméletlen jó lett! Csorog a nyálam :)

    VálaszTörlés
  8. Az az első kép! Nagyon ott van! gyönyörű süti! Meg kell kóstolnom kategóriás! :D

    VálaszTörlés
  9. Jaaaaaaaaaaj, de gyönyörűséges :-)

    Egyszer ezt a süteményt mi is elkészítettük, hárman barátnők - vendégségbe/ajándékba, így csak nézhettük a végeredményt :-)))

    VálaszTörlés
  10. Fantasztikus választás, én is szeretnék belőle! ;-)

    VálaszTörlés
  11. Szemet gyönyörködtető, csodás sütemény. Az ízét meg csak elképzelni tudom.

    VálaszTörlés
  12. Irtó guszta! Nagyon jól választottál! :)

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szépet és finomat alkottál, jól választottál!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szépet és finomat alkottál, jól választottál!

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szépet és finomat alkottál, jól választottál!

    VálaszTörlés