szombat, augusztus 24, 2013

Rothermere-krém

Megjöttünk! :) Kikapcsolódva, kipihenve, időközben egy kicsit már ki is dolgozva magunkat, a jövő héttől pedig jönnek újra a szorgos hétköznapok. :) Most csak egy nagyon egyszerű édességre volt időm, este összeállítottam, reggel már fogyasztható is volt. Mónika Váncza-projektjéből hoztam ezt a krémet, ami tulajdonképpen a hagyományos módon készített puding, rumos babapiskótával rétegezve. Gyerekkoromban nagymamám gyakran készített nekünk ilyen édességet, rumaromával ízesített tejbe áztatta a piskótát, nagyon szerettük - és lám, most kiderült, hogy ez is Váncza-találmány. :) Most is hasonló sikere volt, bár a valódi rumba áztatott piskóta azért új dimenziókba emelte ezt az egyszerű desszertet (persze ha gyerekek is fogyasztják, marad az aromás tej). Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 1 csomag csokoládé ízű pudingpor
  • 4 evőkanál kristálycukor
  • 1 l tej
  • 11-12 db babapiskóta
  • rum




  • A vaníliaízű pudingporból 2 evőkanál cukorral és fél liter tejjel a szokott módon sűrű pudingot főztem. (A szokott mód nálam: a lábasba szórom a pudingport és a cukrot, csomómentesre keverem kevés tejjel, majd a többi tejet is hozzáadom és kevergetve, közepes lángon sűrűre főzöm.)
  • Egy bő egy literes üvegtálat hideg vízzel kiöblítettem, az aljába szedtem a puding kb. harmadát.
  • Rumba áztatott babapiskótával kiraktam, erre jött a krém második harmada, újra rumba áztatott piskóta és a maradék krém, aminek a tetejét szintén piskótával raktam ki.
  • A csokipudingporból a maradék cukorral és tejjel szintén sűrű pudingot főztem, amit óvatosan a tálban lévő krémre-piskótára öntöttem.
  • Szobahőmérsékleten hagytam kihűlni, majd egy éjszakán át hűtőben pihent.
  • Másnap tányérra borítottam, tejszínhabbal és málnával díszítettem.


18 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm, hogy eszembe juttattad ezt a nálunk kissé feledésbe merült finomságot! :)

      Törlés
  2. De csodásan tálaltad ezt a desszertet! Nagyon guszta lett :)

    VálaszTörlés
  3. Jó hogy itt vagy újra! Indításnak finomságot hoztál, gyönyörűen tálalva. Sikeres lenne nálunk is:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Különösen a gyerekek díjaznák, nálunk legalábbis nagyon szeretik a pudingot! :)

      Törlés
  4. Az egyszerű az szinte mindig nagyszerű is :) Ez pedig az :))

    VálaszTörlés
  5. De szépet készítettél! Hamar visszajöttél :) Remélhetőleg jól kipihented magad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! :) Egyelőre tényleg kipihentnek érzem magam, remélem, kitart jó darabig! :)

      Törlés
  6. Kútfejemből sokszor készítem, nem is tudtam, hogy ilyen szép hangzatos a neve :) nálunk csak egyszerűen, pudingos piskóta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem tudtam, hogy ilyen különleges neve van és hogy Váncza-recept! :)

      Törlés
  7. Gyönyörű :) és biztos vagyok benne hogy nagyon finom is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hamar elfogyott, ezek szerint ízlett mindenkinek! :)

      Törlés
  8. Jó újra látni téged! :) Örvendek, hogy sikerült kipihend magad, most már teljes erővel folytathatód a mindennapi tevékenységeket . :)
    Egyszerű, de annál finomabb desszertet készítettél, a díszítés pedig gyönyörű! :)

    VálaszTörlés