kedd, augusztus 06, 2013

Málnás-csokis vaníliatorta - Ádám 18 éves!

Majd' 40 fok ide vagy oda, ha a gyerekünk 18 éves, akkor mindenképp tortát kell sütni. :) Amikor nagyon-nagyon kellene, biztosan akkor nem sikerül semmi, ezen a tortán én is elrontottam mindent, amit csak lehet. Nem elég, hogy a hőségben meglágyult a krém és megadta magát a tejszínhab is, még én is agylágyulást kaptam, és a máskor rutinból végzett műveleteket sem tudtam rendesen megcsinálni. A tésztát megégettem kicsit, a tortát - én lökött - megpróbáltam simán, tortakarima nélkül összerakni: persze, hogy kifolyt a krém, főleg úgy, hogy a fele krém helyett majdnem a kétharmadát pakoltam az alsó lapra. Mire rájöttem, már késő volt, folyt mindenfelé. Persze ha visszapattintom a lap köré a karimát, akkor ez simán elkerülhető lett volna. Ráadásul délben, a hús sütésekor elhasználtam az utolsó csepp olajat is, mit volt mit tenni, az éjszakai tortasütéskor olívaolaj került a tortába, abból is csak 3 evőkanálnyi volt. Nem sorolom tovább a bakikat, végülis az íze finom volt, a díszítést követően pedig valahogy néz is ki. :) Sok sikert hozzá!

Nagyfiú ma 18 éves, hagyományt teremtettünk, hiszen - mint közel két évvel ezelőtt a Csillu 18 szülinapját is - a mai napot együtt töltöttük. Szilvásváradra kirándultunk, volt kerékpározás, vonatozás, kalandpálya, aktívan pihentünk. :) Aztán hazaérve ajándékozás, torta, pezsgő, mindenféle földi jó. :) Ádám, nagyon boldog szülinapot kívánunk itt a felnőttkor küszöbén, kívánjuk, hogy légy mindig boldog és teljesüljenek az álmaid! Nagyon szeretünk! :)


Hozzávalók egy 26 centis tortaformához:
a tésztához:

  • 4 tojás
  • 8 evőkanál kristálycukor
  • 6 evőkanál víz
  • 4 evőkanál olaj
  • 10 evőkanál liszt
  • 1/2 csomag sütőpor

a csokikrémhez:

  • 12 dkg étcsokoládé (55 %-os)
  • 1 dl zsíros tejszín
  • 2 evőkanál porcukor

a vaníliás krémhez:

  • 2 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 15 dkg cukor
  • 3 tojás
  • 7 dl tej
  • 10 dkg margarin
  • 1 dkg zselatin
  • 1/2 dl víz
  • 2 dl tejszín
  • málna

a díszítéshez:

  • 4 dl tejszín
  • ét- és fehércsokoládé reszelék, csokival bevont mazsolaszemek


  • A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
  • A tojásokat nagyon krémesre, habosra kevertem a cukorral, majd még szintén a gépi habverőt használva hozzákevertem a vizet és az olajat.
  • Végül fakanálra váltva hozzáadtam a sütőporral elkevert, átszitált lisztet is, óvatosan beleforgattam.
  • A tortaforma alját sütőpapírral béleltem, beleöntöttem a masszát, és az előmelegedett sütőben fél óra alatt készre sütöttem (hamar pirulni kezdett a teteje, így kb. félidőben letakartam alufóliával).
  • A megsült tortát kicsit hűlni hagytam, majd éles késsel körben meglazítottam, leemeltem róla a karimát, eltávolítottam az alsó lapot és a sütőpapírt is, így hagytam kihűlni.
  • Amikor teljesen kihűlt, lapjában kettévágtam.
  • A vaníliás krémhez nagy lábasban elkevertem a pudingporokat a cukorral, a tojások sárgájával és kevés tejjel, majd a többi tejet is hozzáadva, a szokott módon sűrűre főztem.
  • A tűzről levéve kis darabokban hozzáadtam a margarint, és kevergetve teljesen feloldottam benne, beleforgattam az időközben kemény habbá vert tojásfehérjét is a forró krémbe, ezután hagytam kihűlni.
  • A zselatint elkevertem a vízzel, hagytam kicsit duzzadni, majd melegítve feloldottam.
  • Kevergetve kicsit visszahűtöttem, így adtam az időközben majdnem teljesen kihűlt krémhez.
  • A tejszínből kemény habot vertem, ezzel lazítottam tovább a krémet.
  • A csokikrémhez a csokit gőz fölött felolvasztottam, hozzáadtam a tejszínt és az átszitált porcukrot is, és addig hagytam a forró vízgőz fölött, amíg szép, egynemű öntet nem lett belőle, ekkor levettem a gőzről és hagytam kicsit hűlni.
  • A torta összerakása következett: én nem tettem, de ajánlatos visszatenni az alsó lapot a formába, körépattintva a karimát, az alsó lapra kenjük a csokikrém felét.
  • Erre jön a vaníliakrém fele, amit megszórunk málnaszemekkel, következik a második lap, erre a csokikrém másik fele, rá pedig a maradék vaníliakrém.
  • Nálam egy éjszakát a hűtőben pihent, másnap a tejszínből felvert kemény habbal, fehér- és étcsokireszelékkel, valamint a nemrég kapott, csokiba mártott mazsolaszemekkel díszítettem.


Végül pedig a mai napunk képekben:


... a nagyok először kipróbálták a tandem kerékpárt ...


... végül mégis külön indultak felfelé ...


... Csengét is nagyon érdekelték a kerékpárok, de a vonatozást is nagyon élvezte ...


... a gyönyörű Szalajka-völgy és a Fátyol-vízesés ...





... így persze könnyebb volt lefelé az út ...


... a csokifagyi pedig új erőt adott ...


... kalandpark: a legnehezebb pályát csinálta végig Ádám nagyon ügyesen ...






... és a trambulint sem hagyhattuk ki ...

48 megjegyzés:

  1. Isten éltesse a Fiadat (és Benneteket is vele együtt! :)
    Az én Királylányom szintén ma szülinapos-11 years old! :) :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, és nagyon boldog szülinapot kívánok Nagylánynak is! :)

      Törlés
  2. Isten éltesse a fiatokat:) Akkor minden összejött ennél a tortánál:) De tudod, minden jó, ha a vége jó:)
    Szép lehetett a közös családi kiruccanás:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, köszönjük, hidd el, néha a sírás jött rám a torta készítése közben! :) A kirándulás nagyon jó volt, kicsit mindannyian kikapcsolódtunk! :)

      Törlés
  3. Boldog születésnapot kívánok a fiadnak! Nagyon szép tortát készítettél neki erre a jeles napra! :)

    VálaszTörlés
  4. Boldog születésnapot kívánok a fiadnak!Ha a bakikrol nem szóltál volna nem is tudnánk hisz az a tortán meg sem látszik.Nagyon szép a torta és biztos finom is.

    VálaszTörlés
  5. Isten éltesse sokáig Ádámot!
    Hmmm... mintha már velem is történt volna hasonló:-) Nekem minden tortasütés kalandosra sikeredik. De ha nem árulod el, eszembe nem jutott volna... nagyon szép lett, kívül-belül.
    Tündéri a Kislányotok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi, köszönjük! :) Velem mostanában nem történt ilyesmi, most jól összejöttek a dolgok. :)

      Törlés
  6. Ha nem sikerült volna ennyire szépre akkor is egy hős lennél,hogy ilyen melegben hozzákezdtél:))
    De gyönyörű,és az összetevőket elnézve finom is lehetett.
    A hab a tortán(hihihi)pedig egy klassz,emlékezetes kirándulás volt.
    Boldog születésnapot a nagyfiúnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, ezt a szülinapot nem hagyhattuk torta nélkül, ha esik, ha fúj, ha hőség van, tortát kellett sütni! :)

      Törlés
  7. Boldog felnőtt éveket kívánok a fiadnak:)
    A tortán pedig semmi sem látszódik a kalamajkából, tökéletesen néz ki.
    Szilvásvárad szuper hely, nagyon jó választás volt erre a családi napra :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon boldog szülinapot kívánok Ádámnak:) A torta csodálatos, egyáltalán nem látszik a sok bonyodalomból semmi. Csodás napotok volt, mindenki nagyon élvezte, na és együtt voltatok, ez a lényeg:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, és ránk is fért már ez a kikapcsolódás. Ahogy írod, a legjobb az volt az egészben, hogy együtt voltunk mindannyian! :)

      Törlés
  9. A lényeg a szeretet meg az odaadás, de szerintem nagyon csinos egy torta! Éljen az ünnepelt!!

    VálaszTörlés
  10. Boldog születésnapot a nagyfiadnak! Csodás tortát készítettél neki! NAgyon jó fotókat hoztál nekünk :)

    VálaszTörlés
  11. Isten éltessse fiatokat, nagyon szép napotok volt, a torta csodálatos!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon boldog Születésnapot kívánok a nagykorúnak! A torta pedig csodálatos lett! Kedvenc kirándulóhelyünk nekünk is a Szalajka-völgy!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Böbe, köszönjük! :) Mi is nagyon szeretünk ide járni, idén már legalább harmadszor voltam itt, mégis mindig szívesen jövök! :)

      Törlés
  13. A torta nagyon szép és kívánatos! :) Semmi jele, hogy gondod volt vele.
    Nagyon boldog születésnapot Ádámnak! Sok boldogságot és sikert a felnőtt életben! :)
    Szép helyen kirándultatok, és milyen jó hogy a család együtt volt! :)

    VálaszTörlés
  14. Nagyon boldog születésnapot az immár nagykorúnak, sok sikert neki az életben :-)

    A torta szuperszónikus lett, és látszik a fotókon, milyen csodálatos napot töltöttetek el együtt!

    VálaszTörlés
  15. Isten éltesse a fiadat nagyon sokáig! A tortán semmi baki nem látszik csodásan néz ki és nagyon finom lehetett! Szép helyen kirándultatok legalább a fák közt kicsit hűvösebb lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, Éva! :) Tényleg nagyon szép és kellemes hely, így még a meleg is elviselhetőbb volt! :)

      Törlés
  16. Óhhh, nem látszik ezen a tortán semmiféle viszontagság! :) Isten éltesse a fiadat, ezen a napon van az anyukám szülinapja is! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Zsuzsa, anyukádnak is kívánok ezúton is nagyon boldog szülinapot! :) Éljenek az augusztus 6-án születettek! :)

      Törlés
  17. Boldog szülinapot kívánok Ádámnak!
    Szilvásvárad gyönyörű hely és a torta is remekül néz ki.

    VálaszTörlés
  18. Igen,szerintem is,ha nem írod le a bakikat,rá nem jöttem volna!
    Isten éltesse sokáig Ádámot!
    (Az én Ádámom most lesz pont 4-el kevesebb:D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márti, köszönjük! :) Isten éltesse a te Ádámodat is erőben, egészségben! :)

      Törlés
  19. Ha nem mondod, nem tudjuk. Gyönyörű lett a torta!
    Szép életkor, boldog szülinapot a fiadnak! :-)


    VálaszTörlés
  20. Isten éltesse a fiadat! A legszebb korban van :) A kirándulásotok nagyon jól sikerülhetett a képeket nézve. A táj is és a torta is gyönyörű!

    VálaszTörlés
  21. Sok boldog születésnapot kívánok Ádámnak, és mindegyikre hasonlóan szép és finom tortát, mint amilyet most készítettél neki.
    Szép családod van, örülök, hogy jól sikerült a családi kirándulás. Gyönyörű fotókat hoztál a családról is és a tájról is!

    VálaszTörlés
  22. Isten éltesse a nagylegényt! Csodás tortája volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük! :) Csodásnak nem mondanám - ismerve a te gyönyörűségeidet -, de végülis fincsi volt! :)

      Törlés
  23. Isten éltesse Ádámot!! Gyönyörű tortát készítettél Neki Hankka.
    Szilvásváradot Mi is imádjuk, gyakran járunk - bár utoljára pont 4 éve voltunk (augusztus elején).

    VálaszTörlés
  24. Isten éltesse a Fiad ! Csodás tortát kapot :)

    VálaszTörlés