szombat, augusztus 31, 2013

Fűszeres szilvakrémleves

Mai nagyon egyszerű, mégis nagyon finom levesünk ez a szilvakrémleves. Mivel torok-, arc- és homloküreg-gyulladással küzdök, nem vittem túlzásba a konyhai ténykedést, igyekeztem minél egyszerűbb és gyorsabb menüt összeállítani. Aminek egyik fogása volt ez a fűszeres leves. Ha szilva, akkor adott ugye a fahéj, aztán a szegfűszeg, került még bele citromkarika és kevéske citromborssal bolondítottam meg. Semmilyen sűrítő anyag nincs benne, ennek megfelelően csak a tejszín adja a krémes állagot, meg persze a gyümölcshús. A gyerekek csészében kérték, és jóízűen kortyolgatták a káposztás kocka előtt. Itt a szilvaszezon, a leveshez sok sikert!


Hozzávalók:

  • kb. 80-90 dkg szilva
  • 10 dkg cukor (nálam a fele barnacukor)
  • egész fahéjdarabok, 6-8 szem szegfűszeg, citrombors
  • 1/2 citrom
  • 5 dl tejszín
  • 2 csomag vaníliás cukor




  • Nagy lábasban forrni tettem 2 l vizet.
  • Amíg a víz felforrt, megmostam a szilvát, lecsepegtettem, feleztem - magoztam - negyedeltem.
  • Az időközben felforrt vízben feloldottam a cukrot, majd hozzáadtam a szilvát, a fűszertojásba zárt fűszereket és a felkarikázott fél citromot.
  • Megvártam, amíg újra felforr a leves, majd fedő alatt, kis lángon kb. fél óráig főztem.
  • Ekkor levettem a tűzről, kicsit hűlni hagytam.
  • Fakanállal folyamatosan kevergetve hozzáadtam a tejszínt és a vaníliás cukrot, végül botmixerrel pürésítettem.
  • Langyosra hűtve, tetejét mandulalapokkal megszórva tálaltam, de kínálhatunk hozzá tejszínhabot is.


18 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet ez a leves, biztos kipróbálom, még nem ettem,de a szilvát imádom!
    Jobbulást!

    VálaszTörlés
  2. Jó gyógyulást Hankka:) Finom lehet a levesd:) Szépek a fotóid:)

    VálaszTörlés
  3. Telitalálat ez a leveske. Gyönyörű pasztell színe lett. Jól csúszik majd utána a káposztás tészta. Mielőbbi gyógyulást kívánok! Én is hasonló cipőben járok, csak nekem arcüreg és középfülgyulladásom van hetek óta. Pedig össze sem beszéltünk. :)) Gyógyulj meg hamar!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jobbulást neked is, Nea! :) Remélem, nálam nem fok hetekig elhúzódni, bár a jelek nem túl biztatóak, nem nagyon gyógyulok! :)

      Törlés
  4. Jobbulást kívánok neked Hankka :)
    Képzeld nálam is hasonló leveske készült, csak más ízesítéssel. Imádom a gyümölcsleveseket :))

    VálaszTörlés
  5. Imádom a szivát, meg a leveseket is, nagyon kedvemre való recept:) Jobbulást kívánok neked, gyógyulj meg mihamarabb:)

    VálaszTörlés
  6. A krémleves nagyon bejön a gyermekeimnek. Csak szilvából még nem készítettem, de már volt gondolatomba. Most, hogy látom milyen jól néz ki, el is készítem:-)
    Gyógyulást Neked, vigyázz magadra!

    VálaszTörlés
  7. Jobbulást neked! Nagyon fini levest készítettél! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagy kedvenc mifelénk a szilva-bármilyen formában-;
    nagyon guszta a belőle készült levesed! :)
    Nagyon gyors gyógyulást kívánok!

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm mindenkinek a jókívánságot, sajnos kissé elhúzódónak tűnik ez a gyulladás! :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó ötlet! Még sosem ettem szilvalevest! :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon sajnálom, remélem most már egy kicsit jobban érzed magad, és nem fog hosszadalmas lenni! Mielőbbi gyógyulást!!! :)
    Még nem készítettem szilából krémlevest, de a Te receptedet és képeidet elnézve nagyon finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  12. Guszta a levesed! Vigyázz magadra, és gyógyulj meg gyorsan!

    VálaszTörlés
  13. Én még nem kostoltam ezt a finom szilva levest, de a cseresznyéset igen, és már készitettem! Jobbulást kinánok, Hankka!

    VálaszTörlés