csütörtök, augusztus 15, 2013

Eperlikőr 1.

Vendégposzt, a szerzői jogok tiszteletben tartásával engedélyt kértem a közzétételre, amit meg is kaptam. :) A likőrt ugyanis a testvérem készítette, tőle kaptunk kóstolót, és annyira finom, hogy mindenképpen szerettem volna nektek megmutatni, meg persze a jövőre gondolva magamnak is megörökíteni az elkészítés menetét. Az eredeti receptet írom le, mellette zárójelben a tesóm által használt mennyiséget - bár megjegyzendő, hogy talán még kevesebb cukor is elég hozzá, kicsit édes, de nagyon finom likőr lett a végeredmény. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 60 dkg friss eper
  • 50 dkg cukor (nálunk 25 dkg, de kevesebb is elég)
  • 5 dl nem erős illatú pálinka (nálunk házi almapálinka, ami önmagában túl erős lett volna, ezért desztillált vízzel hígítottuk)




  • Az epret megtisztította, alaposan lemosta, lecsepegtette.
  • Közben a pálinkához hozzáadta a cukrot, és addig kevergette, amíg a cukor teljesen fel nem oldódott a folyadékban. (Az eredeti recept szerint melegíteni kell a pálinkát, amíg a cukor el nem olvad, csak ezzel a technikával nagyon óvatosan kell bánni, nehogy a pálinka belobbanjon.)
  • Az epret egy 1,7 literes befőttesüvegbe tette és ráöntötte a cukrozott pálinkát.
  • Az üveget lezárta és az epret két hónapig érlelte úgy, hogy naponta-kétnaponta megkeverte, de az üveg rázásával is fel lehet keverni.
  • Végül a kész likőrt finom szűrőn átszűrte és likőrösüvegekbe adagolta.



13 megjegyzés:

  1. Hűűű ez aztán szuper lett! Nagyon ügyes a testvéred! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik:) Én most fejeztem be a zölddió likőrömet, nagyon finom lett:)

    VálaszTörlés
  3. Egyrészt gyönyörű! Másrészt biztosan brutálisan finom lehet, eltettem jövőre:)

    VálaszTörlés
  4. Finom és különleges lehet, gratulálok a testvérednek is :) A színe is nagyon szép!

    VálaszTörlés
  5. Jujj de koccintanék most veletek, hogy megkóstolhassam...;-)))

    VálaszTörlés
  6. Micsoda gyönyörü szine van az eper likörnek...szivesen megkostolnám ezt a finomságot!

    VálaszTörlés
  7. Szerintem is nagyon szép a színe, hát még milyen jó az illata és az íze! :) Próbáljátok ki! :)

    VálaszTörlés
  8. Én cukor helyett mézet szoktam használni ilyen esetben, érdemes úgyis kipróbálni!

    VálaszTörlés