kedd, augusztus 27, 2013

Brownie

Most jöttem rá, hogy még brownie recept nincs a blogon, úgyhogy most pótolom ezt a hiányosságot. :) Nemrég egyik kolléganőnk hozott be ilyen sütit a munkahelyre, nagyon-nagyon finom volt (Margó, köszönöm ezúton is), úgyhogy sokszorosítottuk gyorsan a receptet. Ez a brownie brutál finom és brutál kalóriadús. Ennélfogva igazán nagy önuralmat és önfegyelmet tanúsítva csak két szeletet fogyasztottam, majd figyeltem, ahogy családom tagjai - a legkisebbtől a legnagyobbig - szótlanul falatozzák, majszolják egyik szeletet a másik után. Szóval nagyon finom, és nem mellesleg egyszerűen és gyorsan elkészíthető sütemény. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy kb. 25 x 35 centis tepsihez:
a tésztához:

  • 2 dl víz
  • 22 dkg margarin
  • 4 evőkanál keserű kakaópor
  • 25 dkg finomliszt
  • 40 dkg cukor
  • 1 evőkanál szódabikarbóna
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 kis pohár (150 g) natúr joghurt
  • 2 tojás

a tetejére:

  • 12 dkg margarin
  • 2 kis pohár (2 x 150 g) natúr joghurt
  • 15 dkg porcukor
  • 4 evőkanál keserű kakaópor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3-4 maréknyi dió




  • A vízhez hozzáadtam a margarint és a kakaóport, majd felforraltam, összefőztem.
  • Közben átszitáltam a lisztet, hozzákevertem a kétféle cukrot és a szódabikarbónát.
  • A tojásokat egy kis tálban villával egyneművé kevertem, a végén hozzáadtam a joghurtot is.
  • A vajas-kakaós masszát a tűzről levettem, eldolgoztam benne először a lisztes, majd a joghurtos keveréket.
  • A tepsit sütőpapírral béleltem, beleöntöttem a masszát és előmelegített, kb. 200 fokos sütőben 25 perc alatt megsütöttem.
  • Amíg a tészta sült, elkészítettem a tetejére valókat, amihez először a diót durvára aprítottam.
  • A margarint, a joghurtot, a kétféle cukrot és a kakaóport lábasba tettem, addig melegítettem, amíg szép egynemű nem lett (feloldódott a margarin és a cukor is), majd a tűzről levéve elkevertem benne a diódarabokat.
  • A kisült tészta tetejére kentem a diós mázat, hagytam kihűlni, majd hűtőbe tettem.
  • Miután a máz vághatóra dermedt, a süteményt kockákra szeletelve tálaltam.


14 megjegyzés:

  1. Most gondolkoztam el, hogy még sosem sütöttem brownie-t, de a tiéd annyira jól néz ki, hogy lehet megpróbálom.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! Nem vagyok nagy rajongója, mivel valóban tömény édesség de most ebből kivételesen biztos elfogadnék legalább 1 darabkát belőle!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, hú de megenném most ezt a kis sütit...:)

    VálaszTörlés
  4. Ebbe most egy pillanat alatt beleszerettem. Köszönöm a receptet... Margónak is!

    VálaszTörlés
  5. Az egyik legnagyobb -gyorsan elkészülő- kedvencünk;
    még forrón, fagyival. mmmmmmmmmm :D

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki! Látszik a képen az állaga, gyönyörű! El is mentettem gyorsan! :))

    VálaszTörlés
  7. Ismét egy gyönyörű finomságot készítettél :)

    VálaszTörlés
  8. Régen heti vendég volt nálunk ez a sütike, most egy ideje kimaradt ! Nem is tudom miért? .))) Guszta lett nagyon.

    VálaszTörlés
  9. Kalóriák ide vagy oda de most én is szívesen befalatoznék belőle :) nagyon guszta lett :)

    VálaszTörlés
  10. Én is olyan rég készülök kipróbálni, de még nem jött össze, talán most, mert nagyon megihlettél:)

    VálaszTörlés
  11. Finom szaftosnak látszik! Milyen rég nem sütöttem, pedig nálunk is hamar eltűnik:-)

    VálaszTörlés
  12. Még soha nem sütöttem brownie-t, pedig nagy csokirajongók vagyunk. Nem is tudom miért nem készült eddig nálunk, de a képeidet elnézve most már muszáj lesz. :) Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  13. A csokis brownie dióval nagy kedvenc nálunk is. Gyönyörű lett és biztos vagyok benne, hogy nagyon finom is :)

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm, nagyon finom süti, bátran ajánlom mindenkinek! :) Fagyival "körítve" pedig még jobb lehet! :)

    VálaszTörlés