szombat, augusztus 10, 2013

Baileys fagyi - Blogkóstoló 10. forduló

A Blogkóstoló nevű játék a 10. fordulójához érkezett. Háziasszonyunk, Kisildi egy számomra eddig ismeretlen blogot sorsolt nekem. Csokoládé Kreatívan blogján finomabbnál finomabb bonbonokat és fagyikat találunk, alig tudtam választani. A nagy hőségre való tekintettel bonbonkészítésben most nem is gondolkodtam, mindenképpen valamelyik fagyit szerettem volna elkészíteni (persze ebben a döntésben az is erősen közrejátszott, hogy még "bonbonszűz" vagyok). Először a mákfagyi volt a kedvencem, időközben aztán jött a citromos-limoncellós, aztán felkerült a blogra a Baileys fagyi, ami nálam mindent vitt. Elkészült, nagyon-nagyon finom. Olyan, mintha madártejet ennétek-innátok, enyhén whiskys-kávés ízesítéssel. A fotózás nem igazán sikerült, a postás és a meleg miatt kissé megolvadt a fagyim, de a kattintásokat követően így is pillanatok alatt elfogyott. Csokoládé Kreatívan, köszönöm a receptet, nagyon finom lett a fagyi, Kisildi, köszönöm a játékot. A fagyihoz sok sikert mindenkinek! :)


Hozzávalók:
  • 4 tojássárgája
  • 10 dkg porcukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 3 dl tej
  • 2 dl tejszín
  • 1 dl Baileys krémlikőr
  • 1 evőkanál kávé
  • 12,5 dkg mascarpone


  • Először is főztem egy erős kávét és hagytam kihűlni.
  • A tojássárgákat a kétféle cukorral habosra, krémesre kevertem.
  • Hozzáadtam a tejet és a tejszínt, felforraltam, és kis lángon, óvatosan főzve besűrítettem.
  • Miután kihűlt, hozzákevertem a kávét és a mascarponét, botmixerrel pürésítettem.
  • Jól záródó műanyag dobozban először a hűtőbe, majd a fagyasztóba került.
  • Fagyigép hiányában a fagyasztóból félóránként-óránként (ahogy éppen sikerült) kivettem, és a botmixerrel jól átkevertem.
  • Végül másnap a fagyasztóból kivéve, fagyikanállal adagolva tálaltam.

28 megjegyzés:

  1. Hát ezt nekem is muszáj, feltétlenül! Itt olvadozok a gép előtt....:-P

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is vinné a pálmát. Igaz most nem alkoholizálhatok, míg gyógyszert szedek, no, de majd utána bepótolom! ;-)) Úgyis megyünk lagziba! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó mulatást, aztán tessék elkészíteni a fagyit is! :)

      Törlés
  3. De nagyon jól néz ki! Mintha kis nyugágyak lennének a homokban, a napernyő alatt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nyugágyakat hamar bepusziltuk, finom volt! :)

      Törlés
  4. Micsoda mennyei finomságra bukkantál :)) Ez nálam is viszi a pálmát :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom bizony, az egész családnak nagyon ízlett (persze csak szigorúan a nagykorúaknak)! :)

      Törlés
  5. Hmmmm.... megveszek érte! Biztos nagyon finom lehet, ezt nekem is el kell készítenem sürgősen!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon örülök, hogy jól sikerült és ízlett is a fagyi. Nagy izgalommal vártam, hogy mit fogsz készíteni a blogomról. Ez jó döntés volt. Nálunk ma vendégak voltak és a Baileys fagyit fagyi tortának készítettem el. Néhány napon belül olvashatod majd a receptet. Sikeres volt, gyorsan elfogyott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a receptet, tényleg nagyon finom, nagyfiam már kérte is a következő adag készítését. :) Kíváncsi leszek a torta verzióra is! :)

      Törlés
  7. Azta, hát ilyen finomságot, most én is szívesen kanalazgatnék azokból a kelyhekből!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meghívlak a következő adagra Lilla, ebből ugyanis már egy szem sincs! :)

      Törlés
  8. Most jól esne egy két gombóccal belőle! :)

    VálaszTörlés
  9. A ház Ura nemsokára fagyi gépet fog tőlem kapni
    (ha már kibírt ennyi évet mellettem, megérdemli :),
    úgyhogy vittem a receptet és remélhetőleg,
    pár hét múlva, nálam is lesznek ilyen csodák! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó a ház Urának (meg Asszonyának), csak nem házassági évfordulótok lesz?! :) Anyukámtól kölcsönkértem a fagyigépet, ki fogom próbálni azzal készítve is, kíváncsi vagyok, van-e különbség! :) Ízre egyébként nagyon finom fagyi! :)

      Törlés
    2. De (majd "értesültök" róla :)és a szülinapom egy nappal utána! :D

      Törlés
    3. De jó, akkor lesz mit ünnepelni! :) Mint a mesében, három napig fogtok mulatni! :)))

      Törlés
  10. Guszta, krémes fagyit választottál! Kár, hogy nem tudok átnyúlni egy kanálkával:-)

    VálaszTörlés
  11. Isteni finom lehet, nagyon jó választás volt:) Nem iszom alkoholt, de a Bailey's kivétel, nem lehet neki ellenállni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon fincsi volt, Ádám már kérte is a következő adagot! :)

      Törlés
  12. No persze, a postás, meg a meleg! Szerintem nyugodtan kihagyhatod mindkettőt, a fagyi meg a fotók így szép és jó, ahogy van! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Ne magyarázkodjak?! Dehát a fele elolvadt, mire a fotózáshoz értem! :) Megittuk, finom volt így is! :D

      Törlés