hétfő, július 01, 2013

Túrós gyufatészta

A receptet a Vidék Íze magazin legutóbbi számában találtam. Ici-pici változtatással készítettem el, annyit változtattam rajta, hogy jelentősen megnöveltem a szalonna mennyiségét, ami igazán nem ártott ennek a finom ételnek. Nagyon hasonlít a túrós csuszára, mégis kicsit más, a sok-sok apró baconkockával húsosabb jellegű. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 25 dkg gyufametélt
  • olaj, só
  • 25 dkg baconszalonna-kocka
  • 25 dkg tehéntúró
  • tejföl




  • A szalonnakockákat kisütöttem - nálam került még alá kevéske olaj is, mivel kevés zsír sült ki belőlük.
  • Amíg a szalonna sült, a szokott módon, bő, forrásban lévő sós vízben kifőztem a tésztát, majd hideg vízzel leöblítve leszűrtem.
  • A leszűrt tésztát összekevertem a szalonnapörcökkel és a kisült zsírral, valamint a rámorzsolt túróval is.
  • Hőálló tálba öntöttem, és előmelegített, 180 fokos sütőben összemelegítettem, átpirítottam kicsit (vigyázat, nem szabad túlpirítani, mert a tészta száraz lesz).


14 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes és nagyon guszta-éppen elég változtatás, hogy egy kicsit változatosabb legyen a túrós tészta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahhoz, hogy változatosabb legyen, pont jó, Zsuzsa! :)

      Törlés
  2. Én nem is tudtam,hogy gyufatészta a neve! Csodásan néz ki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyufametélt pontosabban, legalábbis a Gyermelyinél! :)

      Törlés
  3. Nagyon guszta! :) Ha kerül rá szalonna, akkor még a férjem is megeszi, úgy hogy mindenképpen megér egy próbát. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is úgy szeretjük, jó sok szalonnával, ezen a tésztán pedig van bőven! :)

      Törlés
  4. De jó ilyen egyszerű, hagyományos ételeket is látni! Régen készítettem túrós tésztát sósan, ideje volna!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyen egyszerű ételek is gyakran kerülnek asztalra, emellett ez a tésztás étel gyorsan el is készül és jó sok tejföllel nagyon finom is! :)

      Törlés
  5. Nagyon jól mutat ezzel a fajta tésztával:) szoktam sült bacont tenni a túrós tésztához néha, nagyon finom és a fiúk is nagyon szeretik:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit változatosabb így, tetszik a sült baconos ötlet is, legközelebb, amikor hagyományosan készítem a túrós csuszát, sütök is hozzá szalonnaszeleteket! :)

      Törlés
  6. Nálam vasárnap volt a hagyományos változat, de ez is felcsigázott :))

    VálaszTörlés
  7. Mennyei vacsi ötlet :) Imádom a baconos ételeket mert nagyon jó ízt ad nekik :)

    VálaszTörlés
  8. Bármelyik fajta túrós tésztát készítsem is, a bacon el nem maradhat!:) Aztán van, aki még cukrot is szór rá...:)

    VálaszTörlés
  9. A túrós csuszát is imádom, a szalonna nálunk is "kötelező" :)
    Ezzel a tésztával is finom lehet...

    VálaszTörlés