vasárnap, július 21, 2013

Tejszínes-krémsajtos torta + blogszülinap + ajándékok

A blogszülinapi játékot már korábban meghirdettem ugyan, de igazából ma két éve kezdtem blogot írni. :))) Nem szeretnélek benneteket a statisztikákkal terhelni, nem is a számok a fontosak. Inkább szeretném megköszönni, hogy benéztek hozzám, hogy érdekel benneteket, mi történik a konyhánkban. A kezdeti "családi elektronikus szakácskönyv" idővel túlnőtte magát, mára már elmondhatom, hogy nemcsak a gyerekeim sütnek-főznek a blogról, ami számomra óriási megtiszteltetés. Kedves Olvasóim, Ti is kíváncsiak vagytok rám, mint ahogy én is nagyon sokat tanultam tőletek, sok hasznos dolgot láttam nálatok, kaptam ötletet és ihletet. :))) Köszönöm, hogy látogattok, és most meghívlak benneteket virtuálisan egy-egy szelet tortára, fogadjátok szeretettel. :)))

A szülinapi torta egy mogyorós, marcipános piskóta tésztájú, sütés nélküli finomság. Az alapra zamatos, citromos, tejszínes túrókrém kerül, ami nem túl édes, ezért az igazán édesszájúak nyugodtan tehetnek hozzá picivel több cukrot. A krémen túl azért az alapra hívnám fel a figyelmeteket, szerintem különleges és nagyon finom. Van benne pörkölt mogyoró, tejcsokoládé és marcipán, mindez babapiskótamorzsával és kevés vajjal morzsásra összeállítva. A tetejét tejszínhabbal vontam be és díszítettem, de el tudom képzelni hab nélkül, például gyümölccsel, díszítőcukorral vagy csokireszelékkel is. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy 26 centis kapcsos tortaformához:
a tésztához:

  • 5 dkg törökmogyoró
  • 5 dkg tejcsokoládé
  • 10 dkg babapiskóta
  • 15 dkg marcipán
  • 10 dkg margarin

a krémhez:

  • 15 dkg tehéntúró
  • 1 citrom
  • 50 dkg krémsajt (pl. Philadelphia)
  • 7-8 dkg porcukor
  • 6 lap zselatin
  • 5 dl tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor

a díszítéshez:

  • 5 dl tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag habfixáló
  • pár csepp ételfesték, színes szórócukor




  • A tésztához a mogyorót durvára aprítottam, és serpenyőben, szárazon megpörköltem, majd hűlni hagytam.
  • A csokit a babapiskótával késes aprítóval összemorzsoltam, a marcipánt nagylyukú reszelőn lereszeltem.
  • A szobahőmérsékletű margarint magában habosra kevertem, majd hozzádolgoztam az összes többi hozzávalót is.
  • A tortaformába öntöttem, elegyengettem a forma alján, egy kanál fejével szép simára, egyenletesre igazítottam, hűtőbe tettem.
  • A túrót áttörtem, hozzáreszeltem az alaposan megtisztított citrom héját, majd hozzáadtam a levét is.
  • Belekerült a krémsajt és az átszitált porcukor is, majd finoman egyneművé kevertem.
  • A zselatinlapokat beáztattam, közben a krémből néhány kanálnyit kis lábasba szedtem és melegíteni kezdtem.
  • A zselatinlapokból a vizet kinyomkodtam, és a megpuhult lapokat egyesével a felmelegített krémhez adtam, kis lángon, kevergetve a krémbe olvasztottam.
  • Amikor mind a hat lapot beledolgoztam, kevergetve kissé visszahűtöttem és hozzáadtam a többi krémhez.
  • A tejszínből habot vertem, a végefelé beledolgoztam a vaníliás cukrot is.
  • A felvert tejszínt finom mozdulatokkal, a habot nem törve hozzáadtam a túrós-krémsajtos krémhez, és a tölteléket a hűtőből kivett, lehűlt alapra öntöttem.
  • Szépen elegyengettem, néhány órára - még jobb egy éjszakára - dermedni hagytam.
  • A díszítéshez a tejszínből a vaníliás cukor és a habfixáló hozzáadásával kemény habot vertem.
  • Amikor készen volt, néhány csepp málnapiros ételfestéket adtam hozzá, és még mindig a gépi habverőt használva kevertem rajta néhányat, de nem kevertem el teljesen, kicsit márványosra hagytam.
  • Habzsákba töltöttem, díszítettem vele a torta tetejét és oldalát, majd a tetejét fehér és rózsaszínű szórócukorral is meghintettem.



Végezetül pedig szeretném megmutatni azokat az ajándékokat, amiket a blogszülinapi játékon részt vevők között fogunk Csengével kisorsolni. Három szerencsés fogja a következő csomagokat megkapni. Tartalmuk: szilikonos csokiforma, bonbon kapszlik, tortacsipke, matyó hímzésű edényalátét, kereszthímzéses alátét, különböző rattan és bambusz kosarak, epermintás kerámia tálka, illatosító tasakok, valamint tavaszi, olaszos és provanszi fűszersó. Ha tetszik, gyertek játszani, várom július 31-ig a linkeket! :)))






28 megjegyzés:

  1. Fenomenális lett a tortád! Boldog blogszülinapot! :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom én is az ilyen egyszerű, sütésnélküli tortákat:)- az ajándékok pedig nagyon aranyosak:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom ez a torta, köszönöm szépen! Készülök a grillpartira ezerrel:-)
    Aranyos ajándékokat válogattál össze!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon boldog blogszülinapot kívánok neked sok szeretettel! A tortád csodásan néz ki tegyél el egy szeletkét a piknikre !:-) Az ajándékaid nagyon hasznosak és vonzóak!

    VálaszTörlés
  5. Húúúúú, ez aztán valami mennyei lehet! Marcipán, csoki, törökmogyi! És gyönyörű! Ezt muszáj kipróbálnom! Az ajándékok pedig lenyűgözőek, bárki is lesz a szerencsés, biztosan féltett kincsei lesznek! :)

    VálaszTörlés
  6. A tortád gyönyörű lett! Mennyi finomság van benne, most szívesen megkóstolnám :)
    Az ajándékok is szebbnél szebbek :)

    VálaszTörlés
  7. Ez a torta olyan szép, hogy nézni is jó. Hát még ha megkóstolhatnám.....

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű a torta, mégegyszer boldog blogszülinapot kívánok:) Az ajándékok mind szuperek, én is készülök a virtuális partira:)

    VálaszTörlés
  9. Isteni a tortád! A partyra már hoztam én is a finomságot. Az ajándékok szuperek:))

    VálaszTörlés
  10. "A nap ma olyan fényesen ragyog,
    ma mindenki azt suttogja: boldog 'születésnapot'!
    És azok, akik nagyon szeretnek,
    sok ilyen szép napot kívánnak Neked!"
    Még nagyon sok "közös" évet Nektek !!! :)

    VálaszTörlés
  11. Számtalan ilyen blogszülinapot kívánok még számodra- fáradhatatlan lelkesedéseddel felvértezve, ilyen csodákat alkotva!!!!

    VálaszTörlés
  12. Csoda szép a tortád !!!
    A bulira már megsütöttem, csak elfelejtettem átküldeni :)

    VálaszTörlés
  13. Micsoda torta, micsoda ajándékok! Még a héten érkezem én is a bulira szánt finomsággal...:)

    VálaszTörlés
  14. Még egyszer boldog blogszülinapot! :) Csodaszép a torta, az íze pedig mennyei lehet! :)
    Szép és hasznos ajándékokat választottál, a szerencsések biztos fognak örülni neki. :)

    VálaszTörlés
  15. A torta igazán ünnepies,e jeles alkalomra,amihez további lelkesedést és boldogságot kívánok!

    VálaszTörlés
  16. Nagyon Boldog Blogszülinapot Kívánok! Kívánom, hogy még sokszor köszönthesselek az elkövetkezendő évek alatt...

    VálaszTörlés
  17. Boldog Blog Szülinapot kivánok neked a Blogod alkalmábol, a tortád csodaszép, kreativ, a tortád, gyönyörü a diszitése, és nagyon de nagyon finom!

    VálaszTörlés
  18. Boldog blogszülinapot! Nagyon szép lett a torta!:)

    VálaszTörlés
  19. Köszönöm mindenkinek a kedves szavakat, gyertek játszani!!! :)))

    VálaszTörlés
  20. Hát...azt hiszem én sem hagyhatok ki egy ilyen felejthetetlennek ígérkező zsúrt.Ez a torta gyönyörű,habos,kiscsajos.Igazán illő egy kétéveshez:))
    Remélem odaérek valami finomsággal,addig is boldog szülinapot az ünnepeltnek,és jó egészséget,erőt,kedvet,gondoskodást hozzá a "mamájának":))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy, nagyon köszönöm! :))) Ha van kedved, gyere játszani! :)))

      Törlés
  21. Hankka! Csodaszép lett a tortád, és most visszanézegettem a recepteket (jócskán lemaradtam, hetek óta alig tudom olvasom a blogokat), és elképesztő miket alkottál az elmúlt időszakban (is). A blogszülinapodhoz gratulálok, és jövök játszani!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Ditti, és örülök, hogy részt veszel! :) Szuper a salátád! :)

      Törlés
  22. Jaj, az az ügyes kezed :-) Mesebelien gyönyörű a torta...

    Boldogságos blogszületésnapot, még soksoksok gyertyát kívánok :-)))

    VálaszTörlés