hétfő, július 15, 2013

Rozmaringos-citromos limonádé

Anyukám kínált nemrég ezzel a finom és egyszerű üdítővel. Mivel nagyon ízlett, elkértem a receptet és elkészült nálunk is. Jól lehűtve ajánlott fogyasztani, fincsi, citromos-hűsítő itóka. A rozmaring íze erősen dominál benne, ezért érdemes kisebb vagy zsengébb ágat választani hozzá. Az eredeti recept a Nők Lapja Konyha 2013. július-augusztusi számában jelent meg, sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 2 l víz
  • 1 kg cukor
  • 4 kezeletlen héjú citrom
  • 4 rozmaringág




  • A limonádéalaphoz a vizet a cukorral felforraltam.
  • A tűzről levéve beledobtam a jól megmosott rozmaringágakat és így hagytam kihűlni.
  • A citromokat alaposan megtisztítottam, felkarikáztam és a limonádéhoz adtam, hűtőbe tettem.
  • Tálaláskor ezt az alapot öntöttem fel a családtagok kedve szerint vízzel, szénsavas ásványvízzel vagy szódával, kb. 1:4 arányban, de ez is ízlés kérdése. Lehet persze jobban is hígítani, nekünk ez az arány vált be.


22 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis hűsítő italkát készítettél! Jól jön nyáron a nagy melegben :)

    VálaszTörlés
  2. Hogy ez milyen remekül mutat abban az übegben! A citrom és a rozmaring remek páros, pompás nyári frissítő(k). Az 1 kg cukor ugyan mellbevágott (ennyi nálunk fél év alatt sem fogy), de xylithol, agave/rizsszirup vagy esetleg kevéske méz szóba jöhet. A citrom héja nem keserítette meg az itókát? Csak mert a citromos teat heja nélkül szoktam, mert a 2-3 karika héja biz kiérződik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kockáztattam a citromhéjjal, de bejött, nem lett keserű. :) A rozmaring viszont igen intenzíven érződik rajta, szerintem finom lehet még mentával is! :)

      Törlés
  3. A rozmaringtól különleges zamata lehet:) Tényleg jól mutat az üvegben:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban különleges, intenzíven érződik rajta! :)

      Törlés
  4. Még nem tudtam megbarátkozni a rozmaringgal, de aki szereti, annak biztos nagyon finom és üdítő ital lehet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem szereted, akkor tényleg ne készítsd el, mert eléggé érződik rajta a rozmaring íze. Finom lehet viszont mentával is, ha azt szereted! :)

      Törlés
  5. Nagyon finom lehet jégkockával hűsítve! Guszta nagyon!

    VálaszTörlés
  6. Mentát, citromfüvet igen a limonádéba, de rozmaringot? Ezt ki kell próbálnom, nagyon izgalmasan hangzik:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy írod, mentával vagy citromfűvel is nagyon jó lehet, ha valaki nem szereti a rozmaringot! :) Nekünk ízlett! :)

      Törlés
  7. Rozmaringot a limonádéba? Meglepett, de jobban belegondolván nem is lehet rossz. Sőt!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szeretem a limonádékat,és biztos ezt is szeretném :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szereted a rozmaringot, akkor mindenképp! :) Ha nem annyira, érdemes mentával vagy citromfűvel készíteni! :)

      Törlés
  9. Már kétszer elkészítettem és nagyon nagyon finom. Habár én a citromot is a még forró vizes-cukros-rozmaringos lébe teszem, és tényleg nagyon finom. Ki fogom próbálni mentával és naranccsal is :) Köszi a receptet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlett. :) Jó ötlet a narancsos ízesítés is! :)

      Törlés