péntek, július 05, 2013

Pirított tökmagos - sült hagymás kence

Szeretitek a sült hagymát? És a pirított tökmagot? :) Ha igen, akkor ez a kence kötelező darab. Pikk-pakk elkészül, és isteni finom az íze. Fűszerezni lehet szűkmarkúan vagy bőkezűbben, kinek-kinek kedve szerint. Friss kenyérrel vagy pirítóssal, paradicsommal-paprikával-uborkával nagyon finom reggeli vagy uzsonna tud lenni. Én szándékosan darabosabbra hagytam, de lehet kicsit alaposabb mixeléssel krémesebbre is készíteni. Eszternek köszönöm a receptet, ez a finom kence gyakran kerül majd nálunk asztalra. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • olívaolaj
  • 4 fej vöröshagyma
  • só, őrölt bors, őrölt kömény, borsikafű
  • 10 dkg héj nélküli tökmag




  • A hagymákat megpucoltam, karikákra vágtam.
  • Olívaolajon dinsztelni kezdtem, közben ízesítettem a fűszerekkel, majd szép aranybarnára pirítottam.
  • Közben a tökmagot egy másik serpenyőben, szárazon szintén megpirítottam.
  • Kicsit hűlni hagytam mindkettőt.
  • A hagymát mély, magas falú tálkába öntöttem, botmixerrel pürésítettem.
  • A végefelé hozzáadtam a pirított tökmagot is, ezzel tovább aprítva, de úgy, hogy maradjanak benne nagyobb tökmagdarabok is.
  • Botmixelés közben szükség szerint lehet hígítani olívaolajjal - én nem tettem, az olajos párolt hagymától pont jó állagú, finoman kenhető szendvicskrémet kaptam.


18 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a kencéket,napraforgósat már készítettem. A sült hagymát imádom,főleg ami grillen sül.Kíváncsivá tettél,ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Grillen sült hagymával még fincsibb lehet, kíváncsi vagyok, nektek hogy fog ízleni! :) Én nagyon szerettem! :)

      Törlés
  2. Igen!Igen!
    Úgyhogy ezt imádni fogjuk!!!Vittem,köszi:))

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Én sem ettem eddig, mostantól viszont gyakran fogom készíteni, én is imádtam! :)

      Törlés
  4. Lehet egyedül eszem majd meg, de kipróbálom. Nekem bejön:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Felezd a mennyiséget, akkor egy embernek sem sok! :)

      Törlés
  5. Éppen kenőt akarok készíteni, de sajna nincs itthon tökmagom...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy egy kis pirított napraforgómaggal is működne, de én még szezámmaggal is el tudom képzelni! :)

      Törlés
  6. De jó ötlet!Azt hiszem ráadásnak tökmagolajjal készítem :)

    VálaszTörlés
  7. Érdekes. :) Mindenképpen kipróbálandó.

    VálaszTörlés