szombat, július 06, 2013

Menüajánló - tojásfasírt pirított-párolt újburgonyával

Hosszú idő után ez az első hétvégénk, amikor nem dolgozunk, nem kell mennünk sehová, nyugiban, együtt, itthon tölthetjük a szombat-vasárnapot. Milyen apró dolgoknak is hogy tud örülni az ember?! Én legalábbis nagyon tudom értékelni az ilyen csendes együttléteket. :) Szóval nagyon élvezzük, szombaton Csengével készítettük az ebédet, míg apa az udvaron és a kertben ténykedett. Ilyen ügyesen segített,


aztán így elfáradt: :)


A menü pedig a következő volt:

TYÚKHÚSLEVES CSIGATÉSZTÁVAL

TOJÁSFASÍRT PIRÍTOTT-PÁROLT ÚJBURGONYÁVAL, SÓSKAMÁRTÁSSAL


PIRÍTOTT-PÁROLT ÚJBURGONYA

Az újburgonyát most nem a hagyományosnak mondható, párolt-petrezselyemzöldes verzióban készítettem el, hanem kipróbáltam a sütőben pirított-párolt változatot (nemrég Katinál is láttam hasonlóan módon készítve). Mondhatom, nagyon finom lett, kívül kissé ropogós, belül pedig omlós, nagyon puha így a burgonya. Egy picit talán még jobban meg is lehet pirítani, nálunk most ilyen lett. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 1 kg apró szemű újburgonya
  • 1 evőkanál vaj


  • Az apró újburgonya héját lekapartam (illetve az enyémet inkább már hámozni kellett), váltott vízben többször átmostam a burgonyaszemeket.
  • Lábasba tettem, megsóztam és hozzáadtam a vajat.
  • Előmelegített, 210 fokos sütőbe tettem, és sütni, pirítani kezdtem.
  • Amikor jó félpuha volt, fél pohár vizet adtam hozzá, és visszatettem a sütőbe addig, amíg a víz elpárolgott és a burgonya szép pirult, omlósan puha lett.


TOJÁSFASÍRT

A tojásfasírt receptjét a Kifőztük magazin 2013. júliusi számában láttam meg, Katuci készítette, nekem pedig nagyon megtetszett. Sort is kerítettem rá, egyszerűen elkészíthető, olcsó, mégis nagyon finom feltét lehet főzelékekhez, de salátával vagy akár kenyérrel, idényzöldségekkel is tökéletes. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 25 darabhoz:
  • 7 tojás
  • 2 kisebb zsemle
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • só, őrölt bors, petrezselyemzöld
  • 4 evőkanál zsemlemorzsa
  • zsemlemorzsa, olaj


  • Hat tojásból kevés olajon - sóval ízesítve - kemény tojásrántottát sütöttem.
  • A zsemléket késes aprítóval morzsásra aprítottam, majd szintén a késes aprítót használva felaprítottam a megtisztított vöröshagymát és fokhagymagerezdeket is.
  • Egy tálban összekevertem, szép egynemű masszává állítottam össze a rántottát, az aprított zsemléket és hagymakockákat, egy egész nyers tojást.
  • Ízesítettem sóval, őrölt borssal, petrezselyemzölddel és szükség szerinti mennyiségű zsemlemorzsát adtam még hozzá.
  • A masszából fasírtgolyókat formáztam, sütés előtt még zsemlemorzsába forgattam, majd bő, forró olajban pár perc alatt kisütöttem őket.
  • Papírtörlőre szedve felitattam róla a felesleges zsiradékot, újburgonyával és sóskamártással tálaltam.


Szép hétvégét mindenkinek! :)))

29 megjegyzés:

  1. Egy angyal a kislányod!:-)
    Finomakat készítettetek! A fasírt nagyon tetszik a tojásrántottával, ha hazakerülök kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük! :) Egyszerű kis feltét, de finom! :)

      Törlés
  2. Gyönyörű kis segítséged volt! Biztos finomabb is lett az ebéd :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokkal jobban esett, elhiheted! :) Olyan büszkén mesélte az apukájának, hogy ő mennyit segített! :)

      Törlés
  3. De tündéri, nagyon ügyes kis kuktád volt:) A tojásfasírt nagyon tetszik, nem ettem még ilyet, mindenképpen ki fogom majd próbálni:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon-nagyon guszta lett minden, a kislányod meg egy tündérke! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finomakat főztetek ketten együtt. A sóskát imádom, nagyon jó párosítás mellé a tojásfasírt, legközelebb én is kipróbálom. Egy földre szállt angyal a kislányod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nea, én is nagyon szeretem a sóskát, így együtt tényleg nagyon fincsi volt! :)

      Törlés
  6. Csupa finomságot készítettetek! Persze úgy könnyű, ha ilyen ügyes "kuktája" van az ember lányának :) :)
    Nagyon aranyos a kislányod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, köszönjük! :) Mostanában, ha kedve van, gyakran sürög körülöttem a konyhában! :)

      Törlés
  7. Egy komoly bejegyzés, nagyon ügyes vagy, meg a kistündér...♥!!!

    VálaszTörlés
  8. Akinek ilyen ügyes segítője van, annak a konyhatündérkedés játék és mese ;-)) Nagyon ügyesek voltatok!! Csorog a nyálam!

    VálaszTörlés
  9. De aranyos a kislányod:) Imádnám így a krumplit, no meg a fasírtot is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk a sóskamártással kiegészítve volt tökéletes, nagyon finom együtt! :)

      Törlés
  10. Nagyon cuki a "kiskuktád" :) én is nagyon szeretem az ilyen csendes együttléteket a családdal :) A menüd meg hmmmmmm ideveleeee! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy szeretnék több ilyen napot/hétvégét, annyira jó! :)

      Törlés
  11. Nagzon aranyos a kislányod! Jó kis segitség neked. Az uj krumplit nagyon szeretjük, általában petrezselyemmel forgatva, de igy egyszerüen párolva és sülve is jöhet bármikor. A hus nélküli zsemle fasirtot még nem készitettem, különleges és finom vegetárius ötlet. Szépek a fotók is!

    VálaszTörlés
  12. Most vettem észre hogy itt nálam a Magyar ékezetek össze vannak keverve. Az y helyett a z betü van, és legtöbbször nem figyelek oda amikor irok a gépen. Sorry!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi baj, teljesen jók így is a megjegyzések! :) Az újkrumplit egyébként mi is nagyon szeretjük, ezért is próbálom variálni az elkészítési módját! :)

      Törlés
  13. Drága csillag :-) Csodajó dolgod van, ilyen ügyes kuktalánykával sürögni-forogni a konyhában :-)

    A menü pedig eszméletlen jó!

    VálaszTörlés
  14. De fárasztó is a konyhai munka tündéri a kislányod !:-) Ezt a tojásfasírtot nem ismertem eddig de kifogom próbálni nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Időközben már láttam is nálad, örülök, hogy elkészítetted és ízlett! :)

      Törlés
  15. Ilyen ügyes segítséggel csakis finom lehetett az ebéd! Nagyon aranyos a kislányod, még fáradtan is. :)

    VálaszTörlés