kedd, július 23, 2013

Görög gyümölcsleves

A világ szerintem egyik legegyszerűbb levese, még egy gyerek is el tudja készíteni. Ennek ellenére és ezzel együtt nagyon finom is, leginkább ilyenkor, nyáron tud jólesni, persze jól behűtve. Azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy az én - étkezés terén - kissé konzervatív, húspárti férjemnek nem tartozik a kedvencei közé és a sárgadinnye okán Csenge sem díjazta, de Ádámnak és nekem is nagyon ízlett. Mi nemcsak ebédre ettük, hanem délután is rájártunk, nagyon jólesett. A gyümölcsöket lehet variálni, nálunk most banán, sárgadinnye és őszibarack került bele - legközelebb pedig nem hiányozhat belőle a görögdinnye sem. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 2 l 100 %-os narancslé
  • 3 dl zsíros tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • ízlés szerint porcukor
  • 1 kisebb, érett sárgadinnye
  • 3 őszibarack
  • 1 banán




  • A narancslevet tálba öntöttem.
  • A tejszínt nagyon vékony sugárban kezdtem hozzáönteni, közben kézi habverővel folyamatosan kevertem, nehogy a tejszín kicsapódjon.
  • Amikor az összes tejszínt elkevertem a narancslében, hozzáadtam a vaníliás cukrot (én porcukrot nem tettem hozzá, helyette a vaníliás cukor mennyiségét dupláztam, ez ízlés kérdése) és kevergetve feloldottam benne.
  • Közben Ádám megtisztogatta a gyümölcsöket, kockákra vágva került az alaplébe a banán és a meghámozott őszibarackok, továbbá a sárgadinnye, golyók formájában. :)
  • Jól lehűtve tálaltam.


24 megjegyzés:

  1. Csodás, de finom lehet ! Biztos hogy nekem kéne megenni az egészet ha kipróbálnám, de vállalnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A férjemnek nálunk sem jött be, próbáld ki egy kisebb adaggal, szerintem nagyon finom! :)

      Törlés
  2. Ez pont nekemvaló lenne! Nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  3. Igazán mennyei a gyümölcslevesed és valóban egyszerűnek tűnik! hmmmmmm :)

    VálaszTörlés
  4. Én a banánt kihagyom, de a többi jöhet bele. :) Finom hűsítő leves. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugodtan variálhatod a gyümölcsöket, én pl. legközelebb görögdinnyét is teszek bele! :)

      Törlés
  5. Nekem jöhetne így ahogy van, irtó guszta!

    VálaszTörlés
  6. Ez a leves nagyon üdítő lehetett ebben a hőségben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony az, és nálunk nem csak levesként, hanem szinte desszertként is fogyott! :)

      Törlés
  7. Nekem is jöhetne egy tálkával :) Így a a legtökéletesebb a friss gyümölcsökkel :)

    VálaszTörlés
  8. Nekem is jöhetne akár egy csajkával is, ebben a hőségben pont ideális:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebből már rég nincs egy korty sem, de se perc alatt össze lehet dobni egy újabb adagot! :)

      Törlés
  9. A következő levesem biztos, hogy gyümölcsleves lesz hidegen:) Úgy megkívántam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó is a melegben, és most úgyis szezonja van a sok finom gyümölcsnek! :)

      Törlés
  10. Imádom, régen volt egy étterem, ahol mindig ezt ettem:) A legfinomabb hűsítő finomság ilyenkor a fagyi mellett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon szeretem, ilyenkor tényleg nagyon jól tud esni! :)

      Törlés