kedd, június 04, 2013

Szicíliai torta

A legutóbbi bejegyzés témája az egészség volt. Hát, ez a torta nemigen felel meg az egészséges étel kritériumainak, de egy szülinapot nehéz lenne torta nélkül megünnepelni, ha pedig torta, akkor édes és krémes és habos... és finom. Az egészség jegyében mentségünkre legyen mondva, hogy csak egy kis tortát sütöttem. :) A férjem ma ünnepli a 45. születésnapját, neki készült a szicíliai torta. Tortalap, ricotta narancslikőrrel bolondítva, kandírozott gyümölcs, mandula, csoki, tejszínhab... nem hangzik rosszul, ugye? :) Drágám, nagyon boldog szülinapot kívánunk itt is, Isten éltessen sokáig! :) A tortához sok sikert!
(Utólag, kóstolás után azért megjegyzem, hogy finom torta, de a lapot lecserélném egy kicsit puhább piskótalapra. A likőrrel való locsolás mellett is nekem egy picit száraz volt a tésztája. És bátran készíthető 20 centis kapcsos tortaformában, 18 centisben magas lett a tészta.)


Hozzávalók 18 cm-es kapcsos tortaformához:
a tésztához:

  • 12,5 dkg margarin
  • 4 tojás
  • 10 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 13 dkg rétesliszt
  • 13 dkg étkezési keményítő
  • 1/2 csomag sütőpor

a krémhez:

  • 25 dkg ricotta
  • 5 dkg porcukor
  • 5 evőkanál narancslikőr
  • 10 dkg kandírozott gyümölcs
  • 8 dkg étcsokoládé
  • 3 dkg mandula
  • 1 lap zselatin

a díszítéshez:

  • 1 dl tejszín
  • kevés cukor
  • kandírozott gyümölcs, csokiforgács




  • A tésztához a margarint felolvasztottam, majd vízfürdőre téve hűlni hagytam.
  • Közben kézi mixerrel nagyon habosra, krémesre kevertem a tojásokat a kétféle cukorral, majd óvatosan - tovább keverve - hozzáadagoltam a kihűtött, olvadt margarint is.
  • A réteslisztet elkevertem az étkezési keményítővel és a sütőporral, és finoman hozzákevertem/forgattam a tojásos alaphoz.
  • A tortaforma alját sütőpapírral béleltem, beleöntöttem a tésztát, és előmelegített, 180 fokos sütőben kb. háromnegyed óráig sütöttem (ha túlzottan pirulna a teteje, alufóliával takarjuk le).
  • Miután megsült, kivettem a formából, hagytam teljesen kihűlni, majd három lapba vágtam.
  • A krémhez a mandulát szárazon megpirítottam, majd amikor kihűlt, az étcsokival együtt késes aprítóban durvára vágtam.
  • A ricottát elkevertem a porcukorral és 2 evőkanál narancslikőrrel, hozzáadtam az apró kandírozott gyümölcsöt és a mandulás csokireszeléket is.
  • A zselatinlapot hideg vízbe áztattam, majd kinyomkodtam, és 2 evőkanál vízben épp csak addig melegítettem, amíg fel nem oldódott.
  • A ricottás krémhez kevertem, fél óráig pihentettem.
  • Végül az alsó lapot meglocsoltam 1,5 evőkanál narancslikőrrel, rákentem a krém felét, erre jött a középső lap, meglocsolva szintén 1,5 evőkanál likőrrel és megkenve a krém másik felével, majd a harmadik lap.
  • A tejszínből kevés cukorral kemény habot vertem, bevontam vele a tortát.
  • Tetejét tejszínhabrózsákkal, kandírozott gyümölccsel és csokiforgáccsal díszítettem.


20 megjegyzés:

  1. Isten éltesse a férjedet:) Csodaszép lett a tortája:)

    VálaszTörlés
  2. Igazi mesterművet alkottál !
    Isten éltesse sokáig a férjedet :)

    VálaszTörlés
  3. Szépnek nagyon szép a torta; Isten éltesse az ünnepeltet!
    Mi van, ha a rétest simára cseréled és a keményítőt felezed, vagy elhagyod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, köszi! :) A lisztekkel való variálás nekem is eszembe jutott, a legközelebbi sütésnél ki is próbálom, akár az általad ajánlott verziót! Mert a töltelék egyébként nagyon finom, enyhén alkoholos, csokis, túrós, szóval továbbfejlesztésre mindenképp érdemes torta! :)

      Törlés
  4. Sok boldog születésnapot kívánok a Férjednek! Nagyon szép tortát sütöttél neki!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon boldog szülinapot kívánok a Férjednek:) Igazán különleges torta erre a különleges alkalomra, biztosan megérdemelte:)

    VálaszTörlés
  6. Boldog születésnapot a férjednek! Mennyei tortával lepted meg!

    VálaszTörlés
  7. Isten éltesse a férjedet, a torta csodás lett!

    VálaszTörlés
  8. Atyaég! De jól néz ki ez a torta! Kívülről is, belülről is igen-iegn ínycsiklandó! Boldog szülinapot a Párodnak! Kívánom, hogy még nagyon sok hasonlóan csodás tortával tudd meglepni Őt:)

    VálaszTörlés
  9. Egyszerűen meseszép... Sok boldogságot utólag is a férjednek, isten éltesse :-)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon boldog születésnapot a Férjednek! Isten éltesse sokáig! :)
    Nagyon szép és igen finom tortát készítettél. :)

    VálaszTörlés
  11. A torta csodálatos! Boldog szülinapot az Ünnepeltnek!!!

    VálaszTörlés
  12. Boldog szülinapot a párodnak! Csodás lett a tortád!

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm mindenkinek, Misi nevében is! :)

    VálaszTörlés
  14. Ügyes vagy, nagyon szép tortát alkottál! az összetevőiből pedig tudom, hogy finom volt!
    Isten éltesse a férjedet sokáig!

    VálaszTörlés
  15. Isten éltesse a férjedet - utólag is!! :)
    A torta nagyon szép...

    VálaszTörlés