kedd, június 25, 2013

Habos meggyes pite

A gombhoz kerestem kabátot, a kapott meggyhez kerestem receptet, valamilyen eddig még nem sütött süteményhez támadt kedvem. Meg is találtam a Vidék Íze magazin 2013. júniusi számában. Kelt tésztával készülő, nagyon könnyed, üdítően finom sütemény. A karamellizálódott mandulalapok pedig valami istenien egészítik ki a tészta, a savanykás meggy és a könnyű, édes-habos krém ízét. Végül sajna meggybefőttel kellett készítenem, mert meggymagvalás közben túl sok lakóval találkoztam :(, így a tavalyi magvalt befőtt mellett döntöttem. Tudom, nem olcsó sütemény, de tényleg nagyon finom, ajánlom kipróbálásra. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók egy kb. 27 x 38 cm-es tepsihez :
a tésztához:

  • 40 dkg finomliszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1,25 dl tej
  • 2 tojás
  • 9 dkg porcukor
  • 12 dkg vaj
  • csipet só

a tetejére:

  • 15 dkg vaj
  • 20 dkg kristálycukor
  • 1 evőkanál méz
  • 3 evőkanál tejszín
  • 15 dkg mandulalap

a töltelékhez:

  • 70 dkg meggy (nálam 720 ml meggybefőtt)
  • 1 csomag tejszínízű pudingpor
  • 13 dkg kristálycukor
  • 5 dl tej
  • 6 lap zselatin
  • 5 dl tejszín




  • A lisztet a tálas mixer táljába szitáltam, közepébe mélyedést készítettem.
  • Ide morzsoltam az élesztőt, amit leöntöttem a meglangyosított tejjel.
  • Oldalról lisztet húztam rá, és kelni hagytam.
  • Negyedóra elteltével hozzáadtam a langyos vajat, a porcukrot és a sót, valamint az enyhén felvert tojásokat, és szép, egynemű tésztává dagasztottam.
  • Letakarva, langyos helyen fél óra alatt duplájára kelesztettem.
  • Amíg a tészta kelt, elkészítettem a tetejére a mázat: összemelegítettem a vajat, a cukrot, a mézet és a tejszínt, majd amikor egynemű lett, a tűzről lehúzva hozzákevertem a mandulalapokat is, és hagytam langyosra hűlni.
  • A megkelt tésztát finoman átgyúrtam, majd a tepsi méretére nyújtottam és a sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
  • Kicsit hagytam még kelni, majd rásimítottam a mandulás mázat.
  • 190 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt készre sütöttem.
  • A sütőből kivéve hagytam teljesen kihűlni, majd lapjában kettévágtam.
  • A meggybefőttet leszűrtem, elosztottam az alsó lapon (friss meggy esetén kimagvalva tesszük az alsó lapra).
  • A pudingporból, cukorból és tejből a szokott módon sűrű pudingot főztem.
  • A zselatinlapokat vízbe áztattam, kinyomkodtam, majd egyesével feloldottam a még meleg pudingban.
  • Kevergetve teljesen kihűtöttem a zselatinos pudingot.
  • A tejszínből kemény habot vertem, óvatosan beleforgattam a pudingba.
  • A habos pudingot a meggyel kirakott lapra simítottam, majd ráhelyeztem a felső, mandulás lapot és gyengéden lenyomkodtam.
  • Hűtőben egy éjszakán át hagytam összeérni, dermedni a krémet.
  • Másnap porcukorral leszórtam a tetejét és felszeletelve tálaltam.


38 megjegyzés:

  1. Ó, hogy ez milyen csodásan néz ki! Már az ízére nem is merek gondolni mert akkor már csak nyelek nagyokat! Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Éva, te egy hős vagy, én sajnos egyelőre nem vagyok ilyen elszánt és főleg kitartó! :)

      Törlés
  2. Szegény Éva, nehéz lesz neked!
    Isteni ez a süti Hankka! Nagyon jó a krémje, a meggyel milyen fincsi is lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon jó a krémje, hűtés után szépen dermed, lehet szeletelni és nagyon finom! :)

      Törlés
  3. Jesszus, ez isteni finom lehetett! A hibátlan szeleteidtől még mindig kész vagyok :-)

    VálaszTörlés
  4. Válaszok
    1. Sajnáltam is, hogy csak befőtt kerülhetett bele, frissel lett volna az igazi! :)

      Törlés
  5. Ez aztán nagyon fantasztikus! látszik rajta, hogy mennyire finom lehet. Szívesen lekapnék 1-2 szeletkét a fotóról:)

    VálaszTörlés
  6. Nem haboznék! Ha reggelire idepostáznád! :-))

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű! Megjegyzem magamnak! Tegnap én is a gombhoz kerestem a kabátot, én szintén megtaláltam. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Most, hogy jön a gyümölcsszezon, szerintem sokszor fogunk a gyümölcsökhöz keresni receptet, nem pedig fordítva! :)

      Törlés
  8. Ma ez már a sokadik meggyes amit látok, de ez a látvány lebilincselő!

    VálaszTörlés
  9. Huh, kísértés magas fokon, most fejtettem ki egy rakás meggyet és nem tudom mit kezdjek vele. Jaj kínzás pedig ma már nem akartam sütni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki, Viki, a fiaidnak is biztosan ízleni fog! :) Már ha szeretik a meggyes sütiket! :)

      Törlés
  10. Csodálatosak lettek a szeleteid, szívesen megkóstolnám most :)

    VálaszTörlés
  11. Milyen katonásan sorakoznak a meggyek az alján...rájuk parancsoltál? ;-DDD Fincsi!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vagyok én olyan parancsolós, Zsuzsa! :) Ahogy esett, úgy puffant! :)

      Törlés
  12. Ó, ez már a harmadik meggyes, ami így sorjában kelleti magát sütésre. Nagyon csábítóan sorakoztattad fel őket!

    VálaszTörlés
  13. Ez gyönyörű:) Nekem is már a sokadik meggyes, és csak egyre jobban kívánom, mert itt sajna nincs:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kár, hogy nálatok nincs, de finom lehet másféle savanykás gyümölccsel is! :)

      Törlés
  14. Már a látványtól összefut a számban a nyál! Fantasztikus sütikét kreáltál! :)

    VálaszTörlés
  15. Nem csak a neve csábító, hanem kinézetre is... :P Imádom, hogy nálad mindig olyan szép katonásan vannak tálalva a sütik. :)

    VálaszTörlés
  16. Behunyt szemmel tepsidhez találnék, hisz idáig jött az illata! Csak én ezzal nem elégszem meg, muszáj hamarosan megsütnöm ezt a csodálatos sütit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, milyen fincsi már az illata is?! :) Érdemes megsütni, finom sütike! :)

      Törlés
  17. Kedves Hankka! A recept szerint "mandulalap"-ra is szükség van! Azt hol lehet beszerezni? Brigi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Brigi! :) Szeletelt mandula, nagyobb multikban biztosan kapsz. :) Sok sikert! :)

      Törlés
  18. Köszönöm! Okosabb lettem... bár én is valami ilyesmire gondoltam! <3

    VálaszTörlés