vasárnap, június 23, 2013

Grillezett sertésborda sajttal és paradicsommal

Bár ma reggel még nagyon borult volt az idő, délelőtt sokat javult és grillezéshez teljesen megfelelő lett. Tegnap este bepácoltam a húst, apa ma délelőtt beizzította a faszenet és indulhatott is a sütögetés. A hús finoman fűszeres, a paradicsomtól szaftos, a ráolvadt-pirult sajt pedig külön ad neki egy nagyon kellemes ízt. Sajtos-kakukkfüves burgonyapüré volt a köret, ami most egy picit lágyabbra sikerült ugyan, de így együtt nagyon kellemes ebédünk volt. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 16 szelethez:

  • 1-1,2 kg sertéskaraj (csont nélkül)
  • só, őrölt feketebors
  • 4 gerezd fokhagyma
  • olaj
  • 4 nagy paradicsom
  • 16 szelet trappista sajt




  • A húst a sütést megelőző este megtisztítottam, majd 16 szeletet vágtam belőle, amiket húsverő kalapáccsal nem túl vékonyra ütögettem.
  • Fűszereztem sóval, őrölt borssal és zúzott fokhagymával.
  • Olajjal meglocsolva egy éjszakára hűtőbe tettem.
  • Másnap faszén felett sütöttem őket: a szeleteket a megolajozott rácsra rakosgattam és hagytam, hogy az egyik oldaluk szépen megsüljön.
  • Ekkor megfordítottam, minden szelet húsra két-két karika paradicsomot és egy-egy szelet sajtot tettem és a másik oldalukat is megsütöttem (a sajtszeleteket kettévágtam és kicsit egymásra is csúsztatva helyeztem őket a húsra-paradicsomra - így nem lógott túl, vastagabb lett).
  • Amikor készre sültek, lapátkanállal tányérra helyeztem őket.
  • Végül sajtos-kakukkfüves burgonyapüré kíséretében tálaltam.


12 megjegyzés:

  1. Finom ebédetek volt! Egy húron voltunk akkor, ma mi is grilleztünk:-)

    VálaszTörlés
  2. Hú, ez nagyon étvágygerjesztő:) Kipróbálandó:)

    VálaszTörlés
  3. Naaagyon fincsi lehet, irtó jól néz ki! Sajtimádó lévén nem tehetek mást, viszem a receptet:-)

    VálaszTörlés
  4. Fincsi!! Mi idén még nem is grilleztünk, annyi a dolog...:( De a mi késik, nem múlik! :)

    VálaszTörlés
  5. De jó kis husikat sütöttetek :)
    Jó az újabb kis képed is :)

    VálaszTörlés
  6. Jaj nekem, pont ebéd idő előtt kellett ide jönnöm. :P Nagyon guszta. Szívesen elfogyasztanám ma ebédre. :)

    VálaszTörlés
  7. Hú, de guszta az olvadozó sajttal... :P

    Jobbnál jobb képeket teszel ki - már valamelyik nap is nagyon tetszett a napszemcsis fotód, de ez a mosolygós is annyira aranyos. :)

    VálaszTörlés
  8. Csodásak ezek a fotók :) Ez az egyik legfinomabb kaja, imádom :)

    VálaszTörlés
  9. De klassz az új fotód!! :)
    Kellett nekem már reggel nálad nézelődnöm!? Jól megéheztem. A képek (szokás szerint) csodásak!! :)

    VálaszTörlés
  10. Igen, nagyon jó az új fotód, nem olyan komoly mint az előző :) pont ebéd előtt jöttem nézelődni,nagyon szuper ez a hús!

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm! :) Az új fotó egy régebbi fotó, nemrég bukkantam rá. Nekem is tetszik, ezért is váltottam képet! :)

    VálaszTörlés