péntek, május 03, 2013

Tejleves

A tejleves gyerekkorunk óta nagy kedvencünk - felvállalom, felnőtt fejjel is nagyon szeretem. :) Ma már persze leginkább a gyerekeim kedvéért készítem, ők is imádják. Amióta pedig megláttam Zsuzsánál a tejleves ígéretes receptjét és kipróbáltam, pici módosítással már csak így készítem - hálás köszönet ennek az egyszerű ételnek a leírásáért. Finom, krémes leves, rizs betéttel, citromos ízesítéssel, ízlés szerint mazsolával és tetején pirított mandulával. A képek nem adják vissza, hogy milyen finom, az talán többet mond a képeknél, hogy a gyerekek repetázni szoktak belőle és a három liter tejből készített mennyiség is gyorsan el szokott fogyni. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
  • 13-15 dkg rizs
  • 3 l tej
  • 8 evőkanál kristálycukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom
  • csipet só
  • 1 csomag tejszín- vagy vaníliaízű pudingpor
a tálaláshoz:
  • mandulaszeletek


  • A rizst többször váltott vízben alaposan átmostam, majd enyhén sózott, bő vízben majdnem készre főztem, leszűrtem.
  • A tejet - fél liter kivételével - főni tettem.
  • Amikor felforrt, hozzáadtam a kétféle cukrot és a citrom reszelt héját, valamint a leszűrt rizst és kis lángon főztem tovább (ekkor már kevergetni kell, nehogy leégjen).
  • Közben a pudingport a maradék tejjel csomómentesre kevertem, a készre főzött rizses tejhez adtam, felforralva besűrítettem vele.
  • Langyosra hűtve kínáltam, tetejét szárazon pirított mandulaszeletekkel szórtam meg.

21 megjegyzés:

  1. De szép az ibolyás bögréd!
    Én a gyerekeknek szoktam főzni tejbelevest (mi így hívjuk), édes-fahéjas tejben levestésztát főzök. Ennyi, s nagyon szeretik. A Te változatodat is szeretnék, biztos vagyok benne.

    VálaszTörlés
  2. Ezer éve nem ettem...Még gyerekként az apai nagyanyám főzött nekünk.
    Biztos kipróbálom,talán felnőttként is bejön,s talán a kicsi lánynak is ízleni fog.Azt tudom,hogy a férjem meg sem fogja kóstolni...

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm,köszönöm-nagyon kedves vagy! :)

    VálaszTörlés
  4. Én is időnként készítek magamnak tejlevest, de csak a legegyszerűbben: kicsi só, kicsi cukor, apró tészta belefőzve, egyszerűen imádom! De a gyerekek csak néznek rám, hogy mit akarok a férjem meg eleve nem szereti. No de ez a változat.....lehet, hogy meggyőzőm a családot?? ;-))

    VálaszTörlés
  5. :) nálam cérnametélt a betét, és én- nagyon szeretem a tejlevest! pici vajjal ízesítem és vaníliával.

    VálaszTörlés
  6. Oh köszi, köszi! Annyiszor, de annyiszor gondoltam már rá! De mire gép közelbe kerültem, mindig elfelejtettem! Na de most!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Érdekes leves, még csak nem is hallottam róla, enni sem ettem, biztos finom...

    VálaszTörlés
  8. Amit említenek mi tejbe laskának hívjuk:-) fahéjas cukros tejbe főtt tészta. Ez azért más a pudinggal, rizzsel,más íz. Vacsorára szoktam az ilyen tejes dolgokat készíteni, ezt is kipróbálom.
    Elfelejtettem a tejes májkrémet feltenni, finom volt:-)

    VálaszTörlés
  9. Sosem ettem még, de az unokaöcsém rettentően odavan érte! :-)) Ki kellene próbálni?

    VálaszTörlés
  10. Mi csak símán "tejbe reszelt"-nek hívtuk, mert frissen gyúrt reszelt tésztát szoktunk belefőzni.
    Anyukám gyakran készített, de én csak egyszer, mert a férjem látni se bírja, de a gyerekek se. Én eszem a testvéremnél, rokonoknál itt-ott, nem erőltetem rájuk. De így pudingosan lehet, hogy szeretnék.

    VálaszTörlés
  11. Imádom! De nálunk is csak simán tej, és csipetke, vagy reszelt tarhonya az összetevő. Ez van! :)

    VálaszTörlés
  12. Hmmm, de jól hangzik :) Bevallom sosem ettem, sőt nem is hallottam róla. Megint tanultam valamit:))

    VálaszTörlés
  13. Az anyám főzött valamikor tejlevest, most a húgom teszi. De ez egy gazdag tejleves!:-)) Szép a készlet!

    VálaszTörlés
  14. Én még nem is hallottam korábban tejlevesről, de tutira ki fogom próbálni olyan jól hangzik :D

    VálaszTörlés
  15. Még soha nem ettem ehhez hasonló levest, DE biztos, hogy elfogom készíteni. El is mentettem a receptet, hamarosan asztalra kerül nálunk is. :)

    VálaszTörlés
  16. Hű, két remek leves recept! Eddig egyikről sem hallottam. Hamarosan menüre tűzöm! Köszi, Hankka!
    Köszi!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, remélem, ízleni is fog! :)

      Törlés
  17. Gyerekkorom óta nem ettem, de úgy emlékszem, hogy akkoriban én is szerettem nagyon, szívesen kanalaztam... :)

    VálaszTörlés
  18. Dédimama főzte, de csak egyszerűen cukrosan, és cérnametélt volt a betét benne, finom volt, szerettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk nagymamám tudta nagyon finoman csinálni, egyszerűen csak kiflit karikáztunk bele. :)

      Törlés