vasárnap, május 12, 2013

Fahéjas-csokis habkrém + blogszünet

Szeretnék egy kicsit elköszönni tőletek, pontosabban nem szeretnék, csak muszáj. Sűrűsödni látszanak a munkahelyi tennivalóim, így a blogra egy ideig egyáltalán nem lesz időm, még nézelődés és kommentelés szintjén sem - sajnos. :( A SAD 15. fordulójára még hozok egy gyors desszertet, bár kicsit ki fogok lógni a sorból, mivel nem süteményt készítettem. Gionetta kiírása szerint habos süteményeket vár, és bár ez a csokis krém nem sütemény, viszont annál inkább habos, tejszín- és tojásfehérjehab is van benne. Nekem kicsit tömény, ebéd után elég is volt egy fél pohárka, a fiúknak viszont simán lecsúszott egy-egy pohárral. :) Mindenkinek szép nyárelőt és minden jót, a habkrémhez pedig sok sikert kívánok! :) 


Hozzávalók 6 pohárhoz:
  • 1 dl tej
  • 1 rúd fahéj
  • 10 dkg fehércsokoládé
  • 15 dkg étcsokoládé
  • 3 dl tejszín
  • 3 tojásfehérje
a díszítéshez:
  • fehércsokiforgács


  • A tejbe beletettem a fahéjrudat, és forráspontig hevítettem, majd levettem a tűzről.
  • A kétféle csokit vízgőz fölött összeolvasztottam, majd szintén félretéve pár percig hűlni hagytam.
  • A tejből kivettem a fahéjat, és kézi habverővel keverve hozzádolgoztam a csokihoz, majd 10 percig hűlni hagytam.
  • Közben kemény habot vertem a tejszínből is és a tojásfehérjékből is.
  • A majdnem teljesen kihűlt csokiba beleforgattam a tejszínhabot, majd hozzádolgoztam a fehérjehabot is.
  • Kis poharakba kanalaztam, tetejüket elsimítottam.
  • A maradék habot habzsákba töltöttem, ebből nyomtam a poharakban lévő krém tetejére, végül fehércsokiforgácsokkal díszítettem.

23 megjegyzés:

  1. Persze, hogy belefér! Örülök, hogy játszol még egyet velem! Igazo gyönyörűség. Várunk vissza hamarosan! :))

    VálaszTörlés
  2. Ritkán rámjön,hogy valami brutál,tömény édességre vágyom.Ilyenkor a lúdláb-torta krémje segít csak.Vagy legközelebb ez a pohárkrém:)A fahéj ráadásul a kedvenc fűszerem.

    Légy hamar túl a sok munkán!Jön a jó idő,és minket sem ér sokáig hanyagolni:))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól hangzik ez a krém :)
    Tökéletesen megértelek a sok elfoglaltságoddal kapcsolatban, sajnos én is ugyanebben a cipőben járok :(
    Siesssssss vissza!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Csodás ez a krém, tényleg jó tömény, de ez nem tartana vissza a kóstolástól:) Azért vigyázz magadra, pihenj is és én is várlak vissza:)

    VálaszTörlés
  5. Fahéjas , csokis habos mi kell még? Nekem egy pohárka kóstolónak !:) Hiányólni foglak , de megértem vigyázzál magadra pihenjél is kicsit aztán gyere mert várlak :)

    VálaszTörlés
  6. Várunk vissza :-) Remélhetőleg mihamarabb :-) Kitartást a következő időkre!

    A habkrém pedig mennyország :-)))

    VálaszTörlés
  7. Sok sikert és türelmet a munkádhoz, remélem, hogy hamar egyensúlyba jössz újra mellette az egyéb dolgaiddal is és újra itt leszel közöttünk, hiányozni fogsz! Szép nyarat Nektek! :)

    VálaszTörlés
  8. A krém szuper, élvezettel kanalaznám!
    Ez még a jobbik ok a hiányzásra:-) De azért várlak vissza (én is), addig is kitartást, jó munkát, s azért közben a kikapcsolódásra is szánj időt!

    VálaszTörlés
  9. Vérzik a szívem!!!
    Ha lehetőséged lesz, ne maradj távol soká', legkedvesebb Bloggerina!
    :) :) :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépek lettek a krémek! Pihend ki magad, aztán várunk vissza... hiányozni fogsz :(

    VálaszTörlés
  11. Mennyei lett a desszerted! Remélem nem kell sokáig nélkülöznünk!?

    VálaszTörlés
  12. Kívánatos krémet készítettél! Várunk vissza minél hamarabb:-)

    VálaszTörlés
  13. A habkrém nagyon jól néz ki. Sajnálom, hogy szünetelsz, de, meg is értelek! Mielőbb várlak vissza :)

    VálaszTörlés
  14. Remélem nem kell túl sokáig távol maradj és hamarosan újra láthatunk!
    Nagyon finom lehet ez a habkrém. :)

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm a kedvességeteket, ez most nem rajtam fog múlni, de remélem, hogy hamarosan újra jövök! :)

    VálaszTörlés
  16. Én sem szeretem a túl tömény dolgokat, de azt hiszem, hogy ez a pohárkrém nekem is simán lecsusszanna. :)) Nagyon jól néz ki!
    Azért remélem, hamar visszajössz...

    VálaszTörlés
  17. Dev'essere di un buono!! Un abbraccio e complimenti

    VálaszTörlés
  18. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, Vicuska, ne haragudj, válaszolni akartam és véletlenül töröltem a megjegyzésedet! :( Elnézést kérek, nagyon ügyetlen voltam és már nem tudom visszaállítani, de ti is nagyon hiányoztok, köszönöm a soraidat! :)

      Törlés