péntek, április 19, 2013

Túrófánk - sütőben sütve

Amikor nemrég megláttam Évánál a túrófánkot, jutott eszembe, hogy milyen régen is sütöttem. Nem az élesztős változatot, hanem (olajban sütés esetén) egy nagyon gyors, szódabikarbónával készültet szoktam sütni. Anno huszonöt-harminc évvel ezelőtt volt a városunkban egy kis üzlet, ahol amerikai fánkokat árultak. Ez volt a szlogenjük: "Ami fánk, ami fánk!" Találó volt a szlogen, én legalábbis a mai napig emlékszem rá. :) A fánkok pedig nagyon finomak voltak, az amerikai zászló mintájával díszített papírzacskóban árulták őket. Volt köztük egy túrófánk is, amit nagyobbacska dió nagyságúra sütöttek, na azt nagyon szerettük. Ennek a fánknak a tésztája arra hajaz (emlékeim szerint), és nálunk most először sült tepsiben (eddig mindig olajban sütöttem, vizes evőkanállal adagolva a tésztát). Szóval ez a tepsiben sült változat is nagyon ízlett a gyerekeknek, a negyed kiló túróból sütött fánkokat pillanatok alatt el is kapkodták. Egyébként olajban sütés esetén fél óra alatt el is készülnek, de tepsiben sütve sem több egy óránál a készítési idő. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók kb. 20 fánkhoz:

  • 3 tojás
  • 3 evőkanál kristálycukor
  • csipetnyi só
  • 2 dl tejföl
  • 25 dkg tehéntúró
  • 25 dkg finomliszt
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna




  • A sütőt előmelegítettem 180 fokra, a tepsi mélyedéseit olajjal vékonyan kikentem.
  • A tésztához gépi habverővel habosra kevertem a tojásokat a sóval és a cukorral, majd hozzáforgattam - már fakanállal - a tejfölt, a burgonyanyomón áttört túrót és a szódabikarbónával elkevert, átszitált lisztet.
  • Nokedlitészta állagú tésztát kaptam, amit sima végű habzsákba töltöttem, és ebből adagoltam a tepsi mélyedéseibe a tésztát.


Ilyen tepsiben sültek, sajna elfelejtettem a tészta betöltése után fotózni, így már csak sütés után az üres tepsi került lencsevégre. :)

  • Kb. 20-25 perc alatt sültek készre.
  • Miután kissé kihűltek, porcukorral hintettem meg őket és lekvár kíséretében tálaltam, ilyen finom volt:

25 megjegyzés:

  1. Nekem is van, nagyon régről egy hasonló fánk receptem,nagyon szeretjük,egyedül az utána való szag végett ritkán készítem! De ez a sütős változata nagyon tetszik:)) Legközelebb így készítem én is! :-))

    VálaszTörlés
  2. Tök jó, hogy nem olajban kell sütni. Azon gondolkodtam, hogy lettek ilyen szép szabályosak, de amint látom egy ilyen sütőformát be kell szerezzek:).

    VálaszTörlés
  3. Guszta nagyon finom lehetett! Ilyen fánksütőt még nem láttam nagyon praktikus dolog!

    VálaszTörlés
  4. Ha lenne donats sütőm, biztos kipróbálnám, de szerintem nélküle is jó lenne, mondjuk muffinformában. :-))

    VálaszTörlés
  5. Jó kis forma, de még jobb a nem olajban sült fánk! :)

    VálaszTörlés
  6. De jó:) Én még sosem ettem ilyet, muszály lesz kipróbálni:)

    VálaszTörlés
  7. Ötletes a sütőben sült fánk, de sajnos nincs fánkformám...

    VálaszTörlés
  8. Még én sem próbáltam a fánksütést sütőben, pedig Trollanyunál is láttam már. Kénytelen leszek kipróbálni, mert a szag miatt ritkán készítem az olajban sülős változatot, pedig nagyon szeretjük. Nagyon csábítóak a képek is:)

    VálaszTörlés
  9. Ez de jó! Muffinsütőben fogom sütni, hisz oly mindegy, hogy van-e lik rajta. Alapból nekünk sosem lukas amúgy sem, szóval nem lesz gond. Az eddigi túrófánkokkal pont ez volt a bajom, hogy megszívták magukat olajjal. Na, ez most kiküszöbölve! KÖszi! :))

    VálaszTörlés
  10. Látod/látom, ilyen idős fejjel is tanul az ember-mindig néztem ezt a sütőformát, mire lehet való, most megvan a válasz ?!
    A jó pap is...hát még én :D :D :D
    Szép fánkok!

    VálaszTörlés
  11. De jó kis fánkok, még nem is hallottam róluk :)

    VálaszTörlés
  12. Az én receptem szerint is olajban kell sütni, így nem próbáltam még. Nagyon jó a sütőd is, a fánkok is! :-)

    VálaszTörlés
  13. Az előtterm szólókhoz csatlakozva elárulom, hogy eddig én is olajban sütöttem a túrófánkot.
    De köszönöm a felhomályosítást, így is ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  14. Olajban sütve valóban megszívja kicsit magát, így készítve kicsit szárazabb, de nagyon finom, puha így is! :) Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást! :)

    VálaszTörlés
  15. Imádom a sütőben sült fánkokat, klassz ez a recept is nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem sokan ismerjük a túrófánkot olajban sütve, végülis ez ugyanaz a recept, csak tepsiben sült! :) Másabb, mint olajban sütve, de így is nagyon finomságos! :)

      Törlés
  16. Szia!
    De jó lenne, ha erre járnál:-)És megmondanád nekem hány darab lett ebből az adagból. Végigolvastam mindent, de ezt senki nem kérdezte meg.
    Meg aztán nekem van ilyen formám, de, ha jól kikenem, kilisztezem, még akkor se biztos, hogy nem ragad bele a süti. De látom neked szépen kijöttek.
    Köszi a receptet, most tesztelem. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Marika! :) A hozzávalóknál írtam, hogy kb. 20 darab fánk lett ebből az adagból. A tepsibe egyszerre 12-t lehet sütni, a második tepsi már nem lett tele. :) És nem kentem ki semmivel, viszonylag szépen kijöttek így is a fánkok! :) Remélem, neked is jól sikerül! :)

      Törlés
  17. Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :) És tényleg nagyon jó volt! :)))

      Törlés
  18. Hú de guszta, nagyon megkívántam! Sütőben még nem sütöttem, de ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy nagyon egyszerű recept, mi nagyon szeretjük, remélem, nektek is fog ízleni! :)

      Törlés