vasárnap, április 21, 2013

Tarka zöldségsaláta

Olyan jó, hogy végre itt a tavasz, a szervezetünk is jobban vágyik ilyenkor már a friss, zsenge zöldségfélékre. Nálunk most a zöldségekből gyors és egyszerű saláta készült, amihez rántott húst sütöttem. Féltem kicsit, hogy a fiúknak hogy fog ízleni, illetve beledugják-e az orrukat egyáltalán, de siker koronázta ténykedésemet, a rántott csirkemell mellé szívesen és jóízűen elfogyasztották a salátát. Na persze ők még kenyeret is ettek hozzá, nekünk, lányoknak viszont csak ez a saláta volt a husi körete. Eredetileg az öntetbe nem kerül cukor, anélkül viszont erősen savanykás lett. Tartva tőle, hogy a gyerekeknek így nem fog ízleni, ízesítettem kevéske porcukorral, és így lett jó, mindenkinek ízlett. Még a legkisebbem is jóízűen eszegette, pedig ő nem a jó étvágyáról híres.  :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
az alap salátához:

  • 2 csomó hónapos retek
  • 6-7 szem koktélparadicsom (vagy 2 nagyobb)
  • 1 kis, zsenge cukkini
  • 1 zsenge karalábé
  • 2 piros húsú paprika
  • 1/4 csomó metélőhagyma
  • 1/2 csokor kapor

az öntethez:

  • 6 evőkanál tejföl
  • 2 evőkanál balzsamecet
  • 2 evőkanál mustár
  • só, őrölt bors
  • 2-3 teáskanál porcukor
  • 10 evőkanál étolaj




  • A zöldségeket alaposan megmostam, megtisztítottam.
  • A retket uborkagyaluval egészen vékony karikákra, a koktélparadicsomokat negyed cikkekre vágtam.
  • A cukkini két végét levágtam, majd hámozás nélkül hosszában kettévágtam és szintén az uborkagyalut használva szeleteltem (volt egy kis magháza, azt eltávolítottam).
  • A karalábét meghámoztam, és nagylyukú reszelőn lereszeltem.
  • A paprikákat hosszában negyedeltem, ereit, magjait eltávolítottam, majd a negyed csíkokat vékony szeletekre vágtam.
  • A metélőhagymát megmostam, jól megszikkasztottam, apróra vágtam.
  • A kaporral ugyanígy kell eljárni, nálam most fagyasztott került bele.
  • A zöldségeket és a zöldfűszereket egy nagy tálban alaposan összekevertem.
  • Az öntethez a tejfölt, a balzsamecetet és a mustárt ízesítettem sóval és őrölt borssal, és jól elkevertem.
  • Végül kisebb adagokban hozzáadtam az olajat is, és azzal is jól kikevertem.
  • A salátát és az öntetet külön-külön kínáltam. (Mivel az öntet nincs elkeverve az alappal, a zöldségek pedig nincsenek sózva, így nem engednek levet.)

24 megjegyzés:

  1. Aztaa de guszta! Persze én még mindig "csak" a csirkés salátádra tudok gondolni. :D Még ugyan nem készült el, de már nagyon- nagyon közel vagyok hozzá. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ízletes csirkesalátára? :) Nagyon finom ám az is, kíváncsi vagyok, nektek hogy fog ízleni! :)

      Törlés
  2. Hát ebbe aztán van minden földi jó:))Ma nálunk is rántott husi volt, csak pulykából paradicsomsalátával, no meg persze egy kis sült krumplival.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon finom hozzávalókból készült, nekem már öntet nélkül - kicsit sózva - is megállja a helyét! :)

      Törlés
  3. Harsogóan üde, csodás saláta. Nekem még rántott husi nélkül is nagyon kedvemre való.

    VálaszTörlés
  4. Ez a sali tökéletes lehetett a rántott húsi mellé. Már alig várom, hogy tobzódjunk a friss zöldségekben :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lassan-lassan majdcsak jön már a tavasz és a nyár, és vele a finom, friss zöldségek-gyümölcsök, már én is alig várom! :)

      Törlés
  5. Most az egyszer én is mellőzném a húst ennyi finom zöldség láttán. Remek salit készítettél, nem csak finom hanem mutatós is. Yammy!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom bizony, és szép színes, étvágygerjesztő! :)

      Törlés
  6. Nincs is jobb ilyenkor mint egy finom sali! Nagyon jó lehetett!

    VálaszTörlés
  7. Pont az ilyen "ételekért" rajongok (többek között) a tavaszért és a nyárért-mondjuk bennem elveszett egy kecske és egy nyúl is (minimum egy-egy) :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Zsuzsa, akkor te tényleg nagyon szeretnéd ezt a salátát! :)

      Törlés
  8. Egy ilyet én is összedobok ma, igazi feltöltő finomság! :)))

    VálaszTörlés
  9. A nagylányommal nagyon szeretjük ez ilyen és hasonló salátákat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt gondoltam, hogy nálunk is a lányok kedvence lesz, meglepő módon - vagy talán nem is annyira meglepő módon - a fiúknak is ízlett! :)

      Törlés
  10. Igazán finom lehetett, valóban tavaszt idéző saláta, öntettel is és anélkül is csodás :)

    VálaszTörlés
  11. Nekem is jöhet, nem válogatok:-) mostanában csak a zöldeket enném, nem kell nekem sem hozzá kenyér:-) ízletes, fincsi saláta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mostanság nálunk is nagyon mennek a zöldségfélék, akár magában is nagyon jól tud esni! :)

      Törlés