szerda, április 03, 2013

Medvehagymás spagetti

Végre-végre, újra itt a medvehagyma szezon! A gasztronómiában egyre közismertebb és egyre inkább teret hódító hagymaféle hatása - és íze, illata is - a fokhagymáéhoz hasonlítható, bár annál erőteljesebb. Tisztítja az emésztő- és bélrendszert, bőrünket is újjávarázsolja, regenerálja, egyedülálló vértisztító, gazdag magnéziumban, vasban és C-vitaminban. Sörkiflit is sütöttem már vele, most pedig egy nagyon finom tésztaételt készítettem belőle Duende receptje alapján, melyért ezer köszönet ezúton is. Gyorsan, egyszerűen elkészíthető étel, megnyaltuk utána mind a tíz ujjunkat. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • kb. 25 dkg spagettitészta
  • 3 dkg vaj
  • teáskanálnyi olívaolaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • só, bors, kevéske cukor
  • 1/2 dl fehérbor
  • 1 nagy csokor medvehagyma
  • 1,5-2 dl tejföl
  • 10-15 dkg sajt (trappista és füstölt vegyesen)




  • A tésztát a szokott módon, enyhén sós vízben kifőztem, majd leszűrtem és főzőlevét felfogtam.
  • Amíg főtt, megtisztítottam a medvehagymát: megmostam és lecsepegtettem a leveleket, majd eltávolítottam a hosszú, vastag szárakat, és a leveleket vágódeszkán apróra metéltem.
  • A vajat serpenyőben felhevítettem, hozzáadtam az olívaolajat, majd belepréseltem a megtisztított fokhagymagerezdet.
  • Ízesítettem kevéske sóval, pár percig pároltam.
  • Felöntöttem a fehérborral és kissé forrni hagytam.
  • Belekerült a felaprított medvehagyma is, ízesítésül só és őrölt bors, majd belekevertem a tejfölt.
  • Pár percnyi főzés után hozzáadtam a reszelt sajtokat, hagytam teljesen elolvadni, végül utánaízesítettem kevéske cukorral (mivel kicsit sűrűnek találtam, hígítottam a tészta főzővizével).
  • A mártásba forgattam a leszűrt tésztát, és még külön is kínáltam hozzá reszelt sajtot.


20 megjegyzés:

  1. Hú, de guszta! De jó volna megkóstolni... Nagyon tetszik és jó a kép is!

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Nagyon köszönöm a receptet, gyakran fogom készíteni, szeretjük! :)

      Törlés
  3. Medvehagymát az idén már tovább nem halogatom és veszek valahol .Ha jön a szezon minden blogon látom ilyen-olyan formában én pedig még nem tudom milyen az íze. Ez a tésztás ételed is nagyon guszta , ha kapnék valahol biztos így tésztával kóstolnám meg először!

    VálaszTörlés
  4. Holnap indulunk a Mecsekbe :) Remélem a hó alatt találunk medvehagymát,mert itthon is nő már!Nagyon szeretem,pont így szoktam én is készíteni az egyik kedvenc tésztánkat +pici mustár.Imádom!!

    VálaszTörlés
  5. Húúú, de nagyon finomat készítettél!!! A fotó is nagyon csábító, úgy belekóstolnék:))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon ígéretesnek hangzik a recept és biztos finom is :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon gusztusos lett!!! Medvehagymát már kóstoltam, de még sosem főztem belőle semmit...talán épp itt az ideje. A képek most is csodásak! :)

    VálaszTörlés
  8. Hú, irtó guszta! Eleve nagy tésztás a család, ez tuti befutó lenne. :)

    VálaszTörlés
  9. Irigy, irigy! Mikor lesz még nálunk medvehagyma! Főleg amilyen hideg van, mondja anyósom. Mert hogy én még élvezem az itthoni monszunévszakot. Az idén be fogok spájzolni a medvehagymából tisztességesen! :-))

    VálaszTörlés
  10. Hmmmmmmmmmm... De szuper! Idén még nem láttam, igaz, nem is kerestem medvehagymát a piacon - na de majd most! :-)

    VálaszTörlés
  11. Vettem már én is friss medvehagymát. Guszta finomságot készítettél!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon guszta lett, finom és egészséges lehet!

    VálaszTörlés
  13. Szinte érzem az illatát, finom lehetett!!!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon guszta. Szeretem a kevés alapanyagból készülő, egyszerű, de annál nagyszerűbb ételeket. Ez pont ilyen. Mindenképpen sort kerítek majd rá, míg tart a medvehagyma szezon.

    VálaszTörlés
  15. Nagyon klassz a fotó, imádom a medvehagymás szószokat:) Esetleg próbáld ki tejszín parmezán párossal is, úgy is finom:)

    VálaszTörlés
  16. Szuper-jól hangzik és úgy is néz ki! ;-) Kipróbálós!

    VálaszTörlés
  17. Elkeszitette, nagyon finom lett es ami fontos a gyerekek is szerettek.Koszonom a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen, örülök, hogy ilyen sikere volt! :)

      Törlés