szombat, április 27, 2013

Karamellakrémes-fehércsokis szívek - VKF 56. forduló

Hétvégi desszertünk egy nagyon finom, kávés-kakaós tésztájú, karamellakrémmel bevont, csokiforgácsokkal és tejszínhabbal díszített sütemény. (Jól hangzik, ugye? :) És mivel Kriszta a VKF 56. fordulójában anyák napi menüt vár tőlünk, gondoltam, kicsit megpróbálom ünnepi öltözetbe bújtatni az egyébként tepsiben is megsüthető és hagyományosan szeletelhető süteményt. A tésztából most egy nagyobb és két kisebb szívet sütöttem, de süthetjük az egész tésztát csak a nagyobb formában is. A karamellakrémet Trollanyunál találtam, máskor is fogom használni süteményekhez, nagyon finom. A főpróba tehát megvolt, anyák napjára pedig dupla adagból fogom sütni, két lap között és a tetején is krémmel, ugyanilyen díszítéssel. Higgyétek el, nagyon finom sütemény, aki nem hiszi, járjon utána - vagyis tessék elkészíteni! :) Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a tésztához:

  • 2 kávéskanál instant kávépor
  • 2 evőkanál holland kakaópor
  • 5 evőkanál forró víz
  • 20 dkg vaj
  • 15 dkg kristálycukor
  • 2 tojás
  • 1 kis doboz (140 g) kefir
  • 20 dkg finomliszt
  • 1/2 csomag sütőpor

a krémhez:

  • 10 dkg barnacukor
  • 8 dkg vaj
  • 3 dl tejszín
  • csipet só
  • 1 púpozott evőkanál étkezési keményítő

a díszítéshez:

  • fehércsokiforgács
  • tejszínhab





  • Az instant kávéport és a kakaóport elkevertem a forró vízzel.
  • A vajat feldaraboltam és a kristálycukorral addig kevertem gépi habverővel, amíg már a cukor nem recsegett benne.
  • Egyesével hozzáadtam a tojásokat, jól elkevertem velük.
  • Belekerült a kefir is, egyneművé kevertem.
  • Végül hozzáadtam a sütőporral elkevert, átszitált lisztet és beleforgattam a vajas masszába.
  • A formákat zsírral alaposan kikentem, liszttel meghintettem és elosztottam bennük a tésztát.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőbe tettem őket, a kisebbeket kb. 20 perc elteltével vettem ki, a nagyobb majd 30 percig sült.
  • Amíg hűltek, elkészítettem a krémet. Ehhez nagy lábasba tettem a barnacukrot, a vajat, a tejszínt és a sót, felforraltam.
  • Kisebbre véve a lángot kb. 8 percig főztem/sűrítettem, a tűzről lehúzva elkevertem benne az étkezési keményítőt, majd a tűzre visszatéve, kézi habverővel teljesen simára, csomómentesre keverve pár perc alatt besűrítettem.
  • A tűzről levéve kevergetve kicsit hűlni hagytam, majd elosztottam a krémet a szívek tetején.
  • Mielőtt megdermedt volna, fehércsokiforgáccsal szórtam meg, majd hűtőbe tettem, végül az oldalát tejszínhabbal vontam be.



Egy kis anyák napi előzetes, anyukámék kertjéből egy díszcseresznyeág. :)

25 megjegyzés:

  1. Kávé és karamell... kedvenc ízeim! És milyen jól néz ki! Azt is elhiszem, hogy finom, de az sem kizárt, hogy utána járok:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Ritkán készítek karamellás sütit, pedig a kávés tésztával tényleg nagyon jó párosítás! :)

      Törlés
  2. Aj, de nagyon kis helyesek! Nem kaphatnék én is? Én is anyuka vagyok! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az összes anyukának szeretettel ajánlom, kár, hogy csak virtuálisan tudlak megvendégelni! :)

      Törlés
  3. Válaszok
    1. A formája és az íze okán is mindenképpen! :)

      Törlés
  4. Kár, hogy itt már volt anyák napja:) Gyönyörű szíveket készítettél, s az ízek párosítása is remek. Ez a gyors karamellkrém tényleg finom és egyszerű, örülök, hogy ízlett nektek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm a krém receptjét, tényleg egyszerűen és gyorsan elkészíthető és nagyon finom! :) Máskor is fogom sütikhez használni! :)

      Törlés
  5. Imádom ezt a karamellkrémet, lányok! Szépen díszítetted, látványos, ünnepélyes, szívből jövő :)

    VálaszTörlés
  6. Csodásak ezek a szívek! A karamellkrémet én is kipróbáltam trollanyutól, nagyon finom:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hajni! :) Akkor te tudod is, hogy mennyire finomságos a krém! :)

      Törlés
  7. Bizony hogy jól hangzik :) Mennyei lehet! Igazi anyák napi finomság hmmmm

    VálaszTörlés
  8. Jééééééééééééééééééézusúristen, de fantasztikus!!! S fantasztikusan gyönyörűek :-))))

    VálaszTörlés
  9. Kérlek, nézz el a házam tája felé, virtuális virágcsokrot ajándékoztam Neked! A jóból sosem elég! :) :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már tettem is a vázába, szívből köszönöm! :)

      Törlés
  10. Nagyon szép, és biztos nagyon finom is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta, köszönöm, nemcsak mutatós, de tényleg finom is volt! :)

      Törlés