hétfő, április 29, 2013

Dara krémleves

Ezt a levest akkor szoktam készíteni, amikor már egyáltalán nincs időm semmire. Negyedóra alatt elkészül, nagyon gyors és egyszerű előétel. Azt azért el kell mondjam, hogy nálunk a megosztó ételek közé tartozik - a fiúknak nem igazán a kedvence, de egyszer-egyszer azért ők is megeszik. Nem is szoktam nagy adagot főzni, csak az itt is leírt mennyiségből és ez gyorsan el is fogy. Csengének és nekem egyébként kifejezetten ízlik, sós-savanykás, híg tejbegríz állagú krémleves. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:

  • 1,3 l húsleves
  • 10 dkg búzadara
  • 2 tojássárgája
  • 1 dl tejföl
  • fél citrom
  • petrezselyemzöld



  • A húslevest felforraltam (ha nincs készen, leveskockából is készülhet).
  • A forrásban lévő levesbe vékony sugárban beleengedtem a búzadarát és pár perc alatt, nem túl nagy lángon ikrásra főztem.
  • Közben a tojássárgákat elkevertem a tejföllel, hőkiegyenlítéses módszerrel a leveshez adtam.
  • Kis lángon hagytam újra felforrni, majd levettem a tűzről.
  • Ízesítettem a fél citrom levével és apróra vágott petrezselyemzölddel, és azon melegében tálaltam.



Kicsit hígabb, mint a tejbegríz és sós-savanykás. :)

26 megjegyzés:

  1. Még sosem hallottam erről a levesről, de nekem nagyon tetszik. Van egy olyan érzésem, hogy férfi fronton nálunk sem aratna sikert:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk sem jön be a pasiknak, nem egy hagyományos leves, az biztos! :)

      Törlés
  2. Én sem hallottam még óla... Nagyon ötletes, gyors leves. Ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ízlik is és nagy előnye, hogy gyorsan elkészül! :)

      Törlés
  3. Nálunk viszont pont férfi és gyerek fronton lenne sikere :)
    A próbát mindenképpen megéri.

    VálaszTörlés
  4. Ez anyósom specialitása, nálunk bejön a fiúknak. Sőt! Igaz nagy levesrajongó mindkettő. Csodaszépen tálaltad! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, akkor mégsem teljesen ismeretlen! :) Mi is nagyon szeretjük a leveseket, mondjuk ez nem tartozik a legkedveltebbek közé, de azért megeszik a fiúk is! :)

      Törlés
  5. Én sem hallottam még erről a levesről.De azt hiszem nagyon ízlene.S azt is tudom,hogy a férjem még a kóstolásra sem bírnám rávenni.De biztosan megfőzöm:))
    Ez is olyn klassz "instant"mint a rántott leves.Mindig van itthon hozzávaló,s kb.annyi idő,mint egy zacskósat megfőzni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pikk-pakk elkészül, az biztos, és tényleg bármikor készíthető, a hozzávalók mindig fellelhetők! :)

      Törlés
  6. Még én sem hallottam ilyen levesről, de finomnak néz ki! Szépen gusztusosan tálaltad a kis csészékben :)

    VálaszTörlés
  7. Ez aztán érdekes leves. Egy próbát megérne, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szeretnétek ezt az ízvilágot, érdemes elkészíteni, gyors és könnyű leves! :)

      Törlés
  8. Nahát, de érdekes! Nekem nagyon bejön ez az ízvilág :-)

    Egy misét megér, annyi szent!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok, hogy ízlene nálatok! :)

      Törlés
  9. Nagy leveses vagyok,de ezt a fantasztikus levest nem ismertem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor most bővült a repertoár, Márti! :)

      Törlés
  10. Nagyon érdekes ízvilágú leveske. Ha a grízt szeretjük édesen, miért ne szerethetnénk savanykásan is? Ki fogom próbálni, szeretem az egyszerűen finom ételeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleges érdekes és különleges az íze, és vagy nagyon bejön, vagy nem. Azért remélem, ízleni fog! :)

      Törlés
  11. Hogy gyorsan kész van, az nagyon tetszik! Csak attól tartok, nálunk is megosztó lenne. De egy próbát mindenképpen megér.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, milyen gyors kis leves?! :) Túl gyakran azért nálunk sem készül, mivel nem ez a kedvenc levesünk! :)

      Törlés
  12. Elkészítem én is. Nálunk minden étel megosztó, már megszoktam. Akinek nem tetszik eszik csak másodikot:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minél nagyobb a család, talán annál nehezebb mindenki kedvére valót főzni, ez nálunk legalábbis így van. Ami ízlik az egyiknek, az a másiknak nem és fordítva. :)

      Törlés
  13. Érdekes ötlet, még én sem hallottam róla. Nekem ha nincs időm főzni, tojást sütünk, vagy zöldséget, és mindenki elégedett... :), nem bajlódok olyasmivel, amit nem esznek meg :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt nem mondanám, hogy nem esszük meg, akkor én sem készíteném. Egyszerűen csak nem kedvenc, megeszik, de nincs repeta vagy "anya, ilyen főzzél gyakrabban"! :)

      Törlés