szerda, április 10, 2013

Burgonyaleves pestóval

A burgonyalevesnek egy picit különlegesebb készítési módja, olaszosan, pestóval fűszerezve és finom conchiglie-vel, bordás kagylótésztával dúsítva. Tartalmas, különleges ízvilágú leveske, sűrűbbre főzve egytálételként is megállja a helyét. A hozzávalóknál megadott mennyiséggel készítve nagy adag levest kapunk, a pestóból pedig nemcsak a leveshez szükséges adag lesz, hanem még külön is tudunk kínálni hozzá. Éva a Takarékos konyhából tésztás játékot hirdetett, ezt a finom levest ajánlom a "Szeretem a tésztát!" játékra. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a pestóhoz:

  • 6 dkg petrezselyemzöld
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 6 dkg fenyőmag
  • 2 evőkanál friss bazsalikomlevél
  • 6 dkg reszelt parmezán
  • fehérbors
  • 1,5 dl olívaolaj

a leveshez:

  • 6-8 szelet bacon
  • 45 dkg vöröshagyma
  • 60 dkg burgonya
  • 3-4 dkg vaj
  • 1-2 evőkanál olaj
  • 2 l tyúkhúsleves, alaplé
  • 6 dl tej
  • kb. 20 dkg conchiglie (bordás kagylótészta)
  • 2 dl tejszín
  • só, petrezselyemzöld
  • reszelt sajt, fokhagymás kruton




  • A pestóhoz szükséges hozzávalókat késes aprítógépbe raktam, és 1-2 perc alatt krémesre pürésítettem.
  • A leveshez vékony csíkokra vágtam a szalonnaszeleteket, megtisztítottam és apróra kockáztam a krumplit és a hagymát.
  • Nagy lábasban felhevítettem a vajat és az olajat, beledobtam a szalonnát és pirítani kezdtem.
  • Pár perc után hozzáadtam a hagyma- és burgonyakockákat, ízesítettem kevéske sóval, és tovább pirítottam, gyakran megkeverve.
  • Kb. 10 perc elteltével felöntöttem a húslevessel és a tejjel, felforraltam és negyedóráig kis lángon főztem.
  • Ekkor került bele a tészta, amivel további negyedóráig főtt a leves.
  • Végül hozzáadtam a tejszínt is, néhány percig még főztem, majd ízesítettem petrezselyemzölddel és három evőkanálnyi pestóval.
  • Külön tálkákban reszelt sajtot, pestót és fokhagymás krutont kínáltam hozzá.


18 megjegyzés:

  1. Még soha nem ettem ilyen formában burgonyalevest de nagyon megkívántam azzal a sok finom tésztával! Nagyon-nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom, különlegesebb az íze és jó tartalmas a tészta miatt! :)

      Törlés
  2. Irtóra szeretjük ezt a levest! Ez a tészta benne, pedig abszolút kedvenc lenne Nagyfiúnál! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk is ízlett, Csenge is a tésztát részesítette előnyben, először azt ette ki a levesből! :)

      Törlés
  3. Ma mindenki krumplilevest főzött?:-) Ez a harmadik, amivel találkoztam az utóbbi 10 percben, de mindegyik más. A Tied különösen érdekes, nagyon fincsi lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, már én is láttam, gyors egymásutánban hárman is krumplilevest posztoltunk. De mindhárom másmilyen, szerintem a maga nemében mindhárom finom! :)

      Törlés
  4. Ez aztán egy gazdag leves. Nagyon kitaláltad, isteni lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban tartalmas, krumplileves, mégis kicsit különlegesebb! :)

      Törlés
  5. Itt aztán van szénhidrát rendesen:-) a krumplileves minden formában jöhet, mert szeretjük!

    VálaszTörlés
  6. Én is szoktam burgonyakrémlevest főzni,csak mi a pirított bacont szórjuk rá.Viszont így pestoval sokkal izgalmasabb,úgyhogy legközelebb ez is kerül bele:))
    Tésztát viszont már nem főzök bele,mert nekem,nekünk önmagában is elég laktató leves.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért a pirított baconnel a tetején is csoda fincsi lehet! :)

      Törlés
  7. Már nem is tudom hányadik krumplilevest látom a blogokon, ez is nagyon tetszik nekem:) A pestót csak én szeretem, nem tudom nálunk mindenki annyira válogatós, de lehet, hogy így levesben nem vennék annyira észre:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, most többen is krumplilevest főztünk, de mind más! :) A pestóval egyébként nagyon érdekes az íze, nem a megszokott, de nagyon finom! :)

      Törlés
  8. Látom nálad is krumplileves készült, méghozzá különleges formában, ezt nekem is ki kell próbálnom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon tetszik ám a te levesed is, én meg a tiedet fogom elkészíteni! :)

      Törlés
  9. Imádnivaló, ahogy egy egyszerű burgonyalevesből milyen különlegességet varázsoltál! Nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg különlegesebb így, teljesen más, mint a megszokott krumplileves! :)

      Törlés