péntek, április 12, 2013

Aszaltszilvás-tejfölös muffin

Nemrég újra aszalt szilvával töltött csirkemellet sütöttem, és kimaradt néhány szép szem aszalt szilva. Egy nagyon finom, könnyed muffinba kerültek, ami - mint általában a muffinok - hamar el is készíthető. Amilyen gyorsan az asztalra varázsoltam, a család ugyanolyan gyorsan el is tüntette. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 12 darabhoz:

  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg kristálycukor
  • 2 tojás
  • 2 dl tejföl
  • 20 dkg finomliszt
  • csipetnyi só
  • 1 dkg szódabikarbóna
  • 12 nagy aszalt szilva




  • A vajat habosra kevertem a cukorral és csipetnyi sóval, gépi habverővel.
  • Egyesével hozzáadtam a tojásokat, szép simára kevertem, majd fakanálra váltva belekevertem a tejfölt is.
  • A liszthez hozzáadtam a szódabikarbónát, átszitálva a vajas masszához kevertem.
  • Végül beleforgattam a feldarabolt aszalt szilvákat is.
  • A muffintepsi mélyedéseit kibéleltem papírkapszlikkal, elosztottam bennük a tésztát.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 20-22 perc alatt sültek készre.
  • Amikor kihűltek, tetejüket sablont is használva porcukorral szórtam meg.


30 megjegyzés:

  1. Jól néznek ki, szívesen megkóstolnám. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta kis muffinok:)) és el is hiszem, hogy gyorsan elfogyott.

    VálaszTörlés
  3. De szépre díszítetted! Én nem szeretek muffint sütni, nem is tudom, miért. Pedig egyszerű és mutatós lesz a végeredmény. Lassan a gyerekekre hagyom, ezzel már ők is elboldogulnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valamiért én sem sütök gyakran, a blogon is ez a második muffin. Amilyen egyszerűen elkészíthető, tényleg rá lehet bízni a gyerekekre is! :)

      Törlés
  4. Van itthon aszalt szilva és tejföl-na, mi következik ebből?
    Még pár plusz kiló :D :D :D
    Sablonom nincs-de az nem is hizlal :)
    Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, a kilókról tudnék mesélni! :) Látszik, hogy én sem a sablonra koncentrálok! :)

      Törlés
  5. De szuperül néz ki!! Szeretek muffint sütni, hamar kész, de az is igaz, hogy olyan hamar el is fogy. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy ezért sütünk ritkábban muffint?! :) Tényleg hamar elfogy, főleg, ha még ízlik is a családnak! :)

      Törlés
  6. De nagyon finomak lehetnek , imádom az aszaltszilvát is! :-)) Guszta nagyon! Már nekem is kéne valami finom kis muffint sütni, bár azzal is úgy vagyok mint általában megsütöm 1-2 db megeszem, a férjuram 1 talán a muffinból megeszik, a többit pedig hogy ne száradjon ránk teszem a mélyhűtőbe és mikor jönnek a gyerekek ők egyből "elvarázsólják!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nálatok nem rögtön fogy el, de azért az sem rossz, hogy van mihez nyúlni, ha vendégek vagy a család érkezik! :)

      Törlés
  7. Hű, nagyon jól néznek ki ezek a muffinok!

    VálaszTörlés
  8. Hogy lehet ilyen szép mintát varázsolni a tetejére? Nagyon fincsi lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sablonnal nagyon egyszerű ám varázsolni! :)

      Törlés
  9. Muffin bármikor jöhet! Finom lehet ez az aszalt szilvás is:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom, így utólag még egy kicsit több aszalt szilvával is el tudom képzelni! :)

      Törlés
  10. Csodálatosak lettek a muffinjaid! A belsejük is nagyon guszta, fincsi lehetett :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szépek kívül-belül, látszik, hogy nagyon jó az állaga. Az aszalt szilvát pedig nagyon szeretem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg jól sikerült, az állaga és az íze is jó volt! :)

      Törlés
  12. Válaszok
    1. Akkor lenne itt értelme írogatni, ha nem a vágyaitok, szokásaitok íródnának le, hanem a tapasztalat, a receptről.
      Addig amig nem sütötted meg, minek , szószaporításnak ?

      Törlés
    2. Kedves Ildi! :) Sokszor érkezik visszajelzés arról is, hogy valaki elkészített valamit és megírja, hogy hogy sikerült. Még többször pedig "csak" megcsodáljuk a másik által készített ételt-italt-süteményt, vagy elmondjuk a véleményünket - jobb híján - a fotók alapján. Én is gyakran látogatok bloggertársakhoz, akiket az évek alatt többé vagy kevésbé kicsit már meg is ismertem. Én is leírom a látottak alapján a véleményemet, és lehet, hogy az adott pillanatban az éppen csak vágy arra, hogy de jól is esne vagy ezt biztosan el fogom készíteni, stb. Szerintem ezzel nincs semmi baj, ez is egyfajta visszajelzés a blog írója felé. :) Természetesen nem vagyunk egyformák, van, aki ritkábban, van, aki gyakrabban kommentel - mindenkinek szíve joga. :) Üdvözlettel: Hankka

      Törlés
  13. Minden recept nagyon tettszik, nekem most karácsonyi apró-sütemény receptre lenne szükségem, amit karácsonyi kiszúró formákkal lehet előállitani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Néhány ajánlat: http://hankka.blogspot.hu/2012/02/citromos-keksz.html http://hankka.blogspot.hu/2011/12/csokis-karacsonyi-csillagok.html http://hankka.blogspot.hu/2013/12/csokis-karacsonyi-keksz-vkf-60-fordulo.html http://hankka.blogspot.hu/2011/11/linzer.html http://hankka.blogspot.hu/2013/12/mandulas-fuszeres-keksz-sad-20-fordulo.html http://hankka.blogspot.hu/2014/10/narancsos-teasutemeny.html http://hankka.blogspot.hu/2012/12/pepperkake-norveg-karacsonyi-keksz.html http://hankka.blogspot.hu/2012/11/szilvesztersutemeny.html

      Törlés