vasárnap, március 24, 2013

Somlói szelet

Régóta szemezek ezzel a süteménnyel az egyik sütis könyvben (Csábító házi sütemények 5.), most végre sort kerítettem rá. Az igazi somlóihoz képest egyszerűsített verzió, egy sima és egy kakaós piskóta, kétféle puding, tejszínhab és csokimáz. Az eredeti recepthez képest picit változtattam, egyrészt a pudingokhoz kevesebb cukrot adtam, másrészt kész csokiöntetet használtam (tudjátok, a nyuszist), mivel vészesen közelgett a lejárati ideje, hát rácsorgattam a süti tetejére. Mindenesetre beírom a recept szerinti csokiöntetet, azzal is biztosan működik. És még valami: a tejszínhabom nem lett tökéletes, picit lágy, és legközelebb kevesebb, mondjuk 3 dl tejszínből készítem, szerintem sok rá ez a mennyiség (bár Csenge ezzel vitatkozna, ő ugyanis imádja a tejszínhabot). Egyébként nagyon finom, könnyed, a csökkentett cukormennyiséggel is épp elég édes sütemény. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók:
a sárga piskótához:

  • 4 tojás
  • 8 dkg kristálycukor
  • 4 evőkanál víz
  • 10 dkg liszt
  • 1/2 csomag sütőpor

a kakaós piskótához:

  • 4 tojás
  • 8 dkg kristálycukor
  • 4 evőkanál víz
  • 3 dkg keserű kakaópor
  • 7 dkg liszt
  • 1/2 csomag sütőpor

a vaníliás pudinghoz:

  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 2 csapott evőkanál kristálycukor
  • 4 dl tej

a csokipudinghoz:

  • 1 csomag csokoládé ízű pudingpor
  • 2 csapott evőkanál kristálycukor
  • 4 dl tej

a habhoz:

  • 5 dl zsíros tejszín
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag habfixáló

a csokimázhoz:

  • 1-2 evőkanál víz
  • 1 evőkanál cukor
  • 2 evőkanál kakaópor


  • A sárga piskótához a tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját habosra-krémesre kevertem a cukor felével és a vízzel.
  • A fehérjéből kemény habot vertem, a végefelé a cukor másik felét is hozzáadtam.
  • A lisztet elkevertem a sütőporral, átszitálva a cukros sárgájához adtam a habbal együtt, finoman összeforgattam az egészet.
  • Sütőpapírral bélelt, kb. 27 x 38 cm-es tepsibe simítottam, és előmelegített, 180 fokos sütőben 20-22 perc alatt készre sütöttem.
  • Ugyanígy elkészítettem a kakaós piskótát is.
  • Amíg sült a kakaós lap, a szokott módon külön-külön megfőztem a kétféle pudingot.
  • Amikor megsült a kakaós piskóta, pár percig hagytam hűlni, majd ráöntöttem a még meleg vaníliás pudingot, erre jött a már kihűlt sárga piskóta, majd a még szintén meleg csokipuding.
  • Az egészet hagytam kihűlni.
  • A tejszínből kemény habot vertem, a végefelé hozzáadtam a habfixálót és a vaníliás cukrokat is.
  • A sütemény tetejére kentem, majd néhány órára az egészet behűtöttem.
  • Végül kockákra vágtam, a szeleteket kis helyet hagyva köztük sütőpapírra rakosgattam, és egyesével megcsorgattam a csokisziruppal.
  • A sütemény-széle probléma megoldására pedig a széle darabokat üvegpoharakba rakosgattam - nálam 6 pohár lett tele -, gazdagon öntöztem közben a sziruppal és megszórtam kevés darált dióval is, egy kis plusz tejszínhab a tetejére, és így már senkinek nem volt ellene kifogása. :)

28 megjegyzés:

  1. Hamm! Hamm! Be is kaptam két szeletet belőle!
    Hankka drága fenomenális volt! Igazán olyan kívánatos!!!!

    VálaszTörlés
  2. Csengével értek egyet!! Így jó ez, ahogy van. :)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! De jó Jucinak az ő keze elért a tányérodig?:-))

    VálaszTörlés
  4. Istenien néznek ki!! És nem látszik a szeleteken, hogy lágy lett volna a tejszín! :)

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de finom lehet! Nagyon megtetszett. Kezd megdőlni, a Mit süssek húsvétra tervem. Csak az a baj, hogy nem lehet mindent!

    VálaszTörlés
  6. Csodaszépek, biztosan kipróbálom:) Somlóit nagyon rég cukrászdában ettem, még sosem készítettem, de ez sokkal egyszerűbb és szerintem szebb is. Valamiért a te blogodra kattintva mindig lefagy a gépem, nem tudom mi lehet az oka. Nem haragszom ezért, ne érts félre, csak úgy mondom, de van még 2-3 ilyen blog:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sajnálom, és fogalmam sincs, hogy ez mitől lehet. Ha van valakinek ötlete a megoldásra, szívesen fogadom! :)

      Törlés
  7. Nálunk van aki nem eszi meg a pudingot, hallottál ilyet? Azért szoktam készíteni, mert a többség szereti:-) nagyon kívánatos ez a süti!

    VálaszTörlés
  8. Lehet, hogy az egy egyszerű sütemény (amelyekért én egyébként rajongok!!!), de kétségtelenül dekoratív, igen guszta módon készítetted el! Egy dolgot fogok még beletenni: a mazsolát! Köszi a receptet:)))

    VálaszTörlés
  9. Hú, ez igen:) Nekem is maradhatna a tejszínhab:)

    VálaszTörlés
  10. Jaj, nagyon szépek! Mindig megcsodálom a milliméterre egyforma szeleteidet!

    VálaszTörlés
  11. A helyzet az, hogy imádom a somlóit :-)

    Eszméletlen jó ez a süti! S mintha legalábbis lézerrel vágtad volna, hibátlanok :-))

    VálaszTörlés
  12. Látszik rajta, hogy finom, könnyű süti. Jó az a tejszínhab, szerintem sem sok :))

    VálaszTörlés
  13. Hát ez nem semmi! Csodaszép lett. Imádom a somlóit...:) Így is tutira elnyerné a tetszésemet...:)

    VálaszTörlés
  14. Csodásan mutat ez a süti, azzal a vastag habbal a tetején. Hankka, egyszer írnál egy posztot, sok-sok képpel a szeletelésről???

    VálaszTörlés
  15. Nagyon guszti, biztos ízre is nagyon finom! A receptet mentettem, igyekszem a közeljövőben sort keríteni rá. :)

    VálaszTörlés
  16. Nagyon tetszik a recept, és imádom ennek a könyvnek minden kiadását! Nekem is megvan több is...

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm mindenkinek a kedves hozzászólást! :)

    VálaszTörlés
  18. 27 cm-es tortaformához milyen mennyiséggekkel kell számolni?vagy maradhat minden így?

    VálaszTörlés
  19. 27 cm-es tortaformához milyen mennyiséggekkel kell számolni?vagy maradhat minden így?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tünde! :) A piskótáknál csökkenteném a hozzávalókat, tehát 3 tojás, 6 dkg cukor, 3 evőkanál víz, 7-8 dkg liszt, 1/3 csomag sütőpor, illetve 3 tojás, 6 dkg cukor, 3 evőkanál víz, 5-6 dkg liszt, 2 dkg kakaópor, 1/3 csomag sütőpor. A pudingoknál meghagynám az eredeti mennyiséget, szerintem nem gond, ha kicsit vastagabb a pudingos réteg, illetve ha összerakásnál mégis soknak találod, ne tedd bele mindet, külön is simán el fog fogyni. :) A tejszínt szintén csökkenteném kicsit, de ha az egész tortát be akarod vonni vele - tehát a tetejét és az oldalát is, és még díszíteni is fogod -, akkor maradhat az eredeti mennyiség. :) Sok sikert! :)

      Törlés