szombat, március 09, 2013

Sárgaborsó-krémleves szalonnával, kolbásszal

Finom sárgaborsó-krémleves, zöldségesen, lestyánnal ízesítve, pirított szalonnakockákkal és kolbászkarikákkal gazdagítva. Sűríteni sem kell, a pürésített zöldségekkel pont jó, krémes állagot lehet elérni. Friss kenyérrel tálalva igazán laktató, egy kis jóféle palacsintával vagy kelt tésztával tökéletes ebéd. :) És még egy aprócska ötlet: a képeken látható kis "locsoló" tulajdonképpen egy kis üveg pohár/mécsestartó/váza (ki mire szeretné használni), filc anyagból készült burokban. Nagyon egyszerűen elkészíthető: a filc anyagból duplán ki van szabva a locsoló, olyan szélesre hagyva az anyagot, hogy két oldalt összevarrva az üveg is beleférjen. A zöld levélkék és színes virágok pedig szintén filc anyagból, ráragasztva az egyik oldalra. Nagyon megtetszett, ugye, milyen aranyos? :) A leveshez sok sikert! :)


Hozzávalók:

  • 50 dkg sárgaborsó
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 2 nagyobb sárgarépa
  • 1 szál petrezselyemzöld
  • só, bors, lestyán
  • 25-30 dkg főtt, füstölt császárszalonna
  • 20 dkg füstölt kolbász
  • 2 dl tejföl


  • A sárgaborsót a főzés előtti este többször váltott vízben átmostam, majd beáztattam.
  • Másnap leszűrtem, átöblítettem, majd tiszta vízben (kb. 3 l) feltettem főni.
  • Hozzáadtam a megtisztított, negyedekre vágott hagymát, és a tisztított, felkarikázott zöldségeket.
  • Sóval, borssal ízesítve addig főztem kis lángon, míg minden puhára, omlósra főtt.
  • Ekkor levettem a tűzről, kicsit hűlni hagytam, majd botmixerrel pürésítettem.
  • Amíg főtt a leves, apró kockákra vágtam a szalonnát, és kis lángon kisütöttem a zsírját.
  • A pörcöt kiszedtem, és ebben a zsírban átpirítottam a kolbászkarikákat is.
  • A pürésített levest visszatettem a tűzre, hozzáadtam a szalonnakockákat és kolbászkarikákat, és ízesítettem apróra vágott (vagy szárított) lestyánnal.
  • Újra felfőztem, majd kis lángon hagytam főni pár percig.
  • Ezalatt a tejfölt kikevertem magában, majd hőkiegyenlítéses módszerrel a leveshez adtam, és még pár percig főztem.

24 megjegyzés:

  1. Guszta leves, még nem ettem ilyet :) Sárgaborsóból csak főzeléket szoktam belőle készíteni. A kis filc tartóka aranyos, ti csináltátok?

    VálaszTörlés
  2. Mi is általában főzelékként esszük, de nagyon finom levesként készítve is! :) A tartókát nem mi csináltuk, de annyira aranyos és szerintem egyszerűen elkészíthető, hogy gondoltam, megmutatom nektek, hátha valaki kedvet kap hozzá! :)

    VálaszTörlés
  3. Jaj de imádom a sárgaborsót és a levest is belőle. Én is az ilyen krémlevesek híve vagyok, a lestyán pedig még különlegesebbé teszi. Aranyos a kis filc kanna:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, különlegesebb volt az íze a lestyánnal, jót tett a levesnek ez a fajta fűszerezés! :)

      Törlés
  4. Gyönyörűek és guszták az ételeid; na és a terítések...bármilyen profi ételfotós kezet foghatna veled! Ja és elfelejtettem már a múltkor is írni, hogy szellemi "annyomnak" tekintelek! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, köszönöm a kedves szavaidat. Zavarba hozol, tőlem százszor profibbak vannak, én csak próbálkozom, hol több, hol kevesebb sikerrel! :) De azért nagyon megtisztelő, amit írtál! :)

      Törlés
  5. Finom és krémes - nagyon bejönnek ezek a krémlevesek:)Narancs és zöld,olyan üde színek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És még a napocska is kisütött fotózás közben! :)

      Törlés
  6. Nagyon finom leves, szoktam néha készíteni. Szuper fotókat készítettél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, tényleg finom leveske, a tőletek kapott lestyán került bele, köszönöm ezúton is! :)

      Törlés
  7. Imádom a sárgaborsót,és a krémleveseket is! Guszta nagyon:))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszták a képek! Sárgaborsót szeretem, de nagyon ritkán készítek, de ezeket a fotókat elnézve kedvet kaptam hozzá:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, próbáld ki, finom, laktató leveske! :)

      Törlés
  9. Imádom a sárgaborsó levest!!! A képeid ismét csak lenyűgözőek - azokat is imádom :-)

    VálaszTörlés
  10. Megfőzött...vittem:))

    Nálunk is csak főzelékként vagy püréként került eddig felhasználásra,de ez annyira csábító,hogy elkészítem.Köszi:)

    VálaszTörlés
  11. Imádom a sárgaborsót! Hogy mi a túróért nem készítettem eddig levest belőle?!...Lehet, nem volt szuper receptem hozzá!...:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szereted a sárgaborsót, akkor mindenképp érdemes kipróbálni, nagyon finom a füstölt szalonnával/kolbásszal kiegészítve! :) Nekünk legalábbis bejött! :)

      Törlés
  12. Imádom a sárgaborsót... nekem nagyon bejönne ez a leveske.
    Különösen tetszik a tavaszias tálalás... olyan szép készleteid vannak.

    VálaszTörlés