szerda, március 20, 2013

Sajtos-tejszínes pulykamellragu cukkinis batyuban

Életem párja fél kiló friss, zsenge cukkinivel tért haza a bevásárlásból (a kereskedők szemszögéből ő a megtestesítője az ideális vevőnek, rendszeresen elcsábul vásárlás közben, ezért nem is nagyon szoktam hagyni szokott egyedül vásárolni :). Szóval a kosarában landolt a cukkini, amit most azért nem is nagyon bántam, mivel finom cicegét sütöttem belőle, majd megtöltöttem sajtos-baconszalonnás-tejszínes raguval, és sütőben átmelegítettem, összesütöttem. Fokhagymás tejföllel koronáztuk, nagyon fincsi lett. Sok sikert hozzá!


Hozzávalók 12 darabhoz:
a cicegékhez:

  • 50 dkg zsenge cukkini
  • 10 dkg liszt
  • 2 tojás
  • só, őrölt bors
  • olaj a sütéshez

a raguhoz:

  • 50 dkg pulykamellfilé
  • 15 dkg baconszalonna
  • só, őrölt bors, ételízesítő
  • 2 dl főzőtejszín
  • 1-1,5 dl tejföl
  • 1 púpos evőkanál étkezési keményítő
  • 15 dkg trappista sajt

a tálaláshoz:

  • 3-4 dl tejföl
  • 1 gerezd fokhagyma


  • A raguval kezdtem: a bacont nagyon apróra kockákra vágtam (vehetjük így is), majd zsírjára sütöttem.
  • Közben Ádám ledarálta a pulykahúst, ezt hozzáadtam a piruló szalonnához.
  • Ízesítettem sóval, őrölt borssal és ételízesítővel, és puhára pároltam/pirítottam.
  • Az étkezési keményítőt elkevertem a tejföllel és a tejszínnel, besűrítettem vele a húst, végül elkevertem benne a reszelt sajtot is.
  • A cukkinikből a szokott módon cicegéket készítettem, annyi különbséggel, hogy most nem tenyérnyi, hanem kis palacsintasütőben kb. 10-12 centi átmérőjű, kerek lepényeket sütöttem.
  • Amint kisült egy lepény, a palacsintasütőből azonnal a muffintepsire csúsztattam, ahol ügyesen kibéleltem vele egy-egy mélyedést.
  • Amikor kisült az összes lepényke, a mélyedéseket megtöltöttem a tejszínes raguval.
  • Előmelegített, 180 fokos sütőbe toltam, és csak addig sütöttem, amíg kezdett szép színt kapni, pirulni a teteje.
  • A sütőből kivéve kicsit hűlni hagytam, majd tányérokra rakosgattam a kis batyukat, és fokhagymás tejföl kíséretében tálaltam.

35 megjegyzés:

  1. Hogy ez de jó:) Nagyon tetszik, azok a kis kosárkák, isteni:)

    VálaszTörlés
  2. Mond már meg, milyen 'kútfőd' van Neked, hogy ennyi csoda kerül az asztalotokra? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig ha tudnád, általában ragaszkodok a leírt receptekhez, betűről betűre! :) Úgy látszik, ahogy "öregszek", egyre kreatívabb leszek a konyhában, ezek a kis batyuk most tényleg saját kútfőből jöttek, és bevallom, nekem is nagyon tetszenek! :)

      Törlés
  3. Háát, ez nagyon szuper lett!!! Szerintem menjen az ember gyakrabban egyedül vásárolni, ha ennyire megihlet téged a hozott portéka:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy igazad van, nem volt betervezve és lám, milyen finomság lett belőle! :)

      Törlés
  4. Nagyon tetszik! :) Ötletes, jól mutat, na meg nagyon finom. :)

    VálaszTörlés
  5. Szuper vásárfiából szuper fogást rittyentettél! Nagyon ötletes és mutatós, biztos, hogy isteni finom volt :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld Viki, nagyfiamnak annyira ízlett, hogy - az ő szavaival - desszertként ette a leves és főfogás után! :)

      Törlés
  6. Micsoda remek ötlet!!! Nagyon tetszik! Megvan a mai vacsora!!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, remélem, ízleni is fog! :)

      Törlés
  7. Nagyon mutatós és finom ételt készítettél a férjed "jóvoltából" !

    VálaszTörlés
  8. Nagyon kívánatosak, hagyd csak az Urad vásárolni!! :-DDD Először a kis képikont látva azt hittem, hogy muffint sütöttél, de ez még sokkal jobb! Főleg így ebédtájban....:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tulajdonképpen valóban muffinformában sült, bár muffinnak nem nevezném, nálunk batyuként futott! :)

      Törlés
  9. Hú de gusztusos, bármikor szívesen megkóstolnám :) ügyes a férjed, hogy így vásárol:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, látnád, néha miket hoz haza a drága! :) Főleg a felírtakhoz képest! :)

      Törlés
  10. Szuper lett, nagyon ügyes vagy! Cukkinire én is elcsábulok télen-nyáron :).... Életemben nem hallottam ezt, hogy cicege, mit jelent? Végül is kosárka lett belőle, én eddig baconből készítettem hasonlót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A cicege lepényt jelent, kis cukkinilepényeket sütöttem, ezekkel béleltem ki a muffinsütő mélyedéseit! :) Amikor először találkoztam a cicege kifejezéssel, nagyon megtetszett, főleg úgy, hogy cukkinicicege. Jól hangzik, nem? :)

      Törlés
  11. Nagyon gusztusosak ezek a kosárkák, óriási ötlet volt muffinformában megsütni! Van egy olyan érzésem, hogy kipróbálom majd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok sikert, mi már a cukkinicicegét önmagában is nagyon szeretjük, hát még így, husival töltve! :)

      Törlés
  12. Ötletes nagyon! Akár ünnepi is lehetne, finom is, mutatós is:-)

    VálaszTörlés
  13. Küldöm a Férjem vásárolni, mert Ő is hasonló típus:-) Hogy találtad ezt ki? Csodásan néz ki, s ugyanannyira finom is lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak szólj neki, hogy cukkinit is hozzon, mert ki tudja, mivel állít haza?! :D Nem tudom, hogy találtam ki, ez most csak úgy jött, de milyen jó, hogy jött! :)

      Törlés
  14. Nagyon szeretem én is a cukkinit, sokoldalúan fellehet használni.Így kosárka formában nagyon kis helyesek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is nagyon szeretjük, legtöbbször ilyen lepények készülnek belőle, ebből bármilyen mennyiség mindig elfogy! :)

      Törlés
  15. Oh, csak egy darabot hagy kapjak! Mennyei lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajna már egy darab nincs, pedig szívesen megkínálnálak, finom! :)

      Törlés
  16. Válaszok
    1. Köszönöm, igen, most halmoztuk az élvezeteket! :)

      Törlés
  17. No én bizony hagynám, hogy vásároljon!!! :)))
    A kosárkák nagyon finomak lehetnek, irtó ötletes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finomak voltak nagyon, egyszer próbáld ki! :)

      Törlés